Η Gallup, μια εταιρεία η οποία ετησίως προχωρά στην έρευνα State of the Global Workplace, βρήκε ότι για το 2023 οι εργαζόμενοι που δεν είναι αφοσιωμένοι ή που δεν εμπλέκονται ενεργά στην εργασία τους από επιλογή κοστίζουν στον κόσμο 8,8 τρισ. δολάρια σε χαμένη παραγωγικότητα, αριθμός που αντιστοιχεί σε 9% του παγκόσμιου ΑΕΠ.
Στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι για το προηγούμενο έτος το 52% των υπαλλήλων σκεφτόντουσαν ενεργά να αλλάξουν εργασία.
Όμως μια αποχώρηση των εργαζομένων από την εταιρεία μεταφράζεται τόσο σε χρόνο, όσο και σε χρήμα. Οι παραιτήσεις στις ΗΠΑ το 2017 ήταν 26,3%, με βάση το Γραφείο Στατιστικών Εργασίας. Το κόστος αντικατάστασης ενός μεμονωμένου εργαζομένου μπορεί να κυμαίνεται από το μισό έως το διπλάσιο του ετήσιου μισθού του εργαζομένου και αυτή είναι μια συντηρητική εκτίμηση, ανέφερε η Gallup.
Πακέτα με πολλές παροχές
Πολλές μεγάλες εταιρείες παγκοσμίως προσφέρουν μεγαλεπήβολα πακέτα με πολλές παροχές, ελπίζοντας να κρατήσουν τους υπαλλήλους τους. Δύο εταιρείας που σύμφωνα με την έρευνα της Resume.io ξεχώρισαν για το 2023 στις ήταν η ConocoPhillips (πρώτη με μέσο όρο διαμονής για κάθε υπάλληλο το 10,6 έτη) και οι Altria, Chevron και Union Pacific (μέσος όρος 9,3 έτη και για τις τρεις).
Η ConocoPhillips, η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής αργού πετρελαίου στην Αλάσκα, προσελκύει νέα ταλέντα μέσω πανεπιστημιακών υποτροφιών και προσφέρει στους βετεράνους του στρατού που ολοκληρώνουν τη στρατιωτική τους θητεία «απαιτητικά και ικανοποιητικά έργα σε όλο τον κόσμο».
Η Altria Group (πρώην Philip Morris Companies), γνωστή για εμπορικά σήματα όπως το Marlboro, κατέχει σημαντικά μερίδια στη βελγική ζυθοποιία AB InBev και στην παγκόσμια εταιρεία κανναβινοειδών Cronos Group.
Η Altria, που απομακρύνεται ενεργά από τα προϊόντα καπνού, παρέχει ένα εκτεταμένο πακέτο παροχών στους εργαζομένους της, συμπεριλαμβανομένου ενός προγράμματος συμμετοχής στα κέρδη, οικονομικής υποστήριξης για τους εργαζομένους που επιδιώκουν θεραπείες γονιμότητας ή όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν μια διαδικασία παρένθετης μητρότητας, καθώς και παροχές όπως καφετέριες, γυμναστήρια, ιατρικά κέντρα και κομμωτήρια εντός του εταιρικού χώρου.
Στη Βρετανία ξεχωρίζει είναι η Bunzl, μιας αλυσίδα διανομής, στην οποία οι υπάλληλοι παραμένουν κατά μέσο όρο για 10,2 χρόνια. Η εταιρεία προσφέρει στους υπαλλήλους της ένα μεγάλο πακέτο παροχών, όπως μετοχές σε μειωμένη τιμή και ενίσχυση στα δίδακτρα έως και 11.000 δολάρια ετησίως για ένα μεταπτυχιακό τίτλο.
Η αυστραλιανή εταιρεία BlueScope Steel διατηρεί πάνω από 8.000 υπαλλήλους και εργολάβους σε 35 εργοτάξια και διαθέτει τα καλύτερα ποσοστά διατήρησης προσωπικού στην Αυστραλία (9,7 έτη). Η εταιρεία πέτυχε πρόσφατα μια μεγάλη νίκη με τους εργαζόμενους, προσφέροντας εξατομικευμένες δωροκάρτες σε αναγνώριση μιας δύσκολης αλλά καρποφόρας πανδημικής περιόδου.
