Οι πωλήσεις έξυπνων κινητών τηλεφώνων, σε παγκόμια κλίμακα, αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση κατά το β’ τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας την υψηλότερη ετήσια ανάπτυξη τα τελευταία τρία χρόνια, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία από το «Smartphone 360 Monthly Tracker» της Counterpoint Research.
Επιπλέον, πρόκειται για το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο ανάπτυξης της αγοράς smartphone, λόγω της βελτίωσης του καταναλωτικού κλίματος και των μακροοικονομικών παραγόντων.
Οι αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής (LATAM), αναφέρει η Counterpoint Research, αναπτύχθηκαν με τον ταχύτερο ρυθμό το β’ τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας υψηλούς διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση, καθώς το καταναλωτικό κλίμα και η αγοραστική δραστηριότητα συνέχισαν να βελτιώνονται σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023.
Στην Κίνα, η επιστροφή της Huawei και η πρώιμη έναρξη της εκπτωτικής περιόδου «618» εξασφάλισαν τη συνέχιση της σταδιακής ανάκαμψης. Οι αναδυόμενες αγορές, ειδικά στο LATAM και στην Ασία, είχαν καλύτερες επιδόσεις από τις ώριμες αγορές.
«Η αύξηση των πωλήσεων smartphone τα τελευταία τρία τρίμηνα είναι καλά νέα για τον κλάδο. Οι πωλήσεις ήταν στο χαμηλότερο σημείο της δεκαετίας το 2023, αλλά η αγορά ανέκαμψε γρήγορα χάρη στη βελτίωση των καταναλωτικών συναισθημάτων και των θέσεων των αποθεμάτων. Σχεδόν όλες οι αγορές παρουσίασαν σημάδια ανάπτυξης και παραμένουμε αισιόδοξοι για τα επόμενα τρίμηνα», σχολίασε ο διευθυντής έρευνας της Counterpoint, Ταρούν Παθάκ.
«Τα brands αντέδρασαν γρήγορα στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών και ανανέωσαν τα χαρτοφυλάκια τους για να προσελκύσουν περαιτέρω τους πελάτες. Βλέπουμε αυξημένο πολλαπλασιασμό πολλών χαρακτηριστικών, όπως CMF (Χρώμα-Υλικό-Φινίρισμα), κάμερες υψηλών megapixel και 5G σε συσκευές χαμηλότερης τιμής, κάτι που αναμένεται περαιτέρω να τροφοδοτήσει τη ζήτηση. Παραμένουμε αισιόδοξοι για τα μελλοντικά τρίμηνα και αναμένουμε ότι η αγορά θα παρουσιάσει ανάπτυξη 4% το 2024», κατέληξε ο Παθάκ.
Η κατάταξη των brands
Οι πέντε κορυφαίες μάρκες παρέμειναν οι ίδιες με τα προηγούμενα τρίμηνα. Η Samsung διατήρησε την κορυφαία θέση το β’ τρίμηνο του 2024, βοηθούμενη από τις ισχυρές σταθερές πωλήσεις της σειράς Galaxy S24 με επίκεντρο την τεχνητή νοημοσύνη και την πρώιμη ανανέωση της δημοφιλούς σειράς Galaxy A, τα μοντέλα της οποίας αναδείχθηκαν στα μπεστ σέλερ στις κατηγορίες εισαγωγικού έως μεσαίου επιπέδου. Η Samsung ηγήθηκε επίσης στις πωλήσεις των smartphone Android με δυνατότητα GenAI και αναμένεται να το αξιοποιήσει περαιτέρω με τα αναδιπλούμενα νέας γενιάς της.
Οι πωλήσεις της Apple σε παγκόσμιο επίπεδο παρέμειναν σταθερές, αλλά κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, γεγονός που αντιστάθμισε τα χαμηλά ποσοστά αναβάθμισης στις ΗΠΑ και την απώλεια μεριδίου στην Κίνα μετά την άνοδο της Huawei. Ωστόσο, η Apple είδε βελτίωση στις πωλήσεις στην Κίνα κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ αγορών 618 όπου πρόσφερε ελκυστικές εκπτώσεις. Το β’ εξάμηνο, τα νέα iPhone με Apple Intelligence αναμένεται να αυξήσουν τη ζήτηση αναβάθμισης.
Στην τρίτη θέση της κατάταξης η Xiaomi που ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand στην πρώτη πεντάδα το β’ τρίμηνο, σημειώνοντας ανάπτυξη 22%. Η δημοτικότητα των σειρών Redmi 13 και Note 13 σε συνδυασμό με ένα πιο λεπτό χαρτοφυλάκιο προϊόντων και μια ισχυρότερη premium ώθηση βοήθησαν τη Xiaomi να κερδίσει καθαρό μερίδιο περίπου 2% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο, αναφέρει η Counterpoint.
Η Vivo ξεπέρασε επίσης την αγορά και κατέλαβε την πρώτη θέση στις δύο μεγαλύτερες αγορές smartphone στον κόσμο – την Κίνα και την Ινδία – το δεύτερο τρίμηνο. Η OPPO, πίσω από τη Vivo, ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα. Η OPPO εστιάζει στην αύξηση της κερδοφορίας, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας περισσότερων συσκευών στις ζώνες μεσαίας έως υψηλότερης τιμής για να ευθυγραμμίσει τη στρατηγική της με την premium κατηγορία. Αυτή η επιλογή μπορεί να οδηγήσει σε προκλήσεις στα μερίδια αγοράς βραχυπρόθεσμα, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη κερδοφορία για τη μάρκα.
Τα ανερχόμενα brands
Το σωρευτικό μερίδιο των πέντε κορυφαίων εμπορικών brand μειώθηκε σε ετήσια βάση το β’ τρίμηνο λόγω της πίεσης από ανερχόμενες επωνυμίες όπως η Huawei, η HONOR, η Motorola και οι μάρκες του ομίλου Transsion. Από την άλλη πλευρά, το μερίδιο των 10 κορυφαίων brand άγγιξε σχεδόν το 90%, υποδεικνύοντας την ενοποίηση της αγοράς και τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των κορυφαίων 10 εταιρειών. Ενώ η Huawei έχει σημειώσει σημαντικά κέρδη στην Κίνα, η HONOR και η TECNO επεκτείνονται σε περισσότερες περιοχές. Η Motorola κέρδισε γρήγορα σε όλες τις περιοχές για να ανέβει δύο θέσεις σε σχέση με πέρυσι και να φτάσει το υψηλότερο τριμηνιαίο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς smartphone την τελευταία δεκαετία.
Σχολιάζοντας τη νέα κανονικότητα στην παγκόσμια αγορά smartphone, η Senior Analyst της Counterpoint Ανκίτ Μαλότρα είπε: «Η παγκόσμια αγορά smartphone έχει εισέλθει σε μια νέα εποχή – μια αργή και σταθερή αύξηση του όγκου πωλήσεων που οδηγείται σε μεγάλο βαθμό από κύκλους αντικατάστασης και είναι τώρα ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος μεταξύ OEM. Αναμένουμε ότι ο όγκος των smartphone θα αυξηθεί αργά τα επόμενα χρόνια, ωστόσο, αναμένουμε ότι τα έσοδα θα αυξηθούν ταχύτερα από τις πωλήσεις που οδηγούνται από την premium κατηγορία συσκευών σε όλες τις περιοχές, ειδικά με την άνοδο των νεότερων παραγόντων και δυνατοτήτων, όπως τα αναδιπλούμενα και το GenAI».
Πηγή: ot.gr