Αδύναμη αύξηση των πωλήσεων του δεύτερου τριμήνου σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες, βλέπουν οι αναλυτές για τους κολοσσούς των καταναλωτικών αγαθών – δεν είναι όμως η πρώτη φορά καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν ολοένα και περισσότερο μάρκες που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους με πιο αργό ρυθμό.
Οι αναλυτές και οι επενδυτές εξάλλου εκφράζουν εδώ και αρκετά τρίμηνα ανησυχίες για τις πολυεθνικές τροφίμων, προϊόντων ομορφιάς και οικιακών ειδών που δεν είναι σε θέση να κερδίσουν πίσω τους αγοραστές που απομάκρυναν, όταν αύξησαν τις τιμές για πάνω από δύο χρόνια στον απόηχο της πανδημίας. 04
Την ίδια στιγμή ο πληθωρισμός πυροδότησε μια παγκόσμια κρίση κόστους ζωής, με τις αυξήσεις στη Βόρεια Αμερική να εξαπλώνονται στην Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Η ικανότητα μείωσης των τιμών – ή η διατήρησή τους υπό έλεγχο – σε όλο τον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων και ιδιαίτερα των τροφίμων καθορίζει ποιες εταιρείες θα αναφέρουν καλύτερες πωλήσεις, θα αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους και θα προστατεύσουν τα περιθώρια κέρδους τους.
Πολυεθνικές: Στο «κόκκινο» Ευρώπη και ΗΠΑ
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων και του περιθωρίου κέρδους θα είναι οι βασικοί δείκτες απόδοσης αυτό το τρίμηνο, ενώ η καινοτομία των προϊόντων αποτελεί επίσης προτεραιότητα, δήλωσε ο αναλυτής της Barclays, Warren Ackerman. Οι λιγότερο εύποροι Αμερικανοί καταναλωτές παραμένουν υπό πίεση, πρόσθεσε.
«Η Unilever και η Danone φαίνεται να έχουν δυναμική όγκου, αλλά τα ερωτήματα παραμένουν στη Nestlé», δήλωσε ο Ackerman στο Reuters.
Εξάλλου, ήδη από τον Απρίλιο η Nestlé έχασε τις εκτιμήσεις για την αύξηση των οργανικών πωλήσεων του πρώτου τριμήνου, καθώς η μεγαλύτερη εταιρεία συσκευασμένων τροφίμων στον κόσμο συνέχισε να αυξάνει τις τιμές και ως εκ τούτου πούλησε λιγότερα προϊόντα, ιδίως στη Βόρεια Αμερική.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις για εταιρείες όπως η Reckitt, η Kellogg και η P&G εκτιμάται ότι μειώθηκαν σε καθέναν από τους τρεις τελευταίους μήνες, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που αναλύθηκαν από την Barclays.
Ομοίως, η Reckitt, η Nestlé και η Henkel αναμένεται να αναφέρουν χαμηλότερες πωλήσεις στην αμερικανική αγορά για το τρίμηνο και μικρότερα μερίδια αγοράς σε διάφορες κατηγορίες, σύμφωνα με τα στοιχεία.
Ανταγωνισμός από την ιδιωτική ετικέτα
Ήδη από την περασμένη εβδομάδα η PepsiCo έχασε τις προσδοκίες για τα έσοδα του δεύτερου τριμήνου, καθώς μια σειρά αυξήσεων τιμών και ο ανταγωνισμός από τις μάρκες ιδιωτικής ετικέτας επιβράδυνε τις πωλήσεις των σνακ και των αναψυκτικών της κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη μεγαλύτερη αγορά της.
«Καθώς ορισμένοι ανταγωνιστές, ιδίως οι ιδιωτικές ετικέτες, έχουν αυξήσει το μερίδιο αγοράς τους, σε ένα περιβάλλον χαμηλότερων τιμών θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν τα επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα μπορούν να βελτιώσουν το μερίδιο αγοράς τους», δήλωσε η Tineke Frikkee, διαχειρίστρια χαρτοφυλακίου στην Waverton Investment Management, η οποία επενδύει στις Unilever και Reckitt.
Η Unilever έχει δηλώσει ότι επιθυμεί να ανακτήσει κάποιο χαμένο μερίδιο αγοράς. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω χαμηλότερων τιμών, που συχνά υλοποιείται έμμεσα μέσω προωθητικών ενεργειών, όπως αγορά δύο προϊόντων για την τιμή του ενός κ.λπ.», πρόσθεσε.
Τα στοιχεία της Nielsen εκτιμούν ότι οι πωλήσεις των Danone, Kellogg και Unilever αυξήθηκαν ως επί το πλείστον στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες κατά τη διάρκεια του τριμήνου έως το τέλος Ιουνίου, με την τελευταία να ενισχύεται από την ανάπτυξη των οικιακών και προσωπικών ειδών, ακόμη και όταν οι μάρκες τροφίμων της – στις οποίες περιλαμβάνονται η Knorr και τα Ben & Jerry’s – έχασαν έδαφος έναντι φθηνότερων ανταγωνιστών.
Η Unilever βρίσκεται εν μέσω μιας προσπάθειας βελτίωσης της παραγωγικότητάς της για να προσπαθήσει να αναζωογονήσει την ανάπτυξη μετά από αρκετά τρίμηνα υποαπόδοσης. Την περασμένη εβδομάδα ανακοίνωσε σε ανώτερα στελέχη της ότι θα περικοπούν έως και 3.200 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη έως το τέλος του 2025.
Ο Ackerman της Barclay’s δήλωσε ότι είναι μια «περίπλοκη εικόνα» στον υπόλοιπο κόσμο. «Σε γενικές γραμμές οι καταναλωτές αισθάνονται αγχωμένοι και είναι πιο επιλεκτικοί όσον αφορά τις δαπάνες», εξήγησε. «Συγκρατούνται και μειώνουν τη σπατάλη τροφίμων. Ενώ οι επισκέψεις σε εστιατόρια μειώνονται, γεγονός που θεωρητικά θα πρέπει να βοηθήσει την κατανάλωση τροφίμων στο σπίτι».
Πηγή: ot.gr