Η έρευνα επικεντρώνεται στο κατά πόσο η AliExpress μπορεί να παραβίασε την DSA σε «τομείς που συνδέονται με τη διαχείριση και τον μετριασμό των κινδύνων, τον έλεγχο περιεχομένου και τον εσωτερικό μηχανισμό διαχείρισης παραπόνων, τη διαφάνεια των συστημάτων διαφημίσεων και συστάσεων (για αγορές προϊόντων), την ιχνηλασιμότητα των εμπόρων και την πρόσβαση σε δεδομένα για ερευνητές» ανέφερε η Επιτροπή.
Με τον τρόπο αυτόν η ΕΕ θέλει να δει εάν υπήρξε έλλειψη επιβολής των όρων παροχής υπηρεσιών της AliExpress, οι οποίοι απαγορεύουν να πωλούνται ορισμένα προϊόντα που ενέχουν κίνδυνο για την υγεία των καταναλωτών, όπως τα ψεύτικα φάρμακα.
Η έρευνα θα επικεντρωθεί επίσης στο εάν υπήρξαν παραβιάσεις στον κανονισμό λειτουργίας, όπως αυτός ορίζεται από την DSA, που επέτρεπαν σε ανηλίκους να έχουν πρόσβαση σε πορνογραφικό υλικό.
Η Κομισιόν ανέφερε πως καταναλωτές μπορούν ακόμα να βρουν τέτοιο υλικό στη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Αλλοι τομείς της έρευνας περιλαμβάνουν τον τρόπο με τον οποίο το AliExpress προτείνει και παρουσιάζει προς αγορά προϊόντα στους χρήστες και εάν ο ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου συμμορφώνεται με κανόνα που επιβάλλει να υπάρχει η δυνατότητα αναζήτησης διαφημίσεων που προβάλλονται στην πλατφόρμα.
Πληροφορίες
Επιπλέον, η Κομισιόν απέστειλε σειρά από αιτήματα σε έξι πλατφόρμες και δύο μηχανές αναζήτησης για την παροχή πληροφοριών στο πλαίσιο της DSA για την τεχνητή νοημοσύνη. Στόχος είναι με τον τρόπο αυτόν να ενημερωθεί για τις εσωτερικές πολιτικές και την ετοιμότητα των επιχειρήσεων απέναντι σε τεχνολογίες δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης (Generative AI). Η Bing, η Google Search, το Facebook, το Instagram, το Snapchat, το TikTok, το YouTube και το X (πρώην Twitter) θα πρέπει να παρέχουν στην ΕΕ περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το πώς αντιμετωπίζουν κινδύνους που δημιουργούνται όταν η τεχνητή νοημοσύνη παρέχει ψευδείς πληροφορίες. Επίσης ζητούνται πληροφορίες για τον τρόπο αντιμετώπισης φαινομένων αυτοματοποιημένης χειραγώγησης πληροφοριών που μπορούν να παραπλανήσουν ψηφοφόρους πριν ή κατά τη διάρκεια εκλογών.
Οι εποπτικές Αρχές της ΕΕ αποφάσισαν ακόμη να ζητήσουν περισσότερες πληροφορίες από τη LinkedIn. Αυτό γίνεται αφού οργανώσεις προστασίας πολιτών υπέβαλαν καταγγελία κατά της εταιρείας σχετικά με φερόμενη ως πιθανή παραβίαση κανονισμών που δεν επιτρέπουν την παρακολούθηση της διαδικτυακής συμπεριφοράς χρηστών (profiling) με στόχο να βλέπουν στοχευμένες διαφημίσεις.
Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