Κερδοφόρα αναμένεται να καταστεί το επόμενο έτος η μονάδα ρομποταξί, Apollo Go, της κινεζικής εταιρείας τεχνολογίας Baidu, σύμφωνα με ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα.
Η αισιόδοξη αυτή πρόβλεψη ήρθε στο προσκήνιο εν μέσω αντίστοιχων προσπαθειών του Ίλον Μασκ να αναπτύξει τα δικά του ρομποταξί μέσω της Tesla, σε μια περίοδο μείωσης των εσόδων της εταιρείας.
Η Baidu είναι ένας από τους σημαντικότερους παίκτες στην εκκολαπτόμενη αγορά ρομποταξί της Κίνας και έλαβε άδεια από μια συνοικία της πόλης του Πεκίνου να αρχίσει να πραγματοποιεί δρομολόγια με χρέωση από τον Νοέμβριο του 2021.
Ενώ τα περισσότερα από τα οχήματα αυτά να εξακολουθούν να έχουν έναν χειριστή στο εσωτερικό για ασφάλεια, η ίδια περιοχή του Πεκίνου, τον Σεπτέμβριο του 2023, επέτρεψε επίσημα στην Baidu και στην start-up Pony.ai να χρεώνουν ναύλους για βόλτες με ρομποταξί χωρίς προσωπικό εντός των οχημάτων.
H Apollo Go πραγματοποίησε περίπου 839.000 διαδρομές τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση κερδών της Baidu.
Περίπου το 45% των παραγγελιών το τέταρτο τρίμηνο στη Γουχάν ήταν για οχήματα χωρίς οδηγό, από 40% το προηγούμενο τρίμηνο, ανέφερε η εταιρεία.
Εκτός από την αυξανόμενη χρήση και τη μείωση του κόστους εργασίας ανά διαδρομή, η Baidu κάνει τα αυτοκίνητα φθηνότερα.
1000 ρομποταξί στην Ουχάν
Φέτος, η Baidu σχεδιάζει να αναπτύξει 1.000 από αυτά τα ρομποταξί 6ης γενιάς στην πόλη Ουχάν, όπου η εταιρεία διαθέτει ήδη πολλά οχήματα χωρίς ανθρώπινο προσωπικό.
«Με τη μείωση του κόστους και τις αυξανόμενες παραγγελίες, η Apollo Go αναμένεται να επιτύχει οικονομική ισορροπία το τέταρτο τρίμηνο του 2024 και να καταστεί κερδοφόρα έως το 2025», όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Baidu.
Η ανταγωνιστική εταιρεία ρομποταξί Pony.ai προετοιμάζεται για εισαγωγή σε χρηματιστήριο εκτός της ηπειρωτικής Κίνας, σύμφωνα με τον ιστότοπο της Ρυθμιστικής Επιτροπής Κινητών Αξιών της Κίνας στα τέλη Απριλίου.
Άλλοι παίκτες της αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένουν πιο επιφυλακτικοί σχετικά με τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, τα οποία απαιτούν ευρεία ρυθμιστική έγκριση για να λειτουργήσουν.
Ο αντιπρόεδρος της Xpeng, Brian Gu, είπε στους δημοσιογράφους τον περασμένο μήνα ότι δεν περίμενε ότι τα ρομποταξί θα εξελισσόταν σε πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα για τουλάχιστον πέντε χρόνια.
Πηγή: ot.gr