Βάσει της ίδιας έρευνας, την πρωτιά τόσο στον Καναδά όσο και ανάμεσα στις τέσσερις χώρες που μελετήθηκαν από την Resume.io παίρνει η Great-West Lifeco μια καναδική εταιρεία χρηματοπιστωτικών συμμετοχών που εστιάζει στις ασφαλίσεις, με μέσο όρο διατήρησης υπαλλήλων τα 10,8 έτη. Μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας φαίνεται να οφείλεται στην Γκρέις Παλόμπο Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της εταιρείας, η οποία ανακηρύχθηκε μία από τις 100 πιο ισχυρές γυναίκες του Καναδά για το 2018.
Η έρευνα της Resume.io χρησιμοποιεί τα προφίλ υπαλλήλων στο Linkedin για να βγάλει τους μέσους όρους της.
Salesforce, Hyatt Hotel και Pfizer
Άλλες εταιρείες οι οποίες είναι πολύ γνωστές για τα πακέτα παροχών που δίνουν στους υπαλλήλους τους είναι οι Dropbox, Hyatt Hotel και Pfizer. Σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία Ignition, η εταιρεία υπηρεσιών φιλοξενίας Hyatt Hotel διαθέτει πάνω από 75.000 υπαλλήλους στις ΗΠΑ οι οποίοι εργάζονται σε αυτή για δέκα ή περισσότερα χρόνια. Ο μέσος υπάλληλος καθαριότητας παραμένει στην εταιρεία για 12 χρόνια.
Η Hyatt Hotel εστιάζει στην ανάπτυξη και την προαγωγή των εργαζομένων εκ των έσω. Πρόκειται για μια στρατηγική που έχει δει την αλυσίδα ξενοδοχείων να αναπτύσσεται σταθερά, ενώ δεν μαστίζεται από το κλασικό πρόβλημα του κλάδου που είναι το υψηλό ποσοστό παραιτήσεων και εποχικότητας.
Η Hyatt μετριάζει αυτό το ζήτημα συμπεριλαμβάνοντας το προσωπικό καθαριότητας – τυπικά η ομάδα προσωπικού με τα υψηλότερα ποσοστά εναλλαγής προσωπικού στη φιλοξενία – στη στρατηγική δέσμευσης των εργαζομένων της.
Το προσωπικό της Hyatt είναι αποδέκτης απτών οφελών όπως εκπτώσεις στα ταξίδια, δωρεάν ή μειωμένης τιμής γεύματα στο χώρο του ξενοδοχείου και επιστροφή διδάκτρων. Συνεργάζεται ακόμη και με οργανισμούς όπως η Khan Academy για να αναβαθμίσει τις δεξιότητες των υπαλλήλων της και να τους επιτρέψει την πρόσβαση σε περισσότερες ευκαιρίες καριέρας όταν είναι έτοιμοι να φύγουν. Προσφέρει ένα εξαιρετικό πρόγραμμα κατάρτισης, προσλαμβάνει και προάγει από το υπάρχον προσωπικό της. Η στρατηγική διατήρησης των εργαζομένων της Hyatt επικεντρώνεται σε όλους τους εργαζόμενους, όχι μόνο σε εκείνους που κατέχουν εταιρικούς ή διευθυντικούς ρόλους.
H Salesforce, μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών cloud computing, προσφέρει 56 ώρες αμειβόμενου ελεύθερου χρόνου, ώστε οι εργαζόμενοί της να μπορούν να κάνουν εθελοντική εργασία στις τοπικές τους κοινότητες. Προσφέρει επίσης μια γενναιόδωρη πολιτική αντιστάθμισης με έως και 5.000 δολάρια ετησίως για δωρεές των υπαλλήλων σε σκοπούς που είναι σημαντικοί για τους ίδιους.
Η Pfizer εφαρμόζει επίσης ένα συνταξιοδοτικό σύστημα καθορισμένων παροχών, στο οποίο το ποσό των χρημάτων που καταβάλλεται στη σύνταξη τω εργαζομένων της βασίζεται στον αριθμό των ετών που έχουν εργαστεί στην εταιρεία και τον μισθό που έχουν κερδίσει όταν αποχωρήσουν ή συνταξιοδοτηθούν. Πληρώνει στους υπαλλήλους της ένα ασφαλές εισόδημα εφ’ όρου ζωής, το οποίο αυξάνεται κάθε χρόνο σύμφωνα με τον πληθωρισμό, δίνοντας κίνητρο στους εργαζόμενους να παραμείνουν στην εταιρεία για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Πηγή: OT.gr