Retail
ΗΠΑ: Πάμε στην τράπεζα για καφέ - Τι αλλάζει στα υποκαταστήματα
Νέα εμπειρία υπόσχονται τα αμερικανικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα
ΗΠΑ: Πάμε στην τράπεζα για καφέ - Τι αλλάζει στα υποκαταστήματα

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι σαν τα Sephora ή τα Starbucks να παρέχουν έναν λογαριασμό όψεως.

Μετά από χρόνια λουκέτων ή παραμέλησης των φυσικών τραπεζικών υποκαταστημάτων στις ΗΠΑ, οι μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας ξοδεύουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για την ανακαίνιση παλαιών τοποθεσιών ή την κατασκευή νέων, και στη διαδικασία αλλάζουν την εμφάνιση, την αίσθηση και τον σκοπό του τοπικού τραπεζικού υποκαταστήματος .

Όπως γράφει το Associated Press πολλά από αυτά τα υποκαταστήματα είναι μεγαλύτερα και πιο ευάερα με στόχο όσοι μπαίνουν σε αυτά με δύσκολες οικονομικές ερωτήσεις ή προβλήματα να αισθάνονται πιο άνετα. Άλλοι σχεδιάζονται ως «τρίτοι χώροι» για να επιτρέπουν σε τοπικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ή εκπροσώπους της κοινότητας να διοργανώνουν εργαστήρια ή σεμινάρια για πελάτες ή γείτονες. Είναι μια αντίθεση σε σχέση με τους μαρμάρινους ναούς για χρηματοδότηση που χτίστηκαν πριν από 50 ή 75 χρόνια.

«Το να μπεις σε ένα υποκατάστημα μπορεί να είναι τρομακτικό. Τώρα δημιουργούμε αυτούς τους χώρους ώστε όλοι να νιώθουν ευπρόσδεκτοι», δήλωσε η Diedra Porché, επικεφαλής της κοινότητας και της επιχειρηματικής ανάπτυξης της καταναλωτικής τραπεζικής στην JPMorgan Chase & Co.

Η Porche ηγείται μιας ομάδας 150 εργαζομένων που εργάζονται σε αυτά που η JPMorgan αποκαλεί τώρα «κοινοτικά κέντρα», τα οποία είναι μεγαλύτερα υποκαταστήματα που διαθέτουν χώρους για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς για να κάνουν παρουσιάσεις στους κατοίκους της περιοχής και να παρέχουν εργαστήρια σε όσους αναζητούν συμβουλές. Το τελευταίο από αυτά τα κοινοτικά κέντρα άνοιξε στο Μπρονξ τον Απρίλιο, όπου συμμετείχαν τοπικοί και πολιτειακοί πολιτικοί της Νέας Υόρκης καθώς και ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της JPMorgan, Jamie Dimon. 

Εμπειρία

Η JPMorgan δεν είναι η μόνη που σχεδιάζει υποκαταστήματα που εστιάζουν λιγότερο στις πωλήσεις και περισσότερο στην παροχή συμβουλών. Η Capital One άνοιξε το τελευταίο του «καφέ» στην Union Square τον Μάιο, έναν χώρο που σερβίρει καφέ και αρτοσκευάσματα και επιτρέπει σε οποιονδήποτε, πελάτη της Capital One ή όχι, να καθίσει μέσα στο καφέ για να εργαστεί και να δικτυωθεί.

«Η τραπεζική δεν θα πρέπει να είναι αυτή η εμπειρία κάποιου που κάθεται με ένα κοστούμι πίσω από ένα γραφείο και μιλάει για την αίτηση δανείου σας, αλλά θα πρέπει να είναι κάποιος που κάθεται μαζί σας, και μπορεί να σας βοηθήσει με αυτές τις ερωτήσεις σχετικά με τα χρήματα και τα οικονομικά», είπε η Jennifer Windbeck. , επικεφαλής των καναλιών και λειτουργιών λιανικής τραπεζικής της Capital One.

Τράπεζες όπως η JPMorgan Chase, η Bank of America και η Wells Fargo είχαν κλείσει υποκαταστήματα από την οικονομική κρίση του 2008. Έβλεπαν μικρή ανάγκη για τα δίκτυά τους με χιλιάδες φυσικές τοποθεσίες, όταν λιγότεροι Αμερικανοί έμπαιναν σε ένα υποκατάστημα τακτικά για συνήθεις τραπεζικές ανάγκες και τα ΑΤΜ είχαν αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό τα ταμεία. Στα υποκαταστήματα που παρέμεναν, οι πελάτες παρατηρούσαν συχνά φθαρμένα έπιπλα γραφείου.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα φαινόταν ότι η μοίρα του τραπεζικού υποκαταστήματος είχε σφραγιστεί όταν τα τεχνολογικά κέρδη κατά τη διάρκεια της πανδημίας κατέστησαν δυνατή την αγορά ενός σπιτιού ή ενός αυτοκινήτου χωρίς να αλληλεπιδράσετε σωματικά με άλλον άνθρωπο. Ο τραπεζικός κλάδος των ΗΠΑ εκτιμάται ότι έχει κλείσει περίπου 4.000 υποκαταστήματα από το 2020, σύμφωνα με τον National Community Reinvestment Coalition.

