Ως «χρονιά ορόσημο» για την εταιρεία χαρακτήρισε το 2023 ο διευθύνων σύμβουλος της Mattel, Ynon Kreiz, αφού κατάφερε να διευρύνει τα μερίδια των δεκάδων εμβληματικών brands παιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων των Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price και Uno.
«Επεκτείναμε την ηγετική μας θέση στις βασικές μας κατηγορίες παιχνιδιών και κερδίσαμε σημαντικό μερίδιο συνολικά, σημειώσαμε εξαιρετική επιτυχία με την ταινία Barbie και ενισχύσαμε περαιτέρω την οικονομική μας θέση», δήλωσε ο Kreiz, σύμφωνα όσα μετέδωσε η Seeking Alpha και το RetailDive.
Σύμφωνα με τον Kreiz, η Barbie ήταν το Νο. 1 προϊόν κούκλας παγκοσμίως και το δεύτερο αφορά περιφερειακά προϊόντα παιχνιδιού που σχετίζονται με την ταινία «Barbie», η οποία ήταν η ταινία με τα υψηλότερα έσοδα στο box office στην ιστορία της Warner Bros. Η Mattel συνεχίζει να στρέφεται περισσότερο σε συνεργασίες πνευματικής ιδιοκτησίας, με τη Mattel Films να έχει ανακοινώσει πρόσφατα την πρώτη της ταινία κινουμένων σχεδίων, «Bob the Builder».
«Η διαρκή επιτυχία της βραβευμένης ταινίας Barbie ήταν μια επίδειξη της στρατηγικής μας για την ψυχαγωγία και την πολιτιστική συνάφεια των εμπορικών μας σημάτων εκτός του retail των παιχνιδιών», συμπλήρωσε ο Kreiz. «Η Mattel βρίσκεται στην ισχυρότερη οικονομική θέση που έχει βρεθεί εδώ και χρόνια, με σημαντική παραγωγή ελεύθερων ταμειακών ροών, ένα πρόγραμμα βελτιστοποίησης και μια νέα εξουσιοδότηση επαναγοράς μετοχών».
Εξοικονόμηση κόστους
Πριν από δύο χρόνια, ο Kreiz δήλωσε ότι οι προηγούμενες πολυετείς προσπάθειες ανάκαμψης της εταιρείας είχαν επιτύχει. Ωστόσο, αν και η εταιρεία έκλεισε το 2023 «με τον ισχυρότερο ισολογισμό που είχαμε εδώ και χρόνια», ο Kreiz τόνισε ότι η Mattel εξακολουθεί να επικεντρώνεται στην επίτευξη εξοικονόμησης κόστους. Η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα πρωτοβουλία εξοικονόμησης κόστους για την αύξηση της αποτελεσματικότητας, τη μείωση του κόστους στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και τη βελτίωση της κερδοφορίας.
Ένας νέος επικεφαλής στρατηγικής θα βοηθήσει στον εντοπισμό ευκαιριών κερδοφορίας και ανάπτυξης. Η Mattel ανακοίνωσε ότι ο Christopher Farrell θα αναλάβει αυτόν τον ρόλο, ο οποίος επικεντρώνεται επίσης στη βελτιστοποίηση της επιχειρηματικής απόδοσης. Ο Farrell έρχεται στη Mattel από την Ahold Delhaize, όπου ήταν παγκόσμιος επικεφαλής συγχωνεύσεων και εξαγορών, ενώδιετέλεσε επίσης επικεφαλής στρατηγικής στην Authentic Brands Group.
Ο οικονομικός διευθυντής Anthony DiSilvestro διευκρίνισε πως η Mattel είχε προηγουμένως επιτύχει συνολική ετήσια εξοικονόμηση 343 εκατομμυρίων δολαρίων μεταξύ 2021 και 2023. Αυτό ξεπέρασε τον αρχικό της στόχο των 250 εκατ. δολαρίων και τον αναθεωρημένο στόχο των 300 εκατ. δολαρίων. «Αναγνωρίζουμε τη σημασία της διαχείρισης της δομής του κόστους μας και της συνέχισης της επέκτασης των περιθωρίων κέρδους, καθώς και της δημιουργίας εξοικονομήσεων που μπορούν να επανεπενδυθούν στην επιχείρηση», δήλωσε ο DiSilvestro κατά τη διάρκεια της τηλεφωνικής κλήσης.
Το ροζ αποτύπωμα της Barbie
Φέτος είναι η 65η επέτειος της μάρκας Barbie και η Mattel σχεδιάζει την κυκλοφορία προϊόντων για να γιορτάσει αυτό το ορόσημο. Η Barbie σημείωσε αύξηση 24% το 4ο τρίμηνο σε όλη τη μάρκα, τα παιχνίδια και τα οφέλη που σχετίζονται με τις ταινίες. Η ταινία συνεχίζει να έχει υψηλές επιδόσεις, σύμφωνα με τον Kreiz, ο οποίος πρόσθεσε ότι «η δύναμη της μάρκας επεκτείνεται πέρα από την ταινία».
Ως αποτέλεσμα της επιτυχίας της ταινίας «Barbie», η Mattel θα αντιμετωπίσει δύσκολες συγκρίσεις που σχετίζονται με τις επιδόσεις φέτος, όπως διευκρίνισε και ο αναλυτής της Bank of America Securities Research, Jason Haas. Ωστόσο, «πιστεύουμε στην ικανότητα της εταιρείας να αναπτύξει την επιχείρηση παιχνιδιών με βάση την πνευματική ιδιοκτησία και να συνεχίσει να επεκτείνει τις προτάσεις ψυχαγωγίας της».
Τι κάνει η Hasbro
Αντίθετα, η ανταγωνίστριά της Hasbro ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο περικοπές άνω των 1.000 θέσεων εργασίας με στόχο την εξοικονόμηση κόστους 350 έως 400 εκατ. δολαρίων μέχρι το τέλος του 2025. Το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων περιλαμβάνει τις μάρκες GI Joe, Nerf, My Little Pony και Transformers, για τις οποίες κυκλοφόρησε και σχετική ταινία πέρυσι. Το γ’ τρίμηνο, η Hasbro ανακοίνωσε ότι τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά 10% στα 1,5 δισ. δολάρια, από 1,7 δισ. δολάρια σε ετήσια βάση, και εμφάνισε καθαρές ζημίες ύψους 171 εκατ. δολαρίων για το τρίμηνο.
Πηγή: ΟΤ.gr