Για όσους επισκέπτονται το Ηνωμένο Βασίλειο, το αεροδρόμιο Χίθροου παραμένει η εμβληματική πύλη εισόδου αλλά αυτός ο ρόλος φθίνει καθώς το αεροδρόμιο μένει πίσω από τα υπερπόντια αεροδρόμια. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τον CEO της IAG, ιδιοκτήτριας της British Airways, το υψηλό κόστος για τους επιβάτες και η έλλειψη επενδύσεων στραγγαλίζουν την ανάπτυξη του αεροδρομίου.
Ο Λουί Γκαλέγκο είπε ότι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Βρετανίας κινδυνεύει να χάσει από ανταγωνιστές όπως το Charles de Gaulle στο Παρίσι και το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, εάν αποτύχει να μειώσει τα τέλη και να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα. «Αυτό που θέλουμε στο Χίθροου είναι να έχουμε ένα πολύ πιο αποτελεσματικό αεροδρόμιο, επειδή οι επιβάτες εδώ πληρώνουν διπλάσιο ή τριπλάσιο από αυτό που θα πλήρωναν σε άλλους ευρωπαϊκούς κόμβους», τόνισε ο Γκαλέγκο. Μιλώντας σε δημοσιογράφους και επισκέπτες της αεροπορικής βιομηχανίας στο Farnborough International Airshow, ο Γκαλέγκο συμπλήρωσε ότι η Iberia, ο ισπανικός βραχίονας της IAG, επεκτείνει τη χωρητικότητα κατά 14% φέτος, ποσοστό διπλάσιο από τον ρυθμό ανάπτυξης της British Airways.
Σε αντίθεση με το Λονδίνο,
η Μαδρίτη αναπτύσσεται πολύ
Ο κ. Γκαλέγκο είπε ότι, σε αντίθεση με το Λονδίνο, η Μαδρίτη «αναπτύσσεται πολύ» και γίνεται «πολύ πιο ανταγωνιστικός κόμβος για τη νότια Ευρώπη». Για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα, είπε ότι τα αφεντικά θα πρέπει να διερευνήσουν την επέκταση της ικανότητας στο Χίθροου, κάτι που τόνισαν τα βρετανικά ΜΜΕ. Ωστόσο, σταμάτησε να υποστηρίζει έναν τρίτο διάδρομο απογείωσης – προσγείωσης, ισχυριζόμενος ότι θα υποστήριζε το έργο μόνο εάν ήταν οικονομικά και περιβαλλοντικά βιώσιμο. Είπε: «Δεν ξέρω αν θα έχουμε έναν επιπλέον διάδρομο στο μέλλον, αλλά πάντα λέγαμε ότι αυτό που θέλουμε είναι να έχουμε έναν που να είναι βιώσιμος». «Όχι μόνο από περιβαλλοντική αλλά και από οικονομική άποψη. Πρέπει να είναι κάτι για το οποίο οι πελάτες δεν χρειάζεται να πληρώσουν πολλά χρήματα, καθώς πρέπει να ανταγωνιστούμε άλλους μεγάλους κόμβους στην Ευρώπη».
Η συμβολή της
νέας κυβέρνησης
Ο κ. Γκαλέγκο πρόσθεσε ότι ελπίζει πως η νεοεκλεγείσα κυβέρνηση των Εργατικών θα επανεξετάσει τον ρόλο του Χίθροου και τη σημασία του για τη βρετανική οικονομία. «Είναι κάτι για το οποίο θέλουμε να εργαστούμε με τη νέα κυβέρνηση για να δούμε αν μπορούμε να βελτιώσουμε την εμπειρία του Χίθροου. Η ύπαρξη ενός μεγάλου αεροδρομίου-κόμβου είναι κρίσιμης σημασίας για την ανάπτυξη του Ηνωμένου Βασιλείου». Η IAG έχει ήδη συνομιλήσει με τη νέα κυβέρνηση της Βρετανίας για να προωθήσει την ατζέντα της.
Ο κ. Γκαλέγκο είπε: «Προς το παρόν, οι συζητήσεις είναι θετικές. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η αεροπορία είναι απαραίτητη για αυτήν τη χώρα. Είμαι σίγουρος ότι θα συνεργαστούμε καλά». Η πρόκληση βιώσιμων καυσίμων Οι αεροπορικές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο πρέπει να ικανοποιήσουν το 10% των αναγκών τους σε καύσιμα μέσω επιλογών μηδενικού άνθρακα έως το 2030, με το καύσιμο, που παράγεται από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι ή αιθανόλη που παράγεται από καλλιέργειες δημητριακών, να θεωρείται ο μόνος ρεαλιστικός δρόμος για την επίτευξη αυτού του στόχου. Σύμφωνα με τον κ. Γκαλέγκο, «έχουμε εντολές να χρησιμοποιούμε περισσότερο Saf, αλλά δεν έχουμε Saf. Οι άνθρωποι δεν επενδύουν σε εργοστάσια στην Ευρώπη επειδή δεν έχουμε βεβαιότητα εσόδων. Θέλουν ένα κατώτατο όριο για την τιμή για να είναι σίγουροι ότι η επένδυσή τους θα λειτουργήσει».
Πιθανότητα επαναφοράς
των σχέσεων με το Χίθροου
Η IAG θεωρεί επίσης τον διορισμό του Τόμας Γουολντμπάι ως νέου αφεντικού του Χίθροου πέρυσι ως ευκαιρία για επαναφορά των σχέσεων, ιδιαίτερα μετά από μια πρόσφατη διαμάχη σχετικά με τα τέλη προσγείωσης. Ο Γκαλέγκο είπε: «Είχαμε συναντήσεις και νομίζω ότι θέλουμε το ίδιο πράγμα. Θέλουμε να αναπτύξουμε το Χίθροου και θέλουμε μια καλύτερη εμπειρία πελατών, επομένως εξετάζουμε τις ευκαιρίες που έχουμε μαζί».
Τα επαγγελματικά ταξίδια από
και προς Βρετανία δεν ανανκάμπτουν
Η IAG είχε ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο, είπε ο διευθύνων σύμβουλος, αν και η British Airways συγκρατείται από την πεισματικά χαμηλή ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια. Οι εταιρικοί όγκοι στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν κολλήσει στο 70% των επιπέδων του 2019, είπε, ενώ τα έσοδα της Iberia από επαγγελματικά ταξίδια έχουν ήδη υπερβεί τα προ πανδημίας επίπεδα.
Οι ναύλοι έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ περιοχών, είπε ο κ. Γκαλέγκο, αν και είναι σχεδόν παντού υψηλότεροι από ό,τι πριν από ένα χρόνο. Τα επίπεδα πληρότητας είναι χαμηλότερα στα δρομολόγια προς την Κίνα και άλλες ασιατικές αγορές. Η IAG ελπίζει να κερδίσει την υποστήριξη από τις Βρυξέλλες για την προγραμματισμένη εξαγορά της ισπανικής εταιρείας αναψυχής μεγάλων αποστάσεων Air Europa τον επόμενο μήνα, αν και θα χρειαστούν άλλες εγκρίσεις για να μπορέσει να εφαρμοστεί η συγχώνευση.
Ο όμιλος εξακολουθεί επίσης να ενδιαφέρεται για την TAP Air της Πορτογαλίας και στρέφει το βλέμμα στις δυνατότητες συγχωνεύσεων και εξαγορών στη Νότια Αμερική, όπου είπε ότι μια σειρά από αιτήσεις πτώχευσης κατά τη διάρκεια της πανδημίας «άλλαξε το τοπίο».