Economy
Σκοράρει και η ξενοδοχειακή βιομηχανία της Γερμανίας στο Euro2024
Η οικονομία της χώρας όμως θεωρείται απίθανο να λάβει κάποια ισχυρή ώθηση, σύμφωνα με το τοπικό ινστιτούτο Ifo
Σκοράρει και η ξενοδοχειακή βιομηχανία της Γερμανίας στο Euro2024
Οι ξενοδοχειακές αλυσίδες στη Γερμανία γνωρίζουν μεγάλη άνθηση χάρη στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου που διεξάγεται στη χώρα, αλλά η οικονομία στο σύνολό της είναι απίθανο να λάβει ισχυρή ώθηση, σύμφωνα με το γερμανικό ινστιτούτο Ifo.

«Το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στη Γερμανία δίνει φανταστική ώθηση και έχει θετικό αντίκτυπο στα ξενοδοχεία μας», δήλωσε στο πρακτορείο Reuters ο Jan Peter van der Ree, αντιπρόεδρος της Hyatt για την περιοχή της Γερμανίας.

Τα έσοδα των ξενοδοχείων της αμερικανικής πολυεθνικής στις πόλεις που φιλοξενούν τους αγώνες, όπως το Βερολίνο, το Μόναχο και η Κολωνία, αυξήθηκαν έως και 28% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023, με την πλειοψηφία των φιλάθλων να παραμένουν όχι μόνο για τους αγώνες αλλά και για να επισκεφθούν τις πόλεις, πρόσθεσε.

Η H-Hotels, ένας όμιλος που διαχειρίζεται 50 ξενοδοχεία στη βασική αγορά της Γερμανίας, βιώνει μια παρόμοια ποδοσφαιρική ώθηση, δήλωσε εκπρόσωπός της στο Reuters.

Η αλυσίδα, η οποία φιλοξενεί τη Γαλλία και την πρωταθλήτρια Ιταλία στο ξενοδοχείο της στη Λειψία, αναφέρει ότι η μέση τιμή δωματίου ανά διανυκτέρευση είναι περίπου κατά ένα τρίτο υψηλότερη σε ετήσια βάση στις πόλεις που φιλοξενούν το τουρνουά.

Τα σχόλια εκπροσώπου της Lindner, ενός άλλου ομίλου φιλοξενίας που διαχειρίζεται δεκάδες ξενοδοχεία στη Γερμανία, ακολουθούν αυτή την τάση, καθώς η εταιρεία βλέπει τα δωμάτιά της να είναι σχεδόν εξαντλημένα στις πόλεις που φιλοξενούν το τουρνουά.

«Σε γενικές γραμμές, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα έχει θετικό αντίκτυπο στα βασικά μεγέθη του Ιουνίου, τα οποία είναι σίγουρα υψηλότερα από πέρυσι», πρόσθεσε η εκπρόσωπος σε δηλώσεις της στο Reuters.

Εντούτοις, το ινστιτούτο Ifo δήλωσε ότι η φιλοξενία της πρώτης μεγάλης ποδοσφαιρικής διοργάνωσης στη Γερμανία μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006 είναι απίθανο να δώσει μεγάλη ώθηση στην ευρύτερη οικονομική κατανάλωση.

Σύμφωνα με το ινστιτούτο, ο αντίκτυπος δεν έχει καταγραφεί μέχρι στιγμής στα στοιχεία αυτού του μήνα από την έρευνά του σε 9.000 επιχειρήσεις, ενώ προηγουμένως είχε δηλώσει ότι ο αντίκτυπος, όταν εμφανιστεί στα στατιστικά στοιχεία, είναι πιθανό να είναι περιορισμένος.

«Δεν υπάρχει σημαντική επίδραση του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος», δήλωσε ο εμπειρογνώμονας του Ifo Klaus Wohlrabe στο Reuters τη Δευτέρα σχετικά με την έρευνα του ινστιτούτου. «Η γερμανική οικονομία πρέπει ακόμη να περιμένει το καλοκαιρινό της παραμύθι».

Ενώ τα ξενοδοχεία είναι σχετικά ικανοποιημένα από τις δραστηριότητές τους, η δυσαρέσκεια είναι πιο πιθανό να παρατηρηθεί στον κλάδο της εστίασης.

Παρότι ο πληθωρισμός έχει μειωθεί σημαντικά και οι πραγματικοί μισθοί έχουν αυξηθεί πρόσφατα, οι καταναλωτές φαίνονται συγκρατημένοι και η ιδιωτική ζήτηση εξακολουθεί να μην ανακάμπτει, πρόσθεσε.

Πηγές: ΚΥΠΕ - Reuters