Οι καταναλωτές περιορίζονται στην αγορά των απαραίτητων ειδών πρώτης ανάγκης για το πασχαλινό τραπέζι, είπε στο ΚΥΠΕ ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Στέφανος Κουρσάρης, ο οποίος εντοπίζει ότι η οικονομική στενότητα έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών. Ο κ. Κουρσάρης έθιξε, ακόμα, το ζήτημα των ωραρίων των καταστημάτων, καθώς και άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ΜμΕ.
Σε ερώτηση για το πώς κινείται η αγορά εν όψει Πάσχα, είπε ότι «υπάρχει μια αγοραστική κίνηση», η οποία όμως, «σίγουρα δεν μας θυμίζει παλιές εποχές». «Έχει αλλάξει νοοτροπία ο κόσμος. Δεν συνηθίζεται τώρα να περιμένει το Πάσχα να αγοράσει κάτι καινούριο, είτε για τον ίδιο, είτε για τα παιδιά του», σημείωσε.
Επιπλέον, πρόσθεσε ότι υπάρχει και οικονομική στενότητα. Ανέφερε ότι η τελευταία αύξηση στα καύσιμα, το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, η ακρίβεια και ο πληθωρισμός έχουν επηρεάσει σημαντικά τον καταναλωτή. «Εκείνο που θα φροντίσει σίγουρα είναι ότι δεν θα στερηθεί τα είδη πρώτης ανάγκης. Θα θυσιάσει μεγάλο μέρος του μηνιαίου εισοδήματός του στην αγορά ειδών πρώτης ανάγκης για να έχει ένα πασχαλινό τραπέζι, όπως συνηθίζεται κάθε Πάσχα. Όσον αφορά τις υπόλοιπες καταναλωτικές συνήθειες, είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι οι παλιές εποχές», υπογράμμισε.
Σημείωσε ότι οι αυξήσεις στα καύσιμα επηρέασαν και τις τιμές των προϊόντων, καθώς υπάρχουν αυξήσεις που δεν μπορεί πλέον να τις απορροφήσει ο επιχειρηματίας και προστίθενται στην αξία του προϊόντος. Ωστόσο, σημειώνει ότι η ανάγκη των καταστηματαρχών να έχουν κάποια εμπορική κίνηση και κατανάλωση την περίοδο των γιορτών είναι τόσο μεγάλη, που μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων την απορρόφησαν. «Υπάρχουν καλές τιμές και μπορεί ο καταναλωτής να κάνει την επιλογή του».
Πηγή: ΚΥΠΕ