Γεγονός που προκάλεσε «πάγωμα» μιας σειράς πτήσεων σε δεύτερο στάδιο και επανεξέταση κάθε δικλείδας ασφαλείας σε διαφορετικά μοντέλα αεροπλάνων με διορία 90 ημερών για την εταιρεία αεροναυπηγικής.
Ήταν πριν από 5 χρόνια όταν οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ καθήλωσαν για λίγο ορισμένα αεροπλάνα για ελέγχους ασφαλείας, μια κίνηση λιγότερο σοβαρή σαφώς από την ακινησία όλων των τζετ της οικογένειας MAX παγκοσμίως. Ωστόσο, ακόμη και αυτή, όπως και τα δυστυχήματα σε διάφορα μέρη του πλανήτη αποκαλύπτουν πως υπάρχουν διαχρονικά προβλήματα στην Boeing, τα οποία και κατέγραψε το Reuters.
Οκτώβριος 2018: Ένα αεροπλάνο της Lion Air MAX συντρίβεται στην Ινδονησία, σκοτώνοντας και τους 189 επιβαίνοντες.
Νοέμβριος 2018: Η αμερικανική Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FAA) και η Boeing λένε ότι αξιολογούν την ανάγκη για αλλαγές λογισμικού ή σχεδιασμού στα αεριωθούμενα 737 MAX μετά τη συντριβή της Lion Air.
Μάρτιος 2019: Συντριβή αεροσκάφους MAX της Ethiopian Airlines, σκοτώνοντας και τους 157 επιβαίνοντες. Η ρυθμιστική αρχή αερομεταφορών της Κίνας γίνεται η πρώτη στον κόσμο που προσγειώνει το MAX, ακολουθούμενη από άλλες, συμπεριλαμβανομένης της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ.
Απρίλιος 2019: Η FAA σχηματίζει μια διεθνή ομάδα για να ελέγξει την ασφάλεια του 737 MAX. Η Boeing μειώνει τη μηνιαία παραγωγή κατά σχεδόν 20%.
Ιούλιος 2019: Η εταιρεία καταγράφει τη μεγαλύτερη τριμηνιαία ζημία που έχει ποτέ.
Σεπτέμβριος 2019: Το διοικητικό συμβούλιο της Boeing δημιουργεί μια μόνιμη επιτροπή ασφάλειας για να επιβλέπει την ανάπτυξη, την κατασκευή και τη λειτουργία των αεροσκαφών της.
Οκτώβριος 2019: Η Boeing απολύει τον Kevin McAllister, το ανώτατο στέλεχος του τμήματος εμπορικών αεροσκαφών της.
Δεκέμβριος 2020: Η εταιρεία απολύει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Dennis Muilenburg στον απόηχο των δύο ατυχημάτων.
Ιανουάριος 2020: Η Boeing αναστέλλει την παραγωγή 737, τη μεγαλύτερη διακοπή της γραμμής συναρμολόγησης της εδώ και περισσότερα από 20 χρόνια.
Μάιος 2020: Η εταιρεία επαναλαμβάνει την παραγωγή 737 MAX ακολουθώντας ωστόσο «χαμηλούς ρυθμούς».
Ιούνιος 2020: Η Boeing ξεκινά μια σειρά δοκιμών πτήσης με μεγάλη καθυστέρηση του επανασχεδιασμένου 737 MAX της με ρυθμιστές στα χειριστήρια.
Σεπτέμβριος 2020: Μια 18μηνη έρευνα από επιτροπή της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ διαπιστώνει ότι η Boeing απέτυχε στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του MAX καθώς και στη διαφάνειά της με την FAA και ότι η FAA απέτυχε στην επίβλεψη και την πιστοποίηση.
Νοέμβριος 2020: Η FAA των ΗΠΑ αίρει την εντολή προσγείωσης, επιτρέποντας στο 737 MAX να πετάξει ξανά.
Δεκέμβριος 2020: Το Κογκρέσο εγκρίνει νομοθεσία για τη μεταρρύθμιση του τρόπου με τον οποίο η FAA πιστοποιεί νέα αεροπλάνα, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης από τους κατασκευαστές να αποκαλύπτουν ορισμένες κρίσιμες για την ασφάλεια πληροφορίες στην FAA.
