Economy
Η Cyprus Public Transport μετακινεί καθημερινά 36,000 επιβάτες
Είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει τις δημόσιες μεταφορές στην Κύπρο
Η Cyprus Public Transport μετακινεί καθημερινά 36,000 επιβάτες

Η Cyprus Public Transport (CPT), η εταιρεία που έχει αναλάβει τις δημόσιες μεταφορές στην Κύπρο, συμπλήρωσε τέσσερα χρόνια στην Κύπρο, σημειώνοντας τις καινοτομίες που έφερε στις δημόσιες συγκοινωνίες και την αύξηση του επιβατικού κοινού που τις χρησιμοποιεί.

Σε εκδήλωση για τα ΜΜΕ στα κεντρικά γραφεία διοίκησης, ο Ανώτατος Εκτελεστικός Διευθυντής Χούλιο Τιρόν, εξέφρασε την ικανοποίησή του για τα επιτεύγματα της εταιρείας, μεταξύ των οποίων η διακίνηση πέραν των 36,000 επιβατών καθημερινά.

Σημείωσε επίσης ότι η εταιρεία εργοδοτεί περισσότερους από 600 υπαλλήλους κάτι που την καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην χώρα.

 «Πριν από τέσσερα χρόνια, αναλάβαμε την πρόκληση να βελτιώσουμε τις δημόσιες συγκοινωνίες στη Λευκωσία και τη Λάρνακα. Αναλάβαμε την πρόκληση να αυξήσουμε τη χρήση των δημόσιων συγκοινωνιών», είπε, προσθέτοντας ότι με τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης μειώνεται η ρύπανση και βελτιώνεται συνολικά η ποιότητα ζωής.

Ο κ. Τιρόν ανέφερε ότι πλησιάζουν στον στόχο και πλέον μια υπηρεσία που στο παρελθόν ήταν περιθωριακή, μετατρέπεται σε αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας.

«Σήμερα, μεταφέρουμε πάνω από 36,000 επιβάτες καθημερινά», δήλωσε.

Μια σημαντική εξέλιξη όπως ανέφερε ο κ. Τιρόν είναι η αλλαγή στη δημογραφία των χρηστών των δημόσιων συγκοινωνιών.

 «Βλέπουμε πλέον ένα ευρύτερο φάσμα ηλικιών να χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες μας, ιδιαίτερα άτομα μεταξύ 25 και 50 ετών. Παλαιότερα, ήταν κυρίως νέοι και ηλικιωμένοι. Πολλοί από τους επιβάτες μας έχουν εναλλακτικές επιλογές μετακίνησης, όπως το αυτοκίνητο. Φανταστείτε αν αυτοί οι 36,000 καθημερινοί επιβάτες επέλεγαν να οδηγούν τα αυτοκίνητά τους, θα ήταν αδύνατο για την πόλη», ανέφερε.

Παρά τις προκλήσεις που υπάρχουν στην Κύπρο, ο κ. Τιρόν επιβεβαίωσε τη δέσμευση της CPT για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, ώστε να αυξηθεί η χρήση δημοσίων συγκοινωνιών.

Σε ενημερωτικό βίντεο που προβλήθηκε στον χώρο παρουσιάστηκαν οι καινοτομίες και οι δράσεις της ισπανικής εταιρείας που ανέλαβε τις δημόσιες μεταφορές στη Λευκωσία και Λάρνακα, όπως η εφαρμογή από τον Αύγουστο του 2022 της εφαρμογής pame app, που δίνει πληροφόρηση στον επιβάτη σε πραγματικό χρόνο για τα δρομολόγια άφιξης και αναχώρησης των λεωφορείων, διευκολύνοντας τον προγραμματισμό του ταξιδιού και μειώνοντας το χρόνο αναμονής στη στάση.

Αναφέρθηκε επίσης η εισαγωγή δικτύου 5G wifi σε ολόκληρο τον στόλο των λεωφορείων και στους σταθμούς της εταιρείας σε Λευκωσία και Λάρνακα από τον Ιανουάριο του 2022, κάτι που αποτελεί πρωτιά σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Τον ίδιο μήνα μπήκε σε εφαρμογή το νέο αναβαθμισμένο δίκτυο Λευκωσίας, το οποίο έχει εκμοντερνιστεί και προσαρμοστεί τοπογραφικά για να εξυπηρετεί όλες τις περιοχές της διευρυμένης πλέον Λευκωσίας, αυξάνοντας τη συνδεσιμότητας μεταξύ των αστικών περιοχών, καθώς και τη συχνότητα στις κύριες λεωφόρους και μειώνοντας το χρόνο ταξιδιού.

Επίσης τον Σεπτέμβριο του 2022, τέθηκαν σε λειτουργία οι πρώτες αυτόματες μηχανές πώλησης εισιτηρίων σε κεντρικούς σταθμούς σε Λευκωσία και Λάρνακα, ενώ εγκαινιάστηκαν πρότυποι σταθμοί λεωφορείων στο Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας προσαρμοσμένοι στις συνθήκες της Κύπρου. Ακολούθησαν πρότυποι σταθμοί στο Μακάρειο και στην Ταμασσό.

Τον Ιούλιο του 2023 κυκλοφορούν στην Κύπρο τα πρώτα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία. Όπως αναφέρθηκε, σύντομα όλα τα λεωφορεία θα είναι ηλεκτρικά και χρειάζεται μεγάλη ανάπτυξη για να γίνει αυτό στο μέλλον.

Τέθηκε επίσης σε εφαρμογή το πιλοτικό το πρόγραμμα demand responsive transport για ανθρώπους με κινητικές αναπηρίες.

Τον Σεπτέμβριο του 2023 εγκαινιάστηκε η υπηρεσία park and ride, με γύρω στα 500 αυτοκίνητα να σταματούν καθημερινά έξω από τη Λευκωσία, έχοντας εξοικονομηθεί, όπως αναφέρθηκε, χιλιάδες ταξίδια με αυτοκίνητα με μόνο πέντε λεωφορεία.

Τον Ιανουάριο του 2024, τέθηκε σε εφαρμογή ο πρώτος προσομοιωτής οδήγησης, εργαλείο για τους οδηγούς της εταιρείας που μπορούν να εκπαιδευτούν για τις ακραίες καταστάσεις και να δοκιμάσουν τις οδηγικές τους ικανότητες με πιο επαγγελματικό τρόπο.

Η εταιρεία σημείωσε επίσης ότι ο αριθμός των ατυχημάτων από το 2021 μέχρι το 2024 έχει μειωθεί κατά 30%.

Οι δημοσιογράφοι ξεναγήθηκαν στα γραφεία διοίκησης, βλέποντας από κοντά το τμήμα συντήρησης και το τελευταίας τεχνολογίας συνεργείο, τα ηλεκτρικά λεωφορεία και τον προσομοιωτή οδήγησης.

Πηγή: ΚΥΠΕ