Η Capgemini προβλέπει ότι αυτόνομομα στοιχεία τεχνητής νοημοσύνης θα έχουν τη δυνατότητα να συνομιλούν μεταξύ τους και να συνεννοούνται, μέχρι το 2025. Οι «εργάτες» που τροφοδοτούνται από τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούν να συνεργάζονται και να επιλύουν εργασίες σε ένα λεγόμενο σύστημα «τεχνητής νοημοσύνης πολλαπλών πρακτόρων» έως το 2025, σύμφωνα με τον κολοσσό τεχνολογικών υπηρεσιών. Ένα τέτοιο σύστημα θα συνεπαγόταν μια συλλογή πρακτόρων που συνεργάζονται για την επίλυση εργασιών με κατανεμημένο και συνεργατικό τρόπο, σύμφωνα με τον Capgemini.
Ο Pascal Brier, επικεφαλής καινοτομίας της εταιρείας, δήλωσε στο CNBC σε συνέντευξή του ότι η εταιρεία ήδη «βλέπει εταιρείες που συζητούν αυτές τις τεχνολογίες». Πρόσθεσε ότι οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν πολλαπλούς αυτόνομους πράκτορες «είναι πραγματικά αυτό που πρέπει να περιμένουμε το επόμενο έτος». Η Capgemini ορίζει τους πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης ως «τεχνολογία σχεδιασμένη να λειτουργεί ανεξάρτητα, να σχεδιάζει, να αντικατοπτρίζει, να επιδιώκει στόχους υψηλότερου επιπέδου και να εκτελεί περίπλοκες ροές εργασίας με ελάχιστη ή περιορισμένη άμεση ανθρώπινη επίβλεψη» — ουσιαστικά πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης που εργάζονται παρασκηνιακά για να ολοκληρώσουν εργασίες για λογαριασμό ανθρώπων. Σύμφωνα με τον Brier, οι ΗΠΑ ακολουθούν περαιτέρω την πορεία προς την υλοποίηση αυτής της τεχνολογίας, ενώ η Ευρώπη υστερεί.
Ενσωμάτωση των
...AI πρακτόρων
Σε μια νέα ερευνητική έκθεση που κυκλοφόρησε τη Δευτέρα, με την ονομασία «Harnessing the Value of Generative AI», η Capgemini σημείωσε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών που συμμετείχε στην έρευνα (82%) σχεδιάζει να ενσωματώσει πράκτορες AI εντός ενός έως τριών ετών, ενώ μόνο το 7% δεν σχεδιάζει να ενσωματώνουν αυτούς τους πράκτορες.
Η έρευνα βασίστηκε σε έρευνα περισσότερων από 1.100 εταιρειών με έσοδα 1 δισεκατομμύριο δολάρια ή περισσότερα. Ο Brier είπε ότι οι λεγόμενοι πράκτορες AI χωρίζονται σε δύο τύπους: μεμονωμένους πράκτορες που εκτελούν εργασίες για λογαριασμό ανθρώπων και τεχνολογία πολλαπλών πρακτόρων ή «πράκτορες που συνομιλούν με πράκτορες».
Για παράδειγμα, ένας πράκτορας τεχνητής νοημοσύνης με επίκεντρο το μάρκετινγκ που δημιουργεί μια διαφημιστική καμπάνια για έναν οργανισμό που θα εκτελεστεί στη Γερμανία, θα μπορούσε αυτόνομα να συνεργαστεί με έναν άλλο αντιπρόσωπο στο νομικό τμήμα του ίδιου οργανισμού για να βεβαιωθεί ότι είναι νομικά υγιής. Σε αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα τεχνητής νοημοσύνης που απλώς ακολουθούν οδηγίες, αυτοί οι πράκτορες «μπορούν να κατανοήσουν, να ερμηνεύσουν, να προσαρμοστούν και να ενεργήσουν ανεξάρτητα και, για ορισμένες εργασίες, είναι ικανοί να αντικαταστήσουν τους ανθρώπινους εργαζομένους», αναφέρει η Capgemini.
Το πρώτο μεγάλο κύμα τεχνητής νοημοσύνης το 2022, το οποίο ο Brier ονομάζει «V1», αφορούσε την «κατανόηση του τι είναι μια προτροπή και την κατανόηση του τι ήταν ένα LLM [μεγάλο γλωσσικό μοντέλο]», είπε ο Brier στο CNBC.
Τώρα, «η τεχνητή νοημοσύνη και η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη πλησιάζουν περισσότερο μεταξύ τους, και έχει να κάνει πολύ περισσότερο με την κατασκευή αυτών των μηχανών γνώσης, τη χρήση παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης για την αλληλεπίδραση με αυτούς τους κινητήρες και τη χρήση αυτής της νέας έννοιας των πρακτόρων είτε ως υποκατάστατο είτε ως “συγκυβερνήτη” για εύρεση και ολοκλήρωση πραγμάτων για εμάς», είπε.
Σύμφωνα με την Capgemini, το 71% των οργανισμών αναμένει ότι οι πράκτορες AI θα διευκολύνουν την αυτοματοποίηση, ενώ το 64% των εταιρειών αναμένει ότι θα απαλλάξουν τους εργαζόμενους από επαναλαμβανόμενες εργασίες και θα τους επιτρέψουν να επικεντρωθούν σε λειτουργίες προστιθέμενης αξίας, όπως η εμπειρία πελατών.
Κενό υιοθεσίας στο GenAI
Η Capgemini αναφέρει στην έκθεσή της ότι παρατηρείται τετραπλάσια αύξηση στον αριθμό των οργανισμών που ενσωματώνουν τώρα τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) σε ορισμένες ή τις περισσότερες από τις τοποθεσίες ή τις λειτουργίες τους. Το 2023, ο αριθμός των εταιρειών που υιοθέτησαν δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ήταν 6%, σύμφωνα με την Capgemini, αλλά φέτος, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στο 24%. Ωστόσο, ενώ οι μεγάλες εταιρείες βλέπουν αυξημένα επίπεδα υιοθέτησης στις επιχειρήσεις τους, οι μικρότερες εταιρείες δεν έχουν ακόμη βιώσει το ίδιο φαινόμενο.
Σύμφωνα με την έκθεση, το 10% των επιχειρήσεων με ετήσια έσοδα από 1 έως 5 δισεκατομμύρια δολάρια εφαρμόζουν δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη. Για εταιρείες με ετήσια έσοδα 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή περισσότερο, ο αριθμός αυτός αυξάνεται στο 49%. «Η κλίμακα στην οποία οι μεγαλύτερες εταιρείες κάνουν πειράματα δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης είναι μεγαλύτερη, επομένως έχουν περισσότερες ευκαιρίες να μετρήσουν τα αποτελέσματα και προφανώς επένδυσαν περισσότερα από τότε από τις μικρότερες», είπε ο Brier στο CNBC. Τα αποτελέσματα διαφέρουν επίσης από κλάδο σε κλάδο. Στον τομέα της αεροδιαστημικής και της άμυνας, το 88% των οργανισμών έχουν επενδύσει σε παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη ενώ για το λιανικό εμπόριο, ο αριθμός αυτός πέφτει στο 66%.