Η AI (Τεχνητή Νοημοσύνη) ήταν ένας από τους πιο πολυχρησιμοποιημένους και πιο «θορυβώδεις» όρους της χρονιάς που πέρασε, σύμφωνα με το Business Insider.
Η ξαφνική εμφάνιση του ChatGPT της OpenAI στα τέλη του 2022 ξεκίνησε πολλές συζητήσεις σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη. Κάποιοι είπαν ότι θα σώσει την ανθρωπότητα, ενώ άλλοι προέβλεψαν την καταστροφή. Άλλοι φοβούνταν ότι θα έδιωχνε στρατιές υπαλλήλων από τις δουλειές τους. Ήταν όλα αυτά για τα οποία κάποιοι διευθύνοντες σύμβουλοι φαινόταν να θέλουν να μιλήσουν.
Όλα έμοιαζαν σαν το “gen AI” να μην αφορούσε τόσο τα generative bots αλλά μια γενιά. Θα ήμασταν αυτοί που θα έλεγαν στους ανθρώπους που μας ακολουθούν πώς ήταν όταν ο κόσμος γύρισε τον διακόπτη στην τεχνητή νοημοσύνη.
Αξίζει να θυμηθούμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη υπάρχει εδώ και δεκαετίες και τη χρησιμοποιούμε χωρίς να το συνειδητοποιούμε. Ενώ γίνεται γρήγορα πιο προηγμένη, υπάρχουν φυσικά σημαντικοί περιορισμοί.
H τεχνητή νοημοσύνη περιγράφεται συχνά ως ένα μαύρο κουτί και εμείς, οι άνθρωποι που είμαστε αποδέκτες, έχουμε ελάχιστη εικόνα για την λήψη των αποφάσεων.
Πολλά στελέχη επιχειρήσεων δήλωσαν στο Business Insider ότι η δύναμη της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης είναι πιθανό να αλλάξει πολλά σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων. Αλλά αυτό που παραμένει ασαφές είναι όλοι οι τρόποι με τους οποίους μπορεί να συμβεί αυτό.
Νέες δυνατότητες με την Gen AI
Η τεχνητή νοημοσύνη και η μηχανική μάθηση δεν είναι νέες στην Ancestry, αλλά η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει «ανοίξει τις δυνατότητες», δήλωσε ο Sriram Thiagarajan, επικεφαλής τεχνολογίας, στο BI. “Αυτοί οι αλγόριθμοι μπορούν να ερμηνεύσουν και να κατανοήσουν τη σημασιολογία της ανθρώπινης γλώσσας και υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε πιο αποτελεσματικά αξιοποιώντας μοντέλα μεγάλης γλώσσας”.
Ο Thiagarajan δήλωσε ότι ο γενεαλογικός ιστότοπος πειραματίζεται με χαρακτηριστικά και λανσάρει κάτι – συχνά ένα δευτερεύον χαρακτηριστικό – κάθε μήνα για να δει πώς αντιδρούν οι πελάτες. Πολλές δυνατότητες περιλαμβάνουν την καλύτερη εξαγωγή πληροφοριών από αρχεία που λαμβάνει η εταιρεία από όλο τον κόσμο.
«Χρησιμοποιούμε υπολογιστική όραση για να αυτοματοποιήσουμε την οπτικοποίηση αυτών των αρχείων. Μπορούμε ήδη να διαβάσουμε την ανθρώπινη γλώσσα, τον ανθρώπινο γραφικό χαρακτήρα, σε μερικές διαφορετικές γλώσσες. Μπορούμε να εξάγουμε ονόματα, μέρη, σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και τοποθεσιών, χρησιμοποιώντας προηγμένη μηχανική μάθηση. Αξιοποιούμε τα LLM(γλωσσικά μοντέλα που αποτελούνται από ένα νευρωνικό δίκτυο με πολλές παραμέτρους) για να βοηθήσουμε σε αυτές τις προσπάθειες», είπε, αναφερόμενος σε ένα γλωσσικό μοντέλο.
Οι εταιρείες πειραματίζονται
Πολλά από τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που κατασκευάζουν οι εταιρείες ενδέχεται να μην έχουν τόσο μεγάλη διάρκεια ζωής.
Αυτό δεν πρέπει να είναι μεγάλη ανησυχία, δήλωσε στο BI ο Vladimir Lukic, Διευθύνων Σύμβουλος στο Boston Consulting Group. «Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία, είπε, είναι ότι οι εταιρείες πειραματίζονται και αναπτύσσουν κρίσιμες διαδικασίες», ανέφερε.
