Build
Η χερσαία κατασκευή στο Βασιλικό δεν σχετίζεται με τη μη παραλαβή του πλοίου
Σύμφωνα με ανακοίνωση της κοινοπραξίας για το τερματικό φυσικού αερίου, CPP - METRON CONSORTIUM
Η χερσαία κατασκευή στο Βασιλικό δεν σχετίζεται με τη μη παραλαβή του πλοίου

Νέα ανακοίνωση εξέδωσε το απόγευμα του Σαββάτου η κατασκευάστρια κοινοπραξία του τερματικού LNG στο Βασιλικό CPP-METRON CONSORTIUM LTD (CMC), αυτή τη φορά υποδεικνύοντας πως η πορεία υλοποίησης των χερσαίων έργων στο τερματικό δεν σχετίζεται με τη μη παραλαβή της πλωτής μονάδας FSRU Προμηθέας, όπως επιχειρεί, σύμφωνα με τη CMC, "να αποπροσανατολίσει η ΕΤΥΦΑ".

Η κοινοπραξία διατυπώνει παράλληλα τη θέση πως αν η ΕΤΥΦΑ συνεχίσει να αλλάζει τους κανόνες, η CMC δικαιούται να αποζημιωθεί δικαίως και όχι να τιμωρηθεί.

Στη νέα ανακοίνωση της η CMC, επαναλαμβάνει ότι η "ΕΤΥΦΑ έχει ζητήσει τεράστιες αλλαγές σε αυτό που είχε αρχικά συμφωνηθεί να κατασκευάσει στο χερσαίο τμήμα η CMC", υποδεικνύοντας ότι η ΕΤΥΦΑ δεν μπορεί "να χρησιμοποιεί τα χερσαία έργα για να αποσπάσει την προσοχή σε σχέση με τους κακούς της χειρισμούς  σε αφορά το με το FSRU και άλλες δικές της αποτυχίες".

Η κοινοπραξία σημειώνει πως έπειτα από δημόσια σχόλια της CMC σχετικά με τη διαθεσιμότητα του FSRU ΕΤΥΦΑ Προμηθέας στη Σαγκάη και την αποτυχία της ΕΤΥΦΑ να το παραλάβει, εμφανίστηκαν ορισμένα δημοσιεύματα στον Τύπο χθες (17 Μαΐου) επικρίνοντας "λανθασμένα" την πορεία ολοκλήρωσης των χερσαίων έργων στο τερματικό LNG στο Βασιλικό. Προσθέτει πως αδράττει ως εκ τούτου την ευκαιρία για να παρουσιάσει εν συντομία την πραγματική εικόνα σε ό,τι αφορά τα χερσαία έργα.

Επαναλαμβάνει ότι η ΕΤΥΦΑ έχει υποβάλει "υπερβολικά και αδικαιολόγητα αιτήματα" για αλλαγές στο σχέδιο και την κατασκευή των χερσαίων τμημάτων της εγκατάστασης, τα οποία έχουν προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις και κόστος.

Η CMC αναφέρει ότι ανέλαβε τη σύμβαση για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη λειτουργία του τερματικού LNG τον Δεκέμβριο του 2019, κάτι που περιελάβανε την παράδοση του χερσαίου αγωγού, τη δημιουργία υπόγειου «αποθηκευτικού χώρου» που απαιτείται σε ένα τέτοιο σύστημα αγωγών φυσικού αερίου και τον Σταθμό Μείωσης και Μέτρησης Πίεσης (PRMS).

Ωστόσο, όπως υποστηρίζει, η ΕΤΥΦΑ και ο Σύμβουλός της Hill "ανέθεσαν επανειλημμένα στον ανάδοχο αρχικά να παρεκκλίνει από τις αρχικές συμφωνηθείσες τεχνικές προδιαγραφές και δεύτερον να υιοθετήσει διαφορετικές και αντικρουόμενες παραμέτρους λειτουργίας".

Σύμφωνα με τη CMC, πολλές άλλες αλλαγές που ζητά η ΕΤΥΦΑ στα χερσαία έργα περιλαμβάνουν τη σύνθεση LNG, τις βαλβίδες, τη σχεδιαστική ταχύτητα ροής και τα δωμάτια ελέγχου. «Αυτές οι αλλαγές οδήγησαν στην ανάγκη για πρόσθετα έργα μηχανικής, προμηθειών, έργων πολιτικού μηχανικού, και δοκιμές, καθώς και σε αύξηση του μεγέθους και της πολυπλοκότητας των χερσαίων έργων συνολικά», λέει η κατασκευάστρια κοινοπραξία.

Η CMC επαναλαμβάνει ότι έκανε ό,τι μπορούσε για να καλύψει αυτές τις πολλές αλλαγές αλλά και ότι υπάρχουν επιπτώσεις χρόνου και κόστους από τις αποφάσεις της ΕΤΥΦΑ που πρέπει να αναγνωριστούν.

Η CMC αναφέρει ακόμη ότι ενημέρωσε την ΕΤΥΦΑ για τις πιθανές επιπτώσεις αυτών των αλλαγών και πρόσφερε διάφορες εναλλακτικές επιλογές, με εκτιμώμενες τιμές για κάθε επιλογή, ωστόσο, όπως προσθέτει, η ΕΤΥΦΑ έδωσε οδηγίες στη CMC να μην διεκδικήσει αποζημίωση και αρνήθηκε να πληρώσει για τις πρόσθετες εργασίες.

Η CMC εκτιμά ότι ο πρόσθετος χρόνος και το κόστος που σχετίζονται με τις οδηγίες της ΕΤΥΦΑ ανέρχονται σε εκατομμύρια ευρώ.

Επομένως, προσθέτει, η κατάσταση των χερσαίων έργων δεν αποτελεί απάντηση στις εύλογες ανησυχίες της CMC και στα ερωτήματά της σχετικά με το γιατί η ΕΤΥΦΑ δεν έχει παραλάβει το πλοίο FSRU (το οποίο ήταν έτοιμο από τα μέσα Ιανουαρίου), ούτε με τη μη καταβολή των πληρωμών στη CMC από την ΕΤΥΦΑ, ούτε με μυριάδες άλλα ζητήματα που τέθηκαν από την ΕΤΥΦΑ στην πορεία υλοποίησης του έργου και στην προσπάθεια της CMC να το παραδώσει, σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας και ασφάλειας.