Economy
Πώς το TikTok απογείωσε τις ρετρό κάμερες της Fujifilm
Οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές X100 έχουν πλέον γίνει ανάρπαστες ανεβάζοντας την αξία της Fujifilm
Πώς το TikTok απογείωσε τις ρετρό κάμερες της Fujifilm

Για χρόνια, η ιαπωνική Fujifilm απομακρυνόταν από την παλαιού τύπου επιχρηματική δραστηριότητα των φωτογραφικών μηχανών για να επικεντρωθεί στον κλάδο της υγειονομικής περίθαλψης. Ωστόσο, χάρη σε μεγάλο βαθμό στο… TikTok, οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές X100 έχουν πλέον μεγάλη επιτυχία, ενισχύοντας την αξία της εταιρείας.

Η Fujifilm αγωνίζεται να καλύψει τη ζήτηση για την κάμερα των 1.599 δολαρίων, που βραβεύεται από τους νεαρούς 20χρονους θαυμαστές των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την εμφάνιση και τις κορυφαίες λειτουργίες της. 

Το μοντέλο X100V ήταν τόσο δημοφιλές που το οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο, κατέστησε το τμήμα απεικόνισης, το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις κάμερες, ως το πιο πολύτιμο, καθώς συνέβαλε περισσότερο από τα άλλα τμήματα στα κέρδη ρεκόρ της εταιρείας – το εν λόγω τμήμα αντιπροσώπευε το 37% των λειτουργικών κερδών το οικονομικό 2023 , έναντι 27% το προηγούμενο έτος.

Αφού εξαντλήθηκε πέρυσι, η εταιρεία αύξησε την παραγωγή της συγκεκριμένης μηχανής στην Κίνα για να διπλασιάσει τον όγκο κυκλοφορίας του VI που έκανε το ντεμπούτο του τον Μάρτιο, δήλωσε ο Yujiro Igarashi, διευθυντής του επαγγελματικού ομίλου απεικόνισης της Fujifilm.

Οι παραγγελίες ξεπέρασαν κατά πολύ τις προβλέψεις της Fujifilm

«Διαπιστώσαμε ότι οι παραγγελίες ξεπέρασαν κατά πολύ τις προβλέψεις μας», είπε ο Igarashi. «Με αυτή την έννοια, εξεπλάγην που, αν και διπλασιάσαμε τις προετοιμασίες μας, αυτό δεν ήταν αρκετό».

Η Fujifilm ιδρύθηκε πριν από 90 χρόνια και διαρκώς βρισκόταν σε ανταγωνισμό με τον ηγέτη της κινηματογραφικής βιομηχανίας Kodak για δεκαετίες πριν την ξεπεράσει τελικά σε πωλήσεις το 2001. Όμως ο θρίαμβος αποδείχθηκε βραχύβιος, καθώς η κινηματογραφική βιομηχανία σύντομα κατέρρευσε και οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές έγιναν τυπικό χαρακτηριστικό στα κινητά τηλέφωνα.

Για να επιβιώσει, η Fujifilm αξιοποίησε την τεχνογνωσία της στα χημικά φιλμ για να στραφεί σε εφαρμογές υγειονομικής περίθαλψης, μια στρατηγική που υιοθετήθηκε επίσης από τους εγχώριους ανταγωνιστές Canon και Olympus. Η Fujifilm δεν εγκατέλειψε τις κάμερές της, αλλά κατάργησε 5.000 θέσεις εργασίας στο τμήμα φιλμ και μετέφερε το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής στην Κίνα τον επόμενο χρόνο.  

Κατά τη διάρκεια των ετών της πανδημίας COVID, η Fujifilm διπλασίασε τα αντιιικά χάπια και τις λειτουργίες εμβολίων, αλλά τώρα οι κάμερες την έχουν ξαναφέρει στο προσκήνιο.