«Όταν τα υποκαταστήματα των τραπεζών κλείνουν, υπάρχουν πολλές αρνητικές επιπτώσεις στη γύρω κοινότητα. Ο δανεισμός και η δραστηριότητα των μικρών επιχειρήσεων στην περιοχή μειώνονται. Περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν εναλλακτικές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες που τους εντάσσουν σε άναρχες και επιθετικές χρηματοοικονομικές πρακτικές», έγραψαν ερευνητές στο NCRC σε μια έκθεση το 2020 σχετικά με τα κύματα των τραπεζικών καταστημάτων που κλείνουν.

Τα τοπικά τραπεζικά υποκαταστήματα είναι τόσο σημαντικά που ακόμη και το Κογκρέσο ενεπλάκη στο θέμα κατά την Εποχή των Πολιτικών Δικαιωμάτων, ψηφίζοντας τον Νόμο για την Επανεπένδυση της Κοινότητας, έναν νόμο που σχεδιάστηκε εν μέρει για να διασφαλίσει ότι οι τράπεζες είχαν υποκαταστήματα σε φτωχές γειτονιές με τον ίδιο τρόπο που έκαναν σε πλούσιες γειτονιές.

Αλλαγή της τάσης

Η τάση του κλεισίματος καταστημάτων μπορεί να αντιστρέφεται ή τουλάχιστον να επιβραδύνεται. Η Chase προσθέτει νέα υποκαταστήματα, ενώ η Bank of America έχει μειώσει σημαντικά το ποσοστό κλεισίματος καταστημάτων. Άλλες μεγάλες τράπεζες όπως η Capital One και η Wells Fargo προσθέτουν σιγά σιγά υποκαταστήματα επίσης.

Οι τράπεζες βρίσκουν νέες χρήσεις για τα υποκαταστήματά τους, συχνά με απροσδόκητους τρόπους.

Παρά την εξάπλωση της ψηφιακής τραπεζικής, οι τραπεζίτες και οι κοινοτικές ομάδες εξακολουθούν να τονίζουν ότι τα φυσικά υποκαταστήματα είναι αναγκαιότητα. Η βιομηχανία και η ανεξάρτητη έρευνα έχουν δείξει ότι οι Αμερικανοί εξακολουθούν να θέλουν να εισέλθουν σε έναν κλάδο όταν πρόκειται για μεγάλα οικονομικά ζητήματα όπως η αγορά σπιτιού ή αυτοκινήτου, η προετοιμασία για συνταξιοδότηση, η αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων του γάμου ή του διαζυγίου ή η απόκτηση νέου παιδιού.

Ορισμένες τράπεζες χτίζουν ακόμη και νέα υποκαταστήματα σε μοναδικές τοποθεσίες που αρχικά δεν φωνάζουν «αυτή πρέπει να είναι τράπεζα».

Η Bank of America, για παράδειγμα, έφερε τη Rebekah Sigfrids από τα Sephora και τη Victoria’s Secret ως την πρώτη της εσωτερική σχεδιάστρια για υποκαταστήματα αντί να χρησιμοποιεί παραδοσιακούς τρίτους εργολάβους.

Ένα παράδειγμα της δουλειάς της Sigfrids είναι ένα υποκατάστημα της Bank of America που άνοιξε στο Williamsburg του Μπρούκλιν, το οποίο χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως ως χώρος στούντιο για έναν γλύπτη. Το καθαρό, ευάερο κατάστημα περιλαμβάνει γλυπτά του καλλιτέχνη που ήταν προηγουμένως στο χώρο, καθώς και πρόσθετη τέχνη από όλη τη γειτονιά.

Η JPMorgan Chase έχει ανοίξει σχεδόν 20 από αυτά που σήμερα αποκαλεί «κοινοτικά κέντρα». Αυτά είναι μεγαλύτερα υποκαταστήματα που τοποθετούνται σε γειτονιές χαμηλού και μέτριου εισοδήματος που έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν πιο ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε πελάτες συνήθως χαμηλότερου εισοδήματος της Chase.

Πηγή: ot.gr