Για τους επενδυτές σε ελβετικές επωνυμίες ρολογιών, τα νέα δεδομένα δείχνουν ότι η πτώση των τιμών στην αγορά μεταχειρισμένων θα συνεχιστεί, περιορίζοντας παράλληλα τον χρόνο αναμονής, κάτι που είναι «καλά νέα» ιδιαίτερα για τους λάτρεις των Rolex. Σε πρόσφατο σημείωμα προς τους πελάτες της , η Morgan Stanley ανέφερε ότι ο Γενικός Δείκτης Αγοράς WatchCharts – ο οποίος παρακολουθεί ένα καλάθι 60 πολυτελών ελβετικών ρολογιών σε 10 μάρκες στην αγορά μεταχειρισμένων – υποχώρησε για ένατο συνεχόμενο τρίμηνο το δεύτερο τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου. Οι τιμές πέφτουν από την κορύφωση της πανδημίας το πρώτο τρίμηνο του 2022. Οι τρέχουσες τιμές το δεύτερο τρίμηνο μειώθηκαν σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο κατά 2,1% και σε ετήσια βάση κατά 1,2%.
«Η πτώση της δευτερογενούς αγοράς παραμένει σε ευρεία βάση, με λίγες μάρκες να βλέπουν θετικές επιδόσεις το δεύτερο τρίμηνο», γράφουν οι αναλυτές της Morgan Stanley στην έκθεση. Η Morgan Stanley πιστεύει ότι η πτωτική πίεση στις τιμές θα συνεχιστεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Οι πρωταγωνιστές της πτώσης και τα Rolex
Εξετάζοντας τις αλλαγές από έτος σε έτος στη δευτερογενή αγορά, μόνο πέντε μάρκες είδαν αύξηση των τιμών, συμπεριλαμβανομένων των Montblanc (+2,4%) και Hamilton (+2,2%) μεταξύ των λίγων τυχερών. Επώνυμες επωνυμίες όπως η A. Lange & Söhne (-5,3%), η Breitling (-5,9%), η Omega (-6,8%), η Rolex (-7,2%) και η Audemars Piguet (-12,5%) ήταν μεταξύ αυτών με τις χειρότερες επιδόσεις.
Οι τιμές μεταχειρισμένων έχουν σημασία πέρα από το να αποτελούν δείκτη αξίας για συγκεκριμένα ρολόγια. Μπορούν να επηρεάσουν τις τιμές που πληρώνονται στην πρωτογενή αγορά, όπου τα νέα ρολόγια πωλούνται από εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους (ADs). Ίσως η πιο ενδιαφέρουσα τάση που προκύπτει από την έκθεση: Η Rolex, η μόνη μάρκα που φαινόταν να έχει ανοσία στις πιέσεις τιμών και πωλήσεων, τώρα αρχίζει να αισθάνεται τη ζέστη.
Φαίνεται ότι τα “flippers” ρολογιών Rolex – οι έμποροι που αγοράζουν νέα ρολόγια και τα γυρίζουν σε μια άλλη αγορά που πληρώνει περισσότερα – αντιμετωπίζουν αντίθετους ανέμους. Αυτό οδηγεί, εκτιμά η Morgan Stanley, σε αυξημένες προμήθειες νέων ρολογιών Rolex σε καταναλωτές σε πρωτογενές επίπεδο ή AD. Η Morgan Stanley χρησιμοποίησε δύο παράγοντες για να καθορίσει εάν η κερδοσκοπία στα ρολόγια Rolex υποχωρεί: το μέγεθος της «γκρίζας αγοράς», που ορίζεται ως ρολόγια τρέχουσας παραγωγής που είναι εισηγμένα στη δευτερογενή αγορά σε ολοκαίνουργια κατάσταση, και οι χρόνοι αναμονής για συγκεκριμένα ρολόγια Rolex σε AD. Όπως υπογραμμίζει το Yahoo Finance, η ανάλυση διαπίστωσε ότι ο αριθμός των ρολογιών Rolex στην γκρίζα αγορά μειώνεται. Η τράπεζα είπε ότι η μείωση της προσφοράς της γκρίζας αγοράς οφείλεται στην αύξηση των τιμών λιανικής για τα ρολόγια Rolex και στην πτώση των τιμών που καταβάλλονται για τα ρολόγια της γκρι αγοράς.
Δεύτερον, η Morgan Stanley και το WatchCharts εξέτασαν τους χρόνους αναμονής για δημοφιλή μοντέλα Rolex. Επειδή τα δεδομένα σχετικά με τους χρόνους αναμονής είναι περιορισμένα και είναι δύσκολο να συνοψιστούν, το WatchCharts χρησιμοποίησε δεδομένα που προέρχονται από την κοινότητα της Rolex σε ένα subreddit για να υπολογίσει τους χρόνους αναμονής.
Εξαιρουμένου του χρονογράφου Rolex Daytona λόγω του μικρού του μεγέθους δείγματος, η ανάλυση διαπίστωσε βελτιωμένους χρόνους αναμονής για ορισμένα αθλητικά ρολόγια Rolex. «Τα αποτελέσματα της ανάλυσης δείχνουν ότι οι συλλογές Submariner, GMT-Master II και Explorer σημείωσαν βελτίωση στους χρόνους αναμονής μέχρι στιγμής φέτος, σε σύγκριση με το 2023. Επιπλέον, οι χρόνοι αναμονής GMTMaster II και Explorer φαίνεται να έχουν μειωθεί από τότε 2022», ανέφερε η έκθεση.
«Πιστεύουμε ότι υπάρχει γενικά μεγαλύτερη διαθεσιμότητα [Rolex] στην πρωτογενή αγορά και ότι η ζήτηση της πρωτογενούς αγοράς μειώνεται ως αποτέλεσμα τόσο των μειωμένων κερδοσκοπικών αγορών όσο και της μειωμένης βιολογικής ζήτησης», δήλωσε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του WatchCharts Charles Tian στο Yahoo Finance.