Ακολουθώντας τα βήματα για την οικοδόμηση της τεχνητής νοημοσύνης, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν ερωτήματα σχετικά με την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας και τα πιθανά μειονεκτήματα. Αντιμετωπίζουν επίσης ανησυχίες σχετικά με την εύρεση – και τον καθαρισμό – των σωστών δεδομένων.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα, είπε. Ορισμένες αποτυχίες με την τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσαν να αναγκάσουν ορισμένες επιχειρήσεις να επιβραδύνουν την υιοθέτησή τους. Σε άλλες περιπτώσεις, οι εταιρείες που βλέπουν την τεχνητή νοημοσύνη να διώχνει σφάλματα ή να μην λειτουργεί όπως προβλέπεται μπορεί να κάνουν τροποποιήσεις σε αυτό που έχουν αναπτύξει. “Θα υπάρξει ένα κύμα για το πώς θα τελειοποιήσουμε όχι τα μοντέλα αλλά την ανάπτυξή τους”, δήλωσε ο Λούκιτς.
Θα βρίσκουμε σπίτι με την τεχνητή νοημοσύνη
Τα εμπορικά ακίνητα «επικεντρώνονται στην παροχή πληροφοριών», επομένως η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης είναι απαραίτητη, δήλωσε στο BI ο Salumeh “Sal” Companieh, επικεφαλής ψηφιακών και πληροφοριών της Cushman & Wakefield.
Ο γίγαντας των εμπορικών ακινήτων, δήλωσε ο Companieh, διασφαλίζει ότι τόσο οι επενδυτές ακινήτων όσο και οι ενοικιαστές μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια «συγκέντρωση των καλύτερων δεδομένων της αγοράς», συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας των ποδιών, του χρόνου οδήγησης και του καιρού, για να βρουν τον καλύτερο χώρο για τις ανάγκες τους. Και η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται στο επίκεντρο αυτού, δήλωσε ο Companieh.
Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τους υπαλλήλους της Cushman να χρησιμοποιήσουν το χρόνο τους για να εξυπηρετήσουν καλύτερα τους πελάτες, είπε, προσθέτοντας ότι είναι συναρπαστικό να εισαχθεί μετασχηματιστική τεχνολογία σε έναν τομέα όπου η αλλαγή είναι τόσο συχνά σταδιακή.
Ο Companieh δήλωσε ότι οι πελάτες, συμπεριλαμβανομένων των ιδιοκτητών και των ενοικιαστών, δικαίως ζητούν διαφάνεια σχετικά με τη χρήση AI του Cushman. Είπε ότι ρώτησαν: «Πού είναι; Πού ενσωματώνεται; Πού θα ενσωματωθεί; Πώς διασφαλίζουμε την ασφάλεια των δεδομένων τους; Πώς διασφαλίζουμε την ορθή ενοποίηση των συνόλων δεδομένων;».
Στο κυνήγι της εύρεσης εργασίας
Το 2022, το LinkedIn πήρε την απόφαση να ξαναγράψει τον οδικό χάρτη του για να ενσωματώσει την AI σε μια σειρά δυνατοτήτων, δήλωσε στο BI ο Dan Shapero, διευθύνων σύμβουλος. «Ήμασταν αρκετά τυχεροί που είδαμε μερικά από τα μοντέλα AI επόμενης γενιάς όντας μέρος της Microsoft στα μέσα του 2022», είπε.
Η πλατφόρμα δικτύωσης γνώριζε ότι αυτή θα ήταν μια «εποχή μαζικού πειραματισμού για να δούμε πού η τεχνητή νοημοσύνη έκανε τη μεγαλύτερη διαφορά τόσο για τους υπεύθυνους προσλήψεων όσο και για όσους αναζητούν εργασία».
Το μεγαλύτερο αίτημα από τους χρήστες, είπε ο Shapero, είναι η βοήθεια για την εύρεση εργασίας. Το LinkedIn βλέπει περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με το πώς οι άνθρωποι μπορούν να χρησιμοποιήσουν την τεχνητή νοημοσύνη στο κυνήγι εργασίας, πώς να περιγράψουν τον εαυτό τους και για συμβουλές σχετικά με τις συνεντεύξεις.
«Να μάθουμε τις νέες τεχνολογίες»
Η SAP θέλει να δώσει στα AI LLMs “μέσα πρόσβασης στην τεχνογνωσία”, δήλωσε ο Juergen Mueller, επικεφαλής τεχνολογίας, στο BI. “Αναπτύσσουμε μια μέθοδο που μπορείτε να συνδυάσετε τη δύναμη ενός μεγάλου γλωσσικού μοντέλου με όλες τις πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, ειδικά για την εταιρεία που χρειάζεστε”, είπε, σύμφωνα με το BI.
Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες. «Νομίζω ότι ο κίνδυνος δεν είναι ότι υπάρχει νέα τεχνολογία. Ο κίνδυνος είναι ότι δεν στηριζόμαστε και δεν επενδύουμε τον επιπλέον χρόνο, τις επιπλέον ώρες. Επειδή χρειάζεται λίγος χρόνος. Είναι λίγο περίπλοκο», είπε. «Όλοι πρέπει να σκύψουν, να μάθουν. Αυτός, νομίζω, είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος. Τότε έχεις απόκλιση στην κοινωνία».
