Οι πωλήσεις της Ferrari στην Ταϊβάν έχουν διπλασιαστεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια, ενισχυμένες από τον αυξανόμενο πλούτο των επιχειρηματιών τσιπ της χώρας και την επιστροφή κεφαλαίου καθώς οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού διαφοροποιούνται μακριά από την Κίνα, σύμφωνα με τους FT.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, Benedetto Vigna, δήλωσε ότι η ζήτηση στην Ταϊβάν αυξάνεται ταχύτερα από ό, τι στην Κίνα ή το Χονγκ Κονγκ λόγω της απότομης αύξησης των πωλήσεων supercar στους όλο και πιο πλούσιους πολίτες της χώρας.
Η Κίνα μένει πίσω από την Ταϊβάν
«Η Κίνα αναπτύσσεται, αλλά… λιγότερο από την Ταϊβάν», δήλωσε στους Financial Times. “Στην Ταϊβάν έχετε περισσότερους επιχειρηματίες και η βιομηχανία τσιπ ανθεί”. Και πρόσθεσε: «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που βγάζουν πολλά χρήματα».
Η Ferrari ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ετήσια κέρδη ρεκόρ, λόγω των πελατών που πληρώνουν για εξατομικευμένα πρόσθετα. Αν και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών της προέρχεται από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι οι αποστολές στην ηπειρωτική Κίνα και την Ταϊβάν αυξήθηκαν από 5% του συνόλου το 2020 σε σχεδόν 11% πέρυσι.
Η Ferrari αξιοποιεί την αύξηση του ιδιωτικού πλούτου που έχει καταστήσει το νησί την πέμπτη πλουσιότερη χώρα στον κόσμο, με 141.600 ευρώ κατά κεφαλήν, σύμφωνα με την περσινή έκθεση Allianz Global Wealth Report. Η άνοδος των πλούσιων πολιτών οφείλεται εν μέρει σε μια ακμάζουσα βιομηχανία ημιαγωγών, έναν τομέα που κυριαρχείται από την Ταϊβάν.
Αλλά έχει επίσης ενισχυθεί από τους κατασκευαστές της Ταϊβάν που μεταφέρουν τις δραστηριότητές τους μακριά από την Κίνα, γεγονός που έφερε πολλούς επιχειρηματίες και πλούσια στελέχη πίσω στην πατρίδα τους, σύμφωνα με τους FT.
«Έχουμε κερδίσει πολλούς νέους πελάτες τα τελευταία τέσσερα χρόνια», δήλωσε ο Vincent Liu, γενικός διευθυντής της Modena Motori Taiwan, επίσημου αντιπροσώπου της Ferrari στη χώρα. «Η Ferrari έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της αγοράς supercar εδώ, η οποία αυξήθηκε κατά 30% στις 1.300 μονάδες πέρυσι», είπε, προσθέτοντας ότι η μάρκα κατέχει τώρα το 40% της δίθυρης κατηγορίας.
Μαζί με τις ΗΠΑ, η Ταϊβάν έχει εδώ και καιρό την υψηλότερη αναλογία ιδιωτικού πλούτου προς το μέγεθος της οικονομίας της στον κόσμο. Τα καθαρά χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία της χώρας αυξήθηκαν κατά 45% μεταξύ 2018 και 2022, σύμφωνα με την έκθεση της Allianz, το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία. Σύμφωνα με τη Modena Motori, το 70 έως 80% των αγοραστών Ferrari στην Ταϊβάν είναι επιχειρηματίες.
«Η σκηνή των εξωτικών αυτοκινήτων έχει πραγματικά απογειωθεί εδώ», δήλωσε ο Ryan Yeh, ιδιοκτήτης μιας Ferrari Pista και μιας από τις τρεις Ferrari 360 Modenas με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων στην Ταϊβάν. Ο Yeh διευθύνει μια λέσχη αυτοκινήτων και συμμετέχει συχνά σε αγώνες δρόμου στα βουνά που κυριαρχούν στη γεωγραφία του νησιού.
Επίδειξη πλούτου
«Για τη γενιά μου που έχει κάποια οικονομική ελευθερία, αυτές οι μάρκες είναι πολύ πιο αναγνωρίσιμες [σε σύγκριση] με τη γενιά των γονιών μας, όπου όποιος ήταν επιτυχημένος θα αγόραζε απλώς μια Benz ή BMW», είπε. «Υποθέτω ότι αυτή η γενιά είναι πιο φανταχτερή, πιο πρόθυμη να επιδείξει πλούτο. Και δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος επίδειξης πλούτου από την οδήγηση αυτού του είδους αυτοκινήτου».
Ο Jeff Hsu, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της δορυφορικής εταιρείας Aerkomm, ο οποίος αγόρασε μια Aston Martin πριν από τέσσερα χρόνια, το πρώτο του πολυτελές αυτοκίνητο, δήλωσε: «Είναι πολύ απλό: οι Ταϊβανέζοι είναι πλούσιοι και υπάρχουν μόνο τόσα πολλά μέρη που μπορείτε να βάλετε τα χρήματά σας: μπορείτε να αγοράσετε ακίνητα και μπορείτε να αγοράσετε αυτοκίνητα».
Πατάει φρένο η παραγωγή, γκάζι οι τιμές
Προκειμένου να διατηρήσει το καθεστώς πολυτελείας της, η Ferrari ρίχνει ρυθμούς στην παραγωγή, αναγκάζοντας συχνά τους αγοραστές να περιμένουν αρκετά χρόνια για τα αυτοκίνητά της. Αυτό οδηγεί σε σπανιότητα και αυξάνει τόσο τις τιμές όσο και την αξία μεταπώλησης των αυτοκινήτων της, βοηθώντας την εταιρεία να απολαμβάνει τα καλύτερα περιθώρια κέρδους στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πέρυσι, η Ferrari ανακοίνωσε καθαρά κέρδη ύψους 1,26 δισ. ευρώ από πωλήσεις αυτοκινήτων μόλις 13.663 μονάδων, σύμφωνα με τους FT. Η εταιρεία έχει πουλήσει μόνο 300.000 οχήματα στην ιστορία της – τον ίδιο αριθμό που παράγεται από τη μάρκα Porsche της Volkswagen κάθε χρόνο.
Πηγή: ot.gr