Retail
Οι καταναλωτές ζητούν αλλαγή στις εφαρμογές των σουπερμάρκετ
Έρευνα έδειξε πως το 20% των καταναλωτών δηλώνει δυσαρεστημένο από την εμπειρία των mobile εφαρμογών σουπερμάρκετ
Οι καταναλωτές ζητούν αλλαγή στις εφαρμογές των σουπερμάρκετ

Παρόλο που πολλοί καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν είδη σούπερ μάρκετ μέσω μιας εφαρμογής έναντι των αγορών στο φυσικό κατάστημα κατάστημα, οι διαδικτυακές τους προσδοκίες δεν ικανοποιούνται πλήρως από τους λιανοπωλητές.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε νέα μελέτη σε 1.000 καταναλωτές που πραγματοποιήθηκε από την Dynata για λογαριασμό της Bryj, εταιρεία ανάπτυξης εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα, σύμφωνα με την οποία το 39% των αγοραστών προτιμούν μεν να αγοράζουν είδη παντοπωλείου μέσω μιας εφαρμογής, ωστόσο το 20% των καταναλωτών δηλώνει δυσαρεστημένο από την εμπειρία και μόνο το 31% εξέφρασε την πλήρη ικανοποίησή του.

Οι μισοί καταναλωτές (49%) είναι μόνο λίγο ικανοποιημένοι και επιθυμούν τα σούπερ μάρκετ να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών μέσω κινητού τηλεφώνου. Μια ισχυρή εφαρμογή για κινητά θα μπορούσε να βοηθήσει πολύ τους καταναλωτές, καθώς το 53% των συμμετεχόντων στην έρευνα της Bryj δήλωσε ότι είναι πιο πιθανό να ψωνίσει από ένα σούπερ μάρκετ που διαθέτει εφαρμογή για κινητά έναντι ενός που δεν διαθέτει.

Η σύνδεση με τους καταναλωτές

Το γεγονός ότι οι καταναλωτές μένουν διαρκώς συνδεδεμένοι στα κινητά τους, δεν είναι ούτε ανακριβές ούτε υπερβολικό. Γι’ αυτό και οι αγοραστές χρησιμοποιούν τις ίδιες εφαρμογές σε πολλές ταυτόχρονα συσκευές, όπως αποδεικνύεται από διάφορα δεδομένα.

Για παράδειγμα, η πλατφόρμα mobile analytics Adjust δείχνει ότι τον Ιούνιο του 2023, οι εγκαταστάσεις εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 471% σε ετήσια βάση, ενώ τον Ιούλιο του 2023 σημειώθηκε αύξηση 238% σε ετήσια βάση.

Οι εφαρμογές shopping, σύγκρισης τιμών και ανεύρεσης προσφορών παρουσίασαν επίσης παρόμοια πορεία. Αυτό επισημαίνουν και τα ευρήματα της Statista, σύμφωνα με την οποία το 98% των Αμερικανών καταναλωτών ηλικίας 30-49 ετών χρησιμοποιούν κατά κύριο λογο τα κινητά τους τηλέφωνα για να ολοκληρώσουν αυτές τις διαδικασίες (αγορά, σύγκριση, προσφορές), όπως και το 96% των 18-29 ετών και το 94% των 50-64 ετών. 

Θέμα χρόνου

Για την πλειονότητα των ερωτηθέντων (53%), η εξοικονόμηση χρόνου ήταν το κορυφαίο πλεονέκτημα των εφαρμογών για κινητά παντοπωλεία, ακολουθούμενη από τη δυνατότητα ελέγχου των αποθεμάτων σε κοντινά καταστήματα (48%) και την ευκολία (43%). Η πλειονότητα των καταναλωτών (73%) δήλωσε ότι χρησιμοποιεί τις εφαρμογές κινητών σούπερ μάρκετ και παντοπωλείων για να επαληθεύσει τα είδη που υπάρχουν σε απόθεμα πριν ψωνίσει από κοντά – μια τάση που φαίνεται ιδιαίτερα ενισχυμένη μεταξύ των νεότερων γενεών των Millennials και της Gen Z με ποσοστό της τάξης του 84%.

Τα προβλήματα

Τα κυριότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές με το ηλεκτρονικό εμπόριο ταχυκίνητων προϊόντων αφορούν τη χαμηλή διαθεσιμότητα αφού αρκετά είδη που ζητούν δεν υπάρχουν σε απόθεμα. Αυτό επισημαίνουν οι καταναλωτές σε ποσοστό 48% και μάλιστα παρά το γεγονός ότι ήταν διαθέσιμα κατά τη στιγμή της παραγγελίας.

Τα παράπονα αφορούν επίσης προβλήματα ποιότητας προϊόντων (32%) και είδη που δεν εμφανίζονται στην εφαρμογή και είναι συνήθως διαθέσιμα στο κατάστημα (30%). Οι καταναλωτές δήλωσαν ότι θα ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές κινητών τηλεφώνων για ψώνια εάν παρείχαν ακριβή εικόνα της διαθεσιμότητας των αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο (58%), ακολουθούμενοι από αποκλειστικά κουπόνια και εκπτώσεις εντός της εφαρμογής (47%) και ορατότητα για το πότε θα επανατοποθετηθεί ένα προϊόν που δεν υπάρχει σε απόθεμα (41%).

Και οι λύσεις

«Οι καταναλωτές σήμερα αναμένουν ευκολία και αποτελεσματικότητα σε κάθε συναλλαγή και αλληλεπίδραση. Έχουμε μόλις “ξύσει την επιφάνεια” της ψηφιακής επανάστασης στο ηλεκτρονικό εμπόριο ειδών σούπερ μάρκετ και οι κινητές συσκευές με κυρίαρχα τα κινητά τηλέφωνα, είναι το κλειδί για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του», δήλωσε στο ChainStoreAge ο Lawrence Snapp, CEO της Bryj.

Και η συνέχεια έπειται καλύτερη για την επίλυση των υφιστάμενων προβλημάτων και τη δημιουργία νέων ευκαιριών για τους παίκτες της αγοράς αλλά και τους καταναλωτές. «Με την Τεχνητή Νοημοσύνη, το mobile checkout και τις εξατομικευμένες ψηφιακές εμπειρίες, τα σούπερ μάρκετ θα είναι σε θέση να βελτιώσουν τις εμπειρίες μέσω κινητών τηλεφώνων για να ανταποκριθούν καλύτερα στις προσδοκίες των καταναλωτών, να ενισχύσουν την αφοσίωσή τους και την αγοραστική εμπειρία. Όλοι στοχεύουν στην επαναληψιμότητα της αγοράς εξάλλου», συμπλήρωσε.

Πηγή: ΟΤ.gr