Retail
Θετικά τα αποτελέσματα ελέγχου της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή σε περίπτερα
Στην πλειοψηφία τους συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις τους
Θετικά τα αποτελέσματα ελέγχου της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή σε περίπτερα

Στην πλειοψηφία τους συμμορφώνονται με τις υποχρεώσεις τους τα περίπτερα και τα καταστήματα ταχείας εξυπηρέτησης, σύμφωνα με τα ευρήματα ελέγχου που διεξήγαγε η Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, το διάστημα από 27 Μαρτίου μέχρι 5 Απριλίου.

Σε ανακοίνωσή της, η Υπηρεσία αναφέρει ότι σε αυτό το διάστημα ελέγχθηκαν συνολικά 318 υποστατικά. «Τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών καταδεικνύουν μεγάλο ποσοστό συμμόρφωσης για τις παραμέτρους που έχουν ελεγχθεί, γεγονός που αποδίδεται στην καθημερινή παρουσία της Υπηρεσίας στην αγορά», αναφέρεται.

Συγκεκριμένα, η Υπηρεσία αναφέρει ότι κατά την εκστρατεία ελέγχθηκε κατά πόσο αναγράφονται τιμές στα προϊόντα που εκτίθενται προς πώληση και αν οι τιμές πώλησης των προϊόντων είναι ευδιάκριτες.

Επιπλέον, ελέγχθηκε αν στα προϊόντα που εκτίθενται προς πώληση στα ψυγεία των καταστημάτων, η τιμή πώλησης αναγράφεται είτε πάνω στα προϊόντα είτε σε τιμοκατάλογο, ενώ έγιναν έλεγχοι και για την εφαρμογή του μηδενικού συντελεστή ΦΠΑ στα είδη πρώτης ανάγκης, σύμφωνα με το διάταγμα του Υπουργείου Οικονομικών.

Ακόμα, ελέγχθηκε αν η αναρτημένη τιμή των προϊόντων στα ράφια/προϊόντα είναι η τιμή που τελικά χρεώνεται ο καταναλωτής, όταν το προϊόν σαρωθεί στην ταμειακή μηχανή (ταμειακός έλεγχος).

Προστίθεται ότι στις περιπτώσεις όπου διαπιστώθηκε απόκλιση, «δόθηκαν γραπτές συστάσεις προς τις επιχειρήσεις, για άμεση συμμόρφωση με τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας και ακολούθησε επανέλεγχος προς επιβεβαίωση των διορθωτικών ενεργειών, όπου διαπιστώθηκε πλήρης συμμόρφωση».

Περαιτέρω, σημειώνεται ότι σε 311 από τα πιο υποστατικά που ελέγχθηκαν διενεργήθηκε και ταμειακός έλεγχος, όπου σαρώθηκαν συνολικά 8.464 προϊόντα. Ο έλεγχος αυτός δεν κατέδειξε σοβαρές αποκλίσεις, σύμφωνα με την Υπηρεσία. Συγκεκριμένα, σε 49 περιπτώσεις διαπιστώθηκαν αποκλίσεις κατά του καταναλωτή (0,58%), ενώ σε άλλες 42 περιπτώσεις διαπιστώθηκαν αποκλίσεις υπέρ του καταναλωτή (0,50%).

Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τις επιχειρήσεις να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές και να εφαρμόζουν αποτελεσματικά συστήματα εσωτερικού ελέγχου προκειμένου να βεβαιώνονται ότι συμμορφώνονται με τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας.

Πηγή: ΚΥΠΕ