Η εταιρεία προβλέπει ότι η αύξηση των πωλήσεων του τομέα απεικόνισης θα επιβραδυνθεί στο 2,2% το οικονομικό 2024 από 14,5%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη στον τομέα αναμένεται να μειωθούν κατά 1,9%, εκτιμήσεις που λένε οι αναλυτές είναι συντηρητικές στην καλύτερη περίπτωση.

«Βλέπουμε αρνητικό κίνδυνο για το guidance στην υγειονομική περίθαλψη και την επιχειρηματική καινοτομία, αλλά και σημαντικόή άνοδο στον τομέα απεικόνισης», έγραψε ο αναλυτής της Jefferies Masahiro Nakanomyo στην έκθεση της 6ης Ιουνίου.

«Χαμογελάστε»

Η X100 δημιουργήθηκε το 2011 σε μια προσπάθεια της εταιρείας να σώσει το τμήμα φωτογραφικών μηχανών επαγγελματικής κατηγορίας, αλλά η απήχησή της έχει τις ρίζες της στη νοσταλγία, λένε οι λάτρεις της κάμερας.

«Η εμφάνισή της ήταν αρκετά επαναστατική, κάτι που είναι ειρωνικό, γιατί απλώς μιμείται μια κινηματογραφική κάμερα», δήλωσε ο Mark Condon, ιδρυτής του ιστότοπου εξοπλισμού κάμερας Shotkit.

Μια βασική έννοια στη ρετρό τεχνολογία είναι η «τριβή», όπου ο χρήστης συνδέεται με το προϊόν μέσω φυσικής επαφής και αλληλεπίδρασης, σύμφωνα με τον συγγραφέα πολιτισμού W. David Marx από το Τόκιο.

«Τα smartphone κάνουν τόσο εύκολη τη λήψη φωτογραφιών που οι φωτογραφίες έχουν απαξιωθεί», είπε ο Μarx, συγγραφέας του «Status and Culture».

«Έχοντας ξανά φυσικές κάμερες με φιλμ, και την αίσθηση της αφής, όλα αυτά προσθέτουν μια αίσθηση αξίας στην περιστασιακή λήψη φωτογραφιών».

Καθώς τα ταξίδια ξεκίνησαν ξανά μετά την πανδημία, η ζήτηση για κάμερες αυξήθηκε και οι influencers στο Instagram, το TikTok και άλλους ιστότοπους κοινωνικών μέσων μετέτρεψαν την X100 σε status symbol. Η διαθεσιμότητά τους ωστόσο  παραμένει πρόβλημα.

Oι μεταχειρισμένες X100 πωλούνται πολλαπλάσια της τιμής καταλόγου τους σε ιστότοπους δημοπρασιών και υπάρχουν διαδικτυακοί πίνακες με θαυμαστές που περιμένουν παραγγελίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fujifilm, Teiichi Goto, άφησε να εννοηθεί τον περασμένο μήνα ότι ήταν ευτυχής να διατηρήσει περιορισμένη την προσφορά, δείχνοντας τις κάμερες της γερμανικής μάρκας Leica ως πρότυπο για τη διατήρηση της υψηλής αξίας.

«Θα ήταν πολύ ατυχές να κατασκευάσουμε πάρα πολλά κομμάτια και να μειώσουμε την τιμή», είπε ο Goto στην παρουσίαση κερδών στο τέλος του έτους της εταιρείας στις 9 Μαΐου.

Ωστόσο, οι μεγάλες λίστες αναμονής και οι απότομες αυξήσεις στις τιμές μπορεί να οδηγήσουν τους πελάτες σε ανταγωνιστές, όπως η σειρά G7X της Canon και η σειρά GR της Ricoh, είπε ο influencer Lee. Αυτή την εβδομάδα, η Ricoh ανακοίνωσε επίσης την κυκλοφορία της πρώτης κινηματογραφικής κάμερας μετά από περίπου 20 χρόνια, της Pentax 17. 

Πηγή: ot.gr