Retail
Υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Αμερικανών
Το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίοι αναμένουν ότι τα εισοδήματά τους θα αυξηθούν υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο
Υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Αμερικανών

Για πρώτη φορά σε τέσσερις μήνες υποχώρησε η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Αμερικανών τον Φεβρουάριο, καθώς επιδεινώθηκαν οι απόψεις τους σχετικά με τις προοπτικές για την οικονομία, την αγορά εργασίας και τις χρηματοοικονομικές συνθήκες.

Ο δείκτης του Conference Board μειώθηκε στο 106,7 από το 110,9 έναν μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα Τρίτη. Η ανάγνωση του Φεβρουαρίου ακολουθεί όλες τις εκτιμήσεις σε έρευνα του Bloomberg με οικονομολόγους.

Το μέτρο προσδοκιών έπεσε σε χαμηλό τριών μηνών, ενώ διολίσθησε και το εύρος των τρεχουσών συνθηκών.

Η πτώση του κλίματος αυτού του μήνα διακόπτει την πρόσφατη άνοδο της αισιοδοξίας που αποτύπωνε τις πιο θετικές απόψεις για τον πληθωρισμό και μια σταθερή αγορά εργασίας που έχουν ενισχύσει τις καταναλωτικές δαπάνες. Αυτή η ανθεκτικότητα συμβάλλει στη διατήρηση της οικονομικής επέκτασης, ενώ ταυτόχρονα μειώνονται οι πιέσεις στις τιμές.

Τα ευρήματα

Ο μέσος ρυθμός πληθωρισμού που αναμένεται από τους καταναλωτές τους επόμενους 12 μήνες συνέχισε να μειώνεται και παραμένει στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2020.

«Ενώ ο συνολικός πληθωρισμός παρέμεινε η κύρια ανησυχία των καταναλωτών, φαίνεται να ανησυχούν λιγότερο για τις τιμές των τροφίμων και του φυσικού αερίου, οι οποίες έχουν υποχωρήσει τους τελευταίους μήνες», δήλωσε σε δήλωση η Dana Peterson, επικεφαλής οικονομολόγος στο Conference Board.

«Αλλά ανησυχούν περισσότερο για την κατάσταση της αγοράς εργασίας και το πολιτικό περιβάλλον στις ΗΠΑ», πρόσθεσε.

Το ποσοστό των ερωτηθέντων οι οποίοι αναμένουν καλύτερες επιχειρηματικές συνθήκες τους επόμενους έξι μήνες μειώθηκε σε χαμηλό οκτώ μηνών.

Το αντίστοιχο ποσοστό που αναμένει ότι τα εισοδήματά του θα αυξηθούν υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο.

Οι καταναλωτές ήταν επίσης πιο απαισιόδοξοι για την τρέχουσα και μελλοντική οικονομική κατάσταση της οικογένειάς τους. Η αντιληπτή πιθανότητα ύφεσης το επόμενο έτος αυξήθηκε.

Οι απόψεις για την αγορά εργασίας ήταν πιο αρνητικές από ό,τι ένα μήνα νωρίτερα. Το ποσοστό των καταναλωτών που δήλωσαν ότι οι θέσεις εργασίας ήταν άφθονες μειώθηκε, ενώ περισσότεροι είπαν ότι είναι πιο δύσκολο να βρεθούν.

Η διαφορά μεταξύ εκείνων που λένε ότι οι θέσεις εργασίας είναι άφθονες έναντι των δύσκολων – μια μέτρηση που ακολουθείται στενά από οικονομολόγους για τη μέτρηση της ισχύος της αγοράς εργασίας – μειώθηκε για πρώτη φορά σε τρεις μήνες.

Τι λένε οι οικονομολόγοι του Bloomberg

«Τα στοιχεία εργασίας της έρευνας είναι ιδιαίτερα σημαντικά στο τρέχον περιβάλλον, δεδομένου ότι η χαμηλότερη εμπιστοσύνη στην αγορά εργασίας έχει τη δυνατότητα να μειώσει διαρκώς τα σχέδια καταναλωτικών δαπανών», σχολίασε η Ελίζα Γουίνγκερ.

Η έκθεση καταναλωτικής εμπιστοσύνης έδειξε ότι τα αγοραστικά σχέδια, ωστόσο, αυξήθηκαν αυτόν τον μήνα. Το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίοι αναμένουν να αγοράσουν μεγάλες συσκευές αυξήθηκε σε υψηλό πέντε μηνών, ενώ μεγαλύτερο ποσοστό σχεδιάζει επίσης να αγοράσει μεταχειρισμένα οχήματα.

Πηγή: ot.gr