Ούτε το πρόσφατο σκάνδαλο με τις «πειραγμένες» δοκιμές στη θυγατρική Daihatsu, ούτε οι δυσκολίες εξασφάλισης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων που την ταλάνισαν τους τελευταίους μήνες φαίνεται πως θα στερήσουν από την Toyota το στέμμα της κορυφαίας σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο. Οι πωλήσεις που κατέγραψε ο ιαπωνικός όμιλος το Νοέμβριο του 2023 τον απομακρύνουν και από τα διόλου ασήμαντα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της χρονιάς και από τους Γερμανούς διώκτες του.
Συγκεκριμένα, μόνο το Νοέμβριο ο όμιλος πούλησε παγκοσμίως περισσότερα απο 920.000 οχήματα Toyota και Lexus, εμφανίζοντας αύξηση 11,2% συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, όπως αποκάλυψαν τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η οικονομική εφημερίδα «Les Échos». Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις εκτός ιαπωνικών συνόρων έφθασαν στο επίπεδο-ρεκόρ των 905.000 το μήνα Νοέμβριο, εμφανίζοντας ετήσια αύξηση 12%.
Ο πήχης των 10 εκατ. οχημάτων
Όπως όλα δείχνουν, ο όμιλος θα ξεπεράσει για πρώτη φορά τον πήχη των 10 εκατομμυρίων πωλήσεων αυτοκινήτων. Μιλάμε για τον όμιλο υπό στενή εννοία, για τις επωνυμίες δηλαδή Toyota και Lexus, που πέτυχαν το πρώτο ενδεκάμηνο του 2023 9,3 εκατ. πωλήσεις οχημάτων. Αν προστεθούν οι θυγατρικές Daihatsu και Hino, οι πωλήσεις το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου ξεπερνούν τα 10,2 εκατομμύρια.
Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι πωλήσεις των Toyota και Lexus αυξήθηκαν το ενδεκάμηνο κατά 11,6% και έφθασαν στα 663.211 oχήματα, εμφανίζοντας αύξηση 11,6% σε ετήσια βάση και εξασφαλίζοντας μερίδιο της αγοράς 6,32%, σύμφωνα με τα στοιχεία της «Les Échos». Στην ευρωπαϊκή αγορά κυριαρχεί βέβαια ο όμιλος Volkswagen με μερίδιο αγοράς περίπου 26% και ακολουθούν οι Stellantis, Renault και Hyundai με ποσοστά περίπου 18,5%, 11% και 8,5% αντιστοίχως.
Τεχνολογική αντεπίθεση της Toyota
Όπως σύσσωμος ο ξένος τύπος σημειώνει, η Toyota βρίσκεται σε φάση ισχυρής ανάπτυξης και καινοτομιών σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης. Έχοντας δεχθεί κριτική για ολιγωρία σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης – το ίδιο το αφεντικό της Toyota, Άκιο Τογιόντα, εξήγησε ότι πρόκειται για ζήτημα στρατηγικής του ομίλου που εξάλλου δεν θεωρεί την ηλεκτροκίνηση ως μονόδρομο – η Toyota προανήγγειλε προσφάτως την κατασκευή συσσωρευτών νέας γενιάς που, όπως πολλοί ειδικοί εκτιμούν, ίσως αλλάξουν τα δεδομένα του παιχνιδιού σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η εμπορική εφαρμογή της τεχνολογικής αυτής καινοτομίας δεν προβλέπεται πριν από το 2026. Σημειωτέον ότι σε κάθε προσπάθεια που καταβάλλει ο ιαπωνικός όμιλος για να παραμείνει πρώτος σε τεχνολογίες αιχμής και βέβαια σε πωλήσεις παγκοσμίως, έχει ως αρωγό και συμπαραστάτη την κυβέρνηση του Τόκιο. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την κατασκευή μπαταριών, η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον περασμένο Ιούνιο την εκταμίευση 118 δισ. γεν (764 εκατ. ευρώ) υπό μορφήν επιδοτήσεων προς την Toyota και τους άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές.
Στόχος του Τόκιο είναι να ευνοήσει την παραγωγή συσσωρευτών για την ηλεκτροκίνηση οχημάτων εντός της επικράτειας της χώρας. «Ελπίζω ότι οι μεγάλες επενδύσεις εκ μέρους της Toyota και των άλλων κατασκευαστών θα ενισχύσουν σημαντικά την αλυσίδα παραγωγής μπαταριών της χώρας μας», είχε τονίσει ο ιάπωνας υπουργός Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιαζουτόσι Νισιμούρα. Διότι αν για τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς κατασκευαστές ο πειρασμός της εισαγωγής μπαταριών από την Κίνα είναι μεγάλος, για τους Ιάπωνες για λόγους γεωγραφικούς είναι ακόμα μεγαλύτερος.
Πηγή: ΟΤ.gr