«Θα πραγματοποιήσουμε έρευνα και θα προχωρήσουμε σε αναθεώρηση των επιχειρήσεων πτήσεων τη νύχτα στην Ινδονησία, που συνδέονται με τη διαχείριση των κινδύνων λόγω κόπωσης για την Batik Air και όλους τους αερομεταφορείς», δήλωσε σε δελτίο Τύπου ο Κρίστι Ένταχ Μούρνι, γενικός διευθυντής αεροπορικών μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών.
Καθώς οι δύο πιλότοι της εταιρείας Batik Air αποκοιμήθηκαν κατά τη διάρκεια μιας πτήσης εσωτερικού στα τέλη Ιανουαρίου, χωρίς ωστόσο να προκληθεί κάποιο ατύχημα, η ινδονησιακή αρχή αεροπορικής ασφάλειας κάλεσε χθες τις εταιρείες αερομεταφορών να ενισχύσουν τους ελέγχους εντός των θαλάμων διακυβέρνησης και να διασφαλίσουν ότι το πλήρωμα ξεκουράζεται επαρκώς πριν από κάθε πτήση.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου, ο γενικός διευθυντής του υπουργείου «επέπληξε σθεναρά» την Batik Air έπειτα από αυτό το περιστατικό και κάλεσε τις αεροπορικές εταιρείες να επιδεικνύουν προσοχή στην ποιότητα και τη διάρκεια των περιόδων ανάπαυσης των πληρωμάτων.
Η Batik Air επισήμανε ακόμη ότι ακολουθεί «μια επαρκή πολιτική ανάπαυσης» κι ότι «δεσμεύεται στο να υλοποιήσει όλες τις συστάσεις ασφαλείας». Οι δύο πιλότοι ινδονησιακής καταγωγής, ηλικίας 32 και 28 ετών, έχουν τεθεί προσωρινά σε διαθεσιμότητα, συμπλήρωσε η εταιρεία.
Την 25η Ιανουαρίου, ένας κυβερνήτης και ένας συγκυβερνήτης αεροσκάφους Airbus A320 αποκοιμήθηκαν ταυτόχρονα για περίπου 28 λεπτά κατά τη διάρκεια πτήσης από το Σουλαέσι (βόρεια Ινδονησία) προς την πρωτεύουσα Τζακάρτα, σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση της Εθνικής Επιτροπής Ασφάλειας των Μεταφορών, η οποία περιήλθε σε γνώση του Γαλλικού Πρακτορείου.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο ένας από τους πιλότους δεν είχε ξεκουραστεί αρκετά την προηγούμενη νύχτα, με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια της πτήσης, διάρκειας 2 ωρών και 35 λεπτών, να υπάρξει προκληθεί μια σειρά σφαλμάτων στη διακυβέρνηση του αεροσκάφους -χωρίς ωστόσο οι 153 επιβάτες και οι τέσσερις αεροσυνοδοί να πάθουν το παραμικρό.
Περίπου μισή ώρα μετά την απογείωση, ο κυβερνήτης ζήτησε από τον συγκυβερνήτη του την άδεια να ξεκουραστεί για ένα λεπτό και εκείνος του το επέτρεψε. Αυτός ανέλαβε επικεφαλής του αεροσκάφους, όμως επίσης αποκοιμήθηκε λίγο μετά από απροσεξία, συνεχίζει η έκθεση.
Είκοσι οκτώ λεπτά μετά την τελευταία καταγεγραμμένη επικοινωνία, ο κυβερνήτης ξύπνησε και συνειδητοποίησε ότι ο συγκυβερνήτης του κοιμόταν κι ότι το αεροσκάφος βρισκόταν σε λάθος πορεία. Αμέσως ξύπνησε τον συνάδελφό του, απάντησε στην επικοινωνία με την Τζακάρτα και διόρθωσε την πορεία της πτήσης, εξηγεί η έκθεση.
Το αεροσκάφος προσγειώθηκε χωρίς πρόβλημα μετά το περιστατικό.
Πηγή: newmoney.gr