Σημαντική μείωση κατά 19% κατέγραψαν οι πωλήσεις iPhone της Apple στην Κίνα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, όπως προκύπτει από τα στοιχεία ανεξάρτητης ερευνητικής εταιρείας που κάνουν λόγο για τη χειρότερη απόδοση του gadget στην ασιατική χώρα από τότε που ξέσπασε η COVID-19, το 2020.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Counterpoint Research, η αμερικανική τεχνολογική εταιρεία έπεσε στην τρίτη θέση της αγοράς, σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με την ταχέως αναπτυσσόμενη ανταγωνιστική της Huawei Technologies Co.
Η αγορά στο σύνολό της κατέγραψε αύξηση περίπου 1,5% καθώς τοπικά brand, συμπεριλαμβανομένων των Honor Device και Xiaomi, συνεισέφεραν σημαντικά στην ανάπτυξη.
Η αδυναμία του iPhone είναι αξιοσημείωτη εν μέρει επειδή το πρώτο τρίμηνο, όταν η Κίνα γιορτάζει το Σεληνιακό Νέο Έτος, είναι παραδοσιακά μια περίοδος αυξημένης κατανάλωσης. Αντίθετα, η Huawei σημείωση αύξηση πωλήσεων κατά 70%, επιβεβαιώνοντας την δυναμική επιστροφή της στην premium κατηγορία όπου κάποτε κυριαρχούσε η Apple.
Τα δεδομένα της Counterpoint έρχονται μετά την ανάλυση της IDC που δείχνει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις iPhone μειώνονται σχεδόν κατά 10% τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, εγείροντας ανησυχίες για την ικανότητα της Apple να διατηρήσει την αναπτυξιακή της τροχιά, ενόψει και της επικείμενης ανακοίνωσης των εταιρικών αποτελεσμάτων της στις 2 Μαΐου.
Η Κίνα παραμένει μία από τις μεγαλύτερες αγορές της εταιρείας, αλλά οι δραστηριότητές της δέχονται πιέσεις λόγω της έντασης των μέτρων απαγόρευσης προμήθειας ξένων συσκευών σε κρατικές εταιρείες και κυβερνητικές υπηρεσίες. Οι καταναλωτές ανταποκρίνονται επίσης στην επιστροφή της Huawei στο προσκήνιο μετά την παρουσίαση ενός τσιπ κατασκευασμένου στην Κίνα το οποίο οι αμερικανικές κυρώσεις είχαν σκοπό να αποτρέψουν.
Στο μείον 24% στις 6 εβδομάδες του 2024
Σύμφωνα με την Counterpoint, οι πωλήσεις iPhone στην Κίνα μειώθηκαν περίπου κατά 24% τις πρώτες έξι εβδομάδες του 2024.
Ο κατασκευαστής του iPhone αναγκάστηκε να προβεί σε ασυνήθιστες εκπτώσεις τον Ιανουάριο στην Κίνα προκειμένου να βοηθήσει στη διατήρηση των πωλήσεων της τελευταίας γενιάς συσκευών της. Οι συνεργάτες λιανικής της στην Κίνα προσέφεραν επίσης δελεαστικές εκπτώσεις, έως και 180 δολάρια από την κανονική τιμή.
«Οι πωλήσεις της Apple ήταν υποτονικές κατά τη διάρκεια του τριμήνου, καθώς η επιστροφή της Huawei επηρέασε άμεσα την Apple στην premium κατηγορία», δήλωσε ο ανώτερος αναλυτής της Counterpoint, Ivan Lam.
Η Apple, κάποτε η πολυτιμότερη εταιρεία στον κόσμο, είδε τη μετοχή της να υποχωρεί κατά 14% φέτος. Η χρηματιστηριακή της αποτίμηση εξακολουθεί να είναι στα 2,56 τρισεκατομμύρια δολάρια, ακολουθώντας τη πρώτη Microsoft.
Οι επενδυτές επικεντρώνονται στον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία σκοπεύει να αποτρέψει πιθανές απώλειες μεριδίων αγοράς τους μήνες πριν από την άφιξη της επόμενης αναβαθμισμένης οικογένειας συσκευών της το φθινόπωρο. Η Apple προσπαθεί επίσης να βρει τη δική της απάντηση σε αντιλήψεις ότι έχει μείνει πίσω στον αγώνα για την ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης.
Πηγή: ot.gr