Λιγότερες φιάλες σαμπάνιας έστειλαν το 2023 οι Γάλλοι παραγωγοί σαμπάνιας, σηματοδοτώντας την υποχώρηση της αγοράς πολυτελείας.
Οι αποστολές σαμπανιών από την περιοχή της Καμπανίας μειώθηκαν κατά 8,2%, όπως ανακοίνωσε η Comite Champagne, η οποία εκπροσωπεί τους παραγωγούς της χώρας. Εντός της Γαλλίας, οι αποστολές προϊόντων έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τεσσάρων δεκαετιών, εξαιρουμένου του 2020, το οποίο επηρεάστηκε σημαντικά από τα lockdown της πανδημίας.
Οι Γάλλοι είναι μακράν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του εγχώριου αφρώδους κρασιού τους, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 40% της κατανάλωσης. Αλλά ο πληθωρισμός έχει επιβαρύνει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, όπως εκτιμά η Comite Champagne.
Βουτιά στην κατανάλωση μετά την εκτίναξη της πανδημίας
Η ζήτηση για τις ετικέτες Veuve Clicquot, Bollinger, Lanson και άλλες εκτοξεύτηκε όταν οι περιορισμοί της πανδημίας χαλάρωσαν και έκτοτε επανέρχεται στο κανονικό – μια τάση που παρατηρείται σε όλη τη βιομηχανία ειδών πολυτελείας. Η εταιρεία συμβούλων Bain εκτιμά ότι ο κλάδος πιθανότατα θα αναπτυχθεί έως και 4% φέτος, από 8% το 2023, υπογραμμίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι προμηθευτές αγαθών υψηλής ποιότητας.
Οι συνολικές αποστολές μειώθηκαν σε 299 εκατομμύρια μπουκάλια πέρυσι. Οι παραγωγοί αναπλήρωσαν τους χαμηλότερους όγκους πουλώντας ακριβότερες ετικέτες, ειδικά στο εξωτερικό, διατηρώντας τα έσοδα πάνω από το ρεκόρ των έξι δισεκατομμυρίων ευρώ του 2022, σύμφωνα με την Comite Champagne.
Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία της LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton και ρεπορτάζ του Bloomberg τον περασμένο Σεπτέμβριο, η ζήτηση σαμπάνιας είχε μειωθεί, ειδικά για την κατανάλωση στο σπίτι.
Πηγή: ΟΤ.gr