«Πιο γρήγορη η ανάγνωση και η ερμηνεία πληροφοριών με την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη»
Η ServiceNow θέλει να γίνει μια εταιρεία “AI-first”, δήλωσε στο BI ο Chris Bedi, επικεφαλής ψηφιακών πληροφοριών.
Η ServiceNow, η οποία παρέχει μια πλατφόρμα βασισμένη στο cloud για την αυτοματοποίηση των ροών εργασίας IT, χρησιμοποιεί παραγωγική αναζήτηση AI για υπαλλήλους και πελάτες. Η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει επίσης την ταχύτερη εκτέλεση εργασιών, όπως η ανάγνωση και η ερμηνεία πληροφοριών. “Κυριολεκτικά τρέχεις μια διαδικασία σε μερικές ώρες. Είναι πρόσθετο», είπε.
Φυσικά, μέρος της κατανόησης και της ενσωμάτωσης της τεχνητής νοημοσύνης είναι η εκπαίδευση των 22.000 υπαλλήλων της εταιρείας. Η ServiceNow πραγματοποίησε πρόσφατα μια ημέρα εκμάθησης AI που περιελάμβανε πάνελ για να βοηθήσει στην απομυθοποίηση της τεχνολογίας, δήλωσε ο Bedi.
Οι ομάδες που ασχολούνται με την τεχνολογία των πληροφοριών, τους ανθρώπινους πόρους και την υποστήριξη πελατών δεν αισθάνονται ότι απειλούνται από τη γενιά AI, είπε. Περίπου το 64% πιστεύει ότι συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγικότητας, σύμφωνα με τον Bedi.
Ο Sowmyanarayan Sampath ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος της Verizon Consumer Group τον Μάρτιο και η δουλειά κατέστησε σαφές πόσο σημαντικό έχει γίνει το διαδίκτυο.
«Εάν ένα παιδί δεν έχει σύνδεση νωρίτερα, δεν μπορεί να παίξει βιντεοπαιχνίδια, να κάνει τα μαθήματά του. Εάν δεν υπάρχει συνδεσιμότητα, μια μαμά δεν μπορεί να συνδεθεί σε μια κλήση Zoom από το σπίτι», δήλωσε ο Sampath στο BI. «Η συνδεσιμότητα είναι η γέφυρα προς τα πάντα».
Η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι τόσο σημαντική που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν λίγο περισσότερο για καλές υπηρεσίες, είπε.
«Η συνδεσιμότητα είναι η γέφυρα προς τα πάντα»
Ο Sowmyanarayan Sampath ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος της Verizon Consumer Group τον Μάρτιο και η δουλειά κατέστησε σαφές πόσο σημαντικό έχει γίνει το διαδίκτυο.
«Εάν ένα παιδί δεν έχει σύνδεση νωρίτερα, δεν μπορεί να παίξει βιντεοπαιχνίδια, να κάνει τα μαθήματά του. Εάν δεν υπάρχει συνδεσιμότητα, μια μαμά δεν μπορεί να συνδεθεί σε μια κλήση Zoom από το σπίτι», δήλωσε ο Sampath στο BI. «Η συνδεσιμότητα είναι η γέφυρα προς τα πάντα».
Η πρόσβαση στο διαδίκτυο είναι τόσο σημαντική που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν λίγο περισσότερο για καλές υπηρεσίες, είπε.
Για τον Sampath, αυτό σημαίνει τη χρήση AI σε κλίμακα που επιτρέπει στους εργαζόμενους να μειώσουν όλες τις πληροφορίες που πρέπει να κρατήσουν στο κεφάλι τους – μια πρόκληση που παρατήρησε ο Sampath κατά τη λήψη κλήσεων κατά τη διάρκεια μιας νυχτερινής βάρδιας στις Φιλιππίνες. “Με τα χρόνια κάναμε τα συστήματά μας αρκετά περίπλοκα, οπότε έχουμε κάνει μια πολύ απότομη στροφή για απλοποίηση”, είπε.
Kατανόηση συναισθημάτων
Αυτό σημαίνει ευρεία εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης. Η τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέψει στη Verizon να κατανοήσει «το συναίσθημα του πελάτη, να πάρει ενδείξεις και στη συνέχεια να εξυπηρετήσει αυτό που είναι καλύτερο», είπε.
Ο στόχος της Sampath για το 2024 είναι να είναι «η καλύτερη εταιρεία στον κόσμο που εφαρμόζεται στην τεχνητή νοημοσύνη» και να τη χρησιμοποιεί καθημερινά, στο πλαίσιο εσωτερικών ροών εργασίας και, στη συνέχεια, στις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες. «Δεν είμαι τόσο ενθουσιασμένος κάνοντας αυτές τις πιλοτικές εφαρμογές και δοκιμές», είπε, προσθέτοντας ότι η υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί προτεραιότητα. «Δεν θέλω η τεχνητή νοημοσύνη να κάνει πράγματα που δεν θα έκανα εγώ ο ίδιος».
Πηγή: ΟΤ.gr