Economy
Πού πάνε οι πλούσιοι Κινέζοι αναζητώντας ευκαιρίες πολυτελείας
Μια μόνο χώρα άντεξε στην ύφεση των ειδών πολυτελείας που πλήττει Ασία-Ειρηνικό
Πού πάνε οι πλούσιοι Κινέζοι αναζητώντας ευκαιρίες πολυτελείας

Τώρα τελευταία οι δυσχέρειες που αντιμετωπίζει η κινεζική οικονομία έχουν επηρεάσει αρνητικά το κάποτε ακμάζοντα κλάδο της λιανικής πολυτελών ειδών της χώρας. Γενικότερα έχει πληγεί η αγορά πολυτελείας της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού.

Η Burberry ανακοίνωσε τα αποτελέσματα των κερδών της για το πρώτο τρίμηνο του 2025 και τα πράγματα δεν φαίνονται καλά για τη βρετανική εταιρεία λιανικής πολυτελείας.

Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού δέχτηκε ισχυρό χτύπημα 23%, με τις πωλήσεις στην ηπειρωτική Κίνα να μειώνονται κατά 21%. Η μόνη χώρα που γλίτωσε από την πτώση ήταν η Ιαπωνία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 6%. 

Αλλά δεν είναι οι πλούσιοι Ιάπωνες που ανατρέπουν την τάση. Είναι τουρίστες από την Κίνα και την υπόλοιπη Ασία, αναφέρει το Business Insider.

«Η βιομηχανία πολυτελείας της χώρας έχει επωφεληθεί από τον ισχυρό τουρισμό από την Κίνα και άλλους πελάτες κοντά στην Ασία», έγραψε η Burberry σε μια ανακοίνωση κερδών. 

Η Ιαπωνία καταφέρνει να αποφύγει μια ύφεση πολυτελείας

Η Burberry δεν είναι η μόνη μάρκα πολυτελείας που βλέπει τις πωλήσεις της να εκτινάσσονται στην Ιαπωνία.

Η Richemont, ο όμιλος ετερογενών δραστηριοτήτων πίσω από μάρκες όπως η Cartier, και ο όμιλος Swatch – η μεγαλύτερη ωρολογοποιία στον κόσμο – ανέφεραν ισχυρή ανάπτυξη στην Ιαπωνία σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ασία στα αποτελέσματα αυτής της εβδομάδας.

Η LVMH παρουσίασε παρόμοιο φαινόμενο στα κέρδη του πρώτου τριμήνου φέτος. Ο όμιλος πολυτελών ετερογενών δραστηριοτήτων, γνωστός για μάρκες όπως η Louis Vuitton και ο Dior, ανέφερε διψήφια αύξηση πωλήσεων στην Ιαπωνία, σημειώνοντας σε μια ανακοίνωση κερδών ότι είχε σημειωθεί «ισχυρή αύξηση των δαπανών από Κινέζους πελάτες στην Ευρώπη και την Ιαπωνία».

Ο ανταγωνιστικός όμιλος πολυτελών εταιρειών Kering, ο οποίος κατέχει μάρκες όπως οι Gucci, Balenciaga και Saint Laurent, ανέφερε επίσης παρόμοια τάση πωλήσεων. Στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2024 της Kering, τα έσοδα από την Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 16% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ενώ η Ασία-Ειρηνικός, η οποία δεν περιλαμβάνει την Ιαπωνία αλλά περιλαμβάνει την Κίνα, μειώθηκε κατά 19%. 

Το αδύναμο γιεν προσελκύει τουρίστες από την υπόλοιπη Ασία

Το γιεν υποχωρεί σταθερά σε αξία για περισσότερα από τρία χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι τα τουριστικά δολάρια πηγαίνουν περισσότερο από ό,τι εδώ και χρόνια, και τα είδη πολυτελείας πιθανότατα κοστίζουν λιγότερο στους επισκέπτες στην Ιαπωνία από ό,τι στην πατρίδα τους.

Αυτό οδήγησε ξένους τουρίστες να συρρέουν στην Ιαπωνία για να επωφεληθούν από τις χαμηλές τιμές και να αγοράσουν φθηνότερα προϊόντα από premium μάρκες. Τον Μάρτιο, η χώρα έσπασε το ρεκόρ τουριστών πριν από την πανδημία με 3,1 εκατομμύρια επισκέπτες.

