Η αεροπορική εταιρεία, που έχει την έδρα της στο Δουβλίνο είναι η πρώτη στην Ευρώπη που προειδοποιεί για διαταραχή λόγω της βαθύτερης κρίσης που πλήττει τη Boeing, η οποία ταλανίζεται από ρυθμιστικούς ελέγχους και έχει λάβει απαγορευτικό για την αύξηση της παραγωγής των αεροσκαφών 737 MAX μετά από το συμβάν της έκρηξης σε αεροσκάφος ΜΑΧ9 της Alaska Airlines.
Η Ryanair επρόκειτο να παραλάβει 57 αεροσκάφη Boeing MAX 8200 μέχρι τα τέλη Απριλίου, αλλά λίγο πριν από μια εβδομάδα η Boeing ανακοίνωσε στην αεροπορική εταιρεία ότι θα παραλάβει περίπου 50 αεροσκάφη μέχρι τα τέλη Ιουνίου, σύμφωνα με τον O’Leary. Όπως όλα δείχνουν όμως ούτε αυτή τη συμφωνία δεν θα μπορέσει να την τηρήσει η Boeing.
«Δεν ξέρουμε πραγματικά πόσα αεροσκάφη θα πάρουμε από την Boeing», είπε ο O’Leary. «Σύντομα αναμένεται να παραλάβουμε 30 έως 40 και αισιοδοξούμε για έναν αριθμό μεταξύ 40 και 45. Αλλά πλέον είμαστε πολύ λιγότερο σίγουροι ότι θα φτάσουμε μεταξύ 45 και 50».
Σε δήλωση εκπροσώπου της Boeing στο Reuters, υπήρξε επιβεβαίωση ότι ο κατασκευαστής αεροσκαφών ενημέρωσε ορισμένες αεροπορικές εταιρείες ότι οι παραδόσεις ενδέχεται να καθυστερήσουν, καθώς η εταιρεία διασφαλίζει ότι τα αεροπλάνα πληρούν όλα τα κανονιστικά πρότυπα πριν παραδοθούν στους πελάτες.
«Λυπούμαστε βαθιά για τον αντίκτυπο στον πολύτιμο πελάτη μας Ryanair», ανέφερε χαρακτηριστικά η Boeing. «Εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε τις ανησυχίες τους και αναλαμβάνουμε δράση για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της ποιότητας και της απόδοσης του 737».
Πρόβλημα με το καλοκαιρινό πρόγραμμα
Οι καθυστερημένες παραδόσεις σημαίνουν ότι η Ryanair μπορεί να χρειαστεί να αφαιρέσει ορισμένες πτήσεις από το θερινό της πρόγραμμα, είπε ο O’Leary, παρότι αυτό το καλοκαίρι αναμένεται να σημειωθεί ρεκόρ ταξιδιών.
«Αν πάρουμε μόνο 40, μέχρι το τέλος Μαρτίου θα πρέπει να ανακοινώσουμε κάποιες μικρές περικοπές στο πρόγραμμά μας», είπε. Αυτό σημαίνει ότι η Ryanair είναι πιθανό να μεταφέρει 200 εκατομμύρια επιβάτες για το οικονομικό έτος που ξεκινά τον Απρίλιο, αντί 205 εκατομμυρίων που προβλεπόταν προηγουμένως.
Περαιτέρω περιορισμοί στην ικανότητα μεταφοράς επιβατών θα μπορούσαν να καταστήσουν τον αερομεταφορέα – που είναι δημοφιλής για τις χαμηλές τιμές των εισιτηρίων για καλοκαιρινά hotspots όπως η Μάλαγα και η Σικελία- λιγότερο ανταγωνιστικό έναντι ανταγωνιστών χαμηλού κόστους όπως η easyJet.
Η μετοχή της Ryanair αυξήθηκε κατά ένα τέταρτο τα τελευταία δύο χρόνια, καθιστώντας την ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία με τις καλύτερες επιδόσεις, καθώς ο κλάδος επωφελείται από την ταξιδιωτική έκρηξη μετά τα lockdown λόγω της πανδημίας.
Πηγή: OT.gr