Ιανουάριος 2021: Ο Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης εγκρίνει την επιστροφή του MAX σε υπηρεσία στην Ευρώπη.
Μάρτιος 2021: Η ρυθμιστική αρχή αερομεταφορών της Κίνας λέει ότι οι μεγάλες ανησυχίες για την ασφάλεια με το MAX έπρεπε να «αντιμετωπιστούν σωστά» πριν από τη διεξαγωγή πτήσεων.
Απρίλιος 2021: Η Boeing σταματά ξανά τις παραδόσεις 737 MAX μετά από ηλεκτρολογικά προβλήματα.
Νοέμβριος 2021: Οι σημερινοί και πρώην διευθυντές εταιρειών της Boeing καταλήγουν σε διακανονισμό 237,5 εκατομμυρίων δολαρίων με τους μετόχους για διευθέτηση αγωγών σχετικά με την επίβλεψη ασφαλείας του 737 MAX.
Οκτώβριος 2022: Η FAA λέει στην Boeing ότι ορισμένα βασικά έγγραφα που υποβλήθηκαν ως μέρος της αναθεώρησης πιστοποίησης του 737 MAX 7 είναι ελλιπή και άλλα χρειάζονται επανεκτίμηση.
Δεκέμβριος 2022: Το Κογκρέσο συμφωνεί να παρατείνει μια προθεσμία για νέα πρότυπα για σύγχρονες ειδοποιήσεις πιλοτηρίου που απορρέουν από τη νομοθεσία του 2020 μετά από έντονη πίεση από την Boeing.
Απρίλιος 2023: Η Boeing διακόπτει τις παραδόσεις περίπου 737 MAX για να αντιμετωπίσει ένα νέο πρόβλημα ποιότητας προμηθευτή που αφορά μη συμμορφούμενα εξαρτήματα.
Ιούλιος 2023: Η πρώτη παράδοση του 737 MAX 7 της Boeing καθυστερεί για το 2024.
Αύγουστος 2023: Η Boeing εντοπίζει ένα νέο πρόβλημα ποιότητας προμηθευτή 737 MAX που αφορά ακατάλληλα τρυπημένες οπές στο πίσω διάφραγμα πίεσης.
Σεπτέμβριος 2023: Οι παραδόσεις Boeing 737 MAX πέφτουν στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Αύγουστο του 2021.
Δεκέμβριος 2023: Η Boeing πραγματοποιεί την πρώτη της απευθείας παράδοση ενός 787 Dreamliner στην Κίνα από το 2019, που θεωρείται πρόδρομος για την Κίνα που ενδέχεται να ξεπαγώσει τις παραδόσεις του 737 MAX.
Ιανουάριος 2024: Μια έκρηξη στην καμπίνα εν ώρα πτήσης, αναγκάζει την Alaska Air να πραγματοποιήσει έκτακτη προσγείωση του αεροσκάφους 737 MAX 9 που απέκτησε πρόσφατα, οδηγώντας την FAA να κρατήσει στο έδαφος 171 από αυτά τα τζετ και να ξεκινήσει έρευνα. Η FAA εμποδίζει επίσης την Boeing να αυξήσει την παραγωγή MAX, μέχρι να ολοκληρωθούν οι επιθεωρήσεις.
Φεβρουάριος 2024: Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ (NTSB) δημοσίευσε την προκαταρκτική έκθεσή του για το περιστατικό της Alaska Air. Σύμφωνα με την έρευνα, από το πάνελ της πόρτας που πέταξε από το τζετ κατά τη διάρκεια της πτήσης φαινόταν να λείπουν τέσσερα μπουλόνια.
Μάρτιος 2024: Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι βρισκόταν σε προκαταρκτικές συνομιλίες για την αγορά της πρώην θυγατρικής της Spirit AeroSystems, σε μια προσπάθεια να πάρει τον έλεγχο μιας εκτεταμένης κρίσης που προκλήθηκε από την έκρηξη του πάνελ στις 5 Ιανουαρίου.
Πηγή: OT.gr