«Αυτή τη στιγμή, η υποτίμηση του γεν οδηγεί πολύ τουρισμό στην Ιαπωνία», δήλωσε στο Business Insider η Αμρίτα Μπάντα, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας πολυτελών γνώσεων Agility Research & Strategy.

«Οι Κορεάτες, οι Ταϊβανέζοι, οι Κινέζοι και οι Σιγκαπούροι ταξιδεύουν και ψωνίζουν στην Ιαπωνία» είπε και πρόσθεσε ότι «απολαμβάνουν ευκαιρίες και ψωνίζουν στο Τόκιο, όπου γνωρίζουν ότι μπορούν να αγοράσουν πολυτελή προϊόντα πολύ φθηνότερα. 

Πολλοί τουρίστες πολυτελείας έρχονται από την Κίνα

Η Κίνα υπήρξε προπύργιο για τις μάρκες πολυτελείας. Αλλά πρόσφατα, οι Κινέζοι καταναλωτές ήταν απρόθυμοι να ξοδέψουν τα μετρητά τους στο εσωτερικό.

Οι αδύναμες καταναλωτικές δαπάνες έχουν περιορίσει την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Οι λιανικές πωλήσεις καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκαν μόλις 2% τον Ιούνιο σε σχέση με ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με το Εθνικό Γραφείο Στατιστικής της Κίνας. Τον Ιούνιο, οι εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτων, καλλυντικών και ηλεκτρονικών ειδών οικιακής χρήσης μειώθηκαν παρά την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών.

Η οικονομία της Κίνας αντιμετωπίζει ένα σωρό προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της κρίσης ακινήτων, της αστάθειας της χρηματιστηριακής αγοράς, των γεωπολιτικών αντιθέσεων και των δημογραφικών προκλήσεων.

Η οικονομική αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι εγχώριοι καταναλωτές είναι λιγότερο πρόθυμοι να ξοδέψουν σε προϊόντα διακριτικής ευχέρειας. Αντίθετα, επιλέγουν να αγοράσουν χρυσό ή να ξοδέψουν τα χρήματά τους σε εμπειρίες. 

Πιο ακριβά στην Κίνα

Δελεασμένοι από τις φθηνότερες τιμές των ειδών πολυτελείας, οι καταναλωτές πολυτελείας της Κίνας ξοδεύουν τα μετρητά τους στην Ιαπωνία.

«Οι τιμές των ειδών πολυτελείας στην Κίνα είναι σε πολλές περιπτώσεις πολύ πιο ακριβές από ό,τι εκτός Κίνας», δήλωσε στο BI ο Ντάνιελ Λανγκέρ, καθηγητής αγοράς πολυτελείας στο Πανεπιστήμιο Pepperdine και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας στρατηγικής πολυτελείας Équité.

Έτσι, μόλις άρθηκαν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί του lockdown, «τα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Xiaohongshu ήταν γεμάτα ιστορίες σχετικά με τις διαφορές τιμών μεταξύ ειδών από Hermès, Dior και άλλες», πρόσθεσε.

Το να ταξιδέψετε σε άλλους προορισμούς για να αγοράσετε είδη πολυτελείας σε χαμηλότερες τιμές δεν είναι καινούριο. Ο Λάνγκερ είπε ότι πριν από είκοσι με τριάντα χρόνια, οι Ιάπωνες πελάτες πολυτελείας θα ταξίδευαν στο Παρίσι και τη Ρώμη και θα επωφεληθούν από τις τότε χαμηλότερες τιμές των ειδών πολυτελείας.

Το ιδιαίτερα αδύναμο γεν έχει αντιστρέψει αυτή την τάση. Επιπλέον, η Ιαπωνία έχει έναν απίστευτο και αυξανόμενο πλούτο, πρόσθεσε ο Λάνγκερ. «Υπάρχει έντονη εσωτερική ζήτηση για πολυτέλεια, που τροφοδοτείται περαιτέρω από την εισροή ταξιδιωτών». 

Πηγή: ot.gr