Και, όπως γράφει το Bloomberg, το οικονομικό κόστος δεν είναι υποθετικό και αόριστο. Συγκεκριμένα, τα Starbucks το προηγούμενο τρίμηνο είχαν απώλειες, γιατί πολλοί πελάτες στις ΗΠΑ ξεκίνησαν να κάνουν παραγγελίες από τα κινητά τους τηλέφωνα, αλλά δεν τις ολοκλήρωσαν, αναφέροντας εν μέρει μεγάλους χρόνους αναμονής.
Η αλυσίδα καφέ, η οποία ανέφερε την πρώτη της μείωση εσόδων από τα τέλη του 2020, ανακοίνωσε ότι συνεργάζεται με τον συμβουλευτικό κλάδο παραγωγικότητας της Toyota για να λύσει πώς να καλύψει τη ζήτηση κατά τις πιο πολυσύχναστες ώρες.
Αντίστοιχα, οι αλυσίδες γρήγορου φαγητού Chipotle και Cava, στρέφονται στην τεχνητή νοημοσύνη και στον αναβαθμισμένο προγραμματισμό για να εξυπηρετούν περισσότερους πελάτες ανά ώρα – ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για την ενίσχυση των πωλήσεων.
Η ικανότητα της Chipotle να αποστέλλει γρήγορα τις παραγγελίες δοκιμάστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Jack Hartung. Τον περασμένο χρόνο, η αλυσίδα επικεντρώθηκε στο πώς οι γραμμές παρασκευής burrito για παραγγελίες είναι πλήρως στελεχωμένες.
Επίσης, κατανέμει τον αριθμό των ψηφιακών παραγγελιών που μπορούν να υποβληθούν, ώστε οι εργαζόμενοι να μην καταπονούνται, ενώ δείχνει στους υπαλλήλους σχόλια σε πραγματικό χρόνο σχετικά με το πόσο γρήγορα εξυπηρετούν τους πελάτες.
Η αλυσίδα burrito μπορεί πλέον να εξυπηρετεί έως και 25% περισσότερους πελάτες κάθε 15 λεπτά από πέρυσι, και ορισμένοι πελάτες έχουν αρχίσει να παραγγέλνουν μέσα σε εστιατόρια αντί για online, επειδή γνωρίζουν ότι δεν θα περιμένουν πολύ, είπε ο Hartung. Πλέον η ουρά είναι η μισή από ό, τι ήταν προηγουμένως, είπε ο ίδιος στο Bloomberg.
Η Cava, από την πλευρά της, αναθεώρησε τα χρονοδιαγράμματα, ώστε περισσότεροι εργαζόμενοι να είναι διαθέσιμοι κατά τις ώρες αιχμής, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Brett Schulman. Η αλυσίδα παρακολουθεί με υπολογιστή με χρήση ΑΙ τη διαθεσιμότητα των πιάτων καθώς το προσωπικό σερβίρει.
Τα στοιχεία σε πραγματικό χρόνο μπορούν να συνδυαστούν με ιστορικές τάσεις, δεδομένα καιρού και άλλα στοιχεία για να εξαχθεί μια εκτίμηση, για παράδειγμα πόσο κοτόπουλο πρέπει να μαγειρεύεται κάθε 30 λεπτά, είπε ο Schulman, δίνοντας άμεσα κατευθύνσεις στο προσωπικό.
Εν τω μεταξύ, η Popeyes δοκιμάζει μια κουζίνα με πιο έξυπνους χώρους εργασίας και άλλες αναβαθμίσεις, αυξάνοντας και τους μισθούς των υπαλλήλων της στα 20 δολάρια την ώρα.
Ποια έργα παραγωγικότητας μπορούν να υιοθετηθούν στην πράξη είναι ένα ερώτημα που μένει να απαντηθεί στην πράξη.
Μια άλλη ανησυχία είναι ότι όλη αυτή η επιπλέον παραγωγικότητα θα οδηγήσει σε λιγότερες θέσεις εργασίας – ένας φόβος που δεν είναι αβάσιμος. Η Pollo Campero, μια αλυσίδα κοτόπουλου που δημιούργησε πιο συμπαγή καταστήματα με πιο αποτελεσματικές κουζίνες, γνωστοποίησε ότι οι νέες τοποθεσίες απαιτούν 10% λιγότερους εργαζόμενους ανά βάρδια.
Πηγή: OT.gr