Retail
Καταναλωτές ανέκτησαν 9 εκατομμύρια ευρώ από εταιρείες άλλων κρατών
Το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Κέντρων Καταναλωτών απάντησε σε 124 χιλιάδες ερωτήσεις κατά το περσινό έτος, πολιτών κρατών μελών της ΕΕ
Καταναλωτές ανέκτησαν 9 εκατομμύρια ευρώ από εταιρείες άλλων κρατών
Απαντήσεις σε 124.000 ερωτήσεις έδωσε πέρσι το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Κέντρων Καταναλωτών (ECC-Net) βοηθώντας καταναλωτές να ανακτήσουν περίπου 9 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωση του ECC-Net με αφορμή την ημέρα της Ευρώπης, την οποία αναμεταδίδει το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών.

O ρόλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Κέντρων Καταναλωτών είναι η παροχή βοήθειας προς τους καταναλωτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης όταν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με μια εταιρεία από άλλη ευρωπαϊκή χώρα και εργάζεται για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών να απολαμβάνουν τα οφέλη από τη συμμετοχή τους στην ενιαία αγορά, όπως αναφέρεται.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το 2023 το 60% των παραπόνων που ελήφθησαν επιλύθηκαν, ενώ εκτός από τα προβλήματα σχετικά με την άσκηση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, το δικαίωμα υπαναχώρησης ή εγγύησης, οι καταγγελίες αφορούσαν επίσης ακυρωμένες πτήσεις, χαμένες αποσκευές ή αποστολές προϊόντων.

Σε όλες τις περιπτώσεις, αναφέρεται, εξειδικευμένοι δικηγόροι από 29 χώρες της ΕΕ προσπάθησαν να καταλήξουν σε φιλικό συμβιβασμό υπέρ του καταναλωτή.

Σημειώνεται δε ότι πέρσι το δίκτυο έλαβε 22.000 ερωτήματα μόνο για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Κύπρου έλαβε πέραν των 1250 παραπόνων και αιτημάτων πληροφόρησης και κατάφερε να επιλύσει περίπου το 65% προς χάρη του καταναλωτή.

Οι κυριότερες κατηγορίες παραπόνων αφορούσαν τα δικαιώματα αεροπορικών μεταφορών (ακύρωση πτήσης, καθυστέρηση πτήσης, άρνηση επιβίβασης, χαμένη αποσκευή και καταστροφή αποσκευής), αλλά και τις διαδικτυακές αγορές (καθυστέρηση παραλαβής προϊόντος, δικαίωμα υπαναχώρησης).

Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του, προέβη σε ενημερωτικές διαλέξεις σε δημοτικά σχολεία της Κύπρου και στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και έδωσε έμφαση σε εκστρατείες ενημερώσεις μέσω των Μέσων Κοινωνικής Ενημέρωσης και Δικτύωσης (ΜΚΔ) για τα αεροπορικά δικαιώματα κυρίως των ατόμων με αναπηρίες. Επίσης προέβη σε ενημερωτικές εκστρατείες μέσω των ΜΚΔ και για τις διαδικτυακές αγορές, παρέχοντας χρήσιμες συμβουλές.

Το Δίκτυο των ΕΚΚ διαθέτει Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή σε κάθε χώρα της ΕΕ, καθώς και στην Ισλανδία και τη Νορβηγία. Το Δίκτυο ενημερώνει τους καταναλωτές στην Ευρώπη για τα δικαιώματά τους και παρέχει βοήθεια σε διασυνοριακά προβλήματα δωρεάν.

Πηγή: ΚΥΠΕ