Η ομάδα της Basic Fun που επιβλέπει τις θαλάσσιες αποστολές παιχνιδιών φορτηγών Tonka και Care Bears για τη Walmart και άλλοι λιανοπωλητές προσπαθούν να μεταφέρουν τα φορτία τους μακριά από τη Διώρυγα του Σουέζ μετά τις επιθέσεις μαχητών σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, σημειώνει το Reuters.
Προμηθευτές όπως IKEA, Home Depot, Amazon και οι λιανοπωλητές σε όλο τον κόσμο κάνουν το ίδιο καθώς οι επιχειρήσεις παλεύουν με τη μεγαλύτερη αναταραχή στη ναυτιλία από την πανδημία COVID-19.
Η Basic Fun με έδρα τη Φλόριντα αποστέλλει συνήθως όλα τα παιχνίδια με προορισμό την Ευρώπη από τα εργοστάσιά της στην Κίνα μέσω της Διώρυγας του Σουέζ, τον πιο γρήγορο τρόπο για τη μεταφορά αγαθών μεταξύ αυτών των γεωγραφικών περιοχών, δήλωσε ο CEO Jay Foreman σε τηλεφωνική συνέντευξη από το γραφείο του στο Χονγκ Κονγκ.
Αυτή η εμπορική οδός χρησιμοποιείται από περίπου το ένα τρίτο των πλοίων εμπορευματοκιβωτίων με την ανακατεύθυνση τους γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής να αναμένεται να κοστίσει έως και 1 εκατ. δολάρια επιπλέον καύσιμα για κάθε ταξίδι μετ’ επιστροφής μεταξύ Ασίας και Βόρειας Ευρώπης.
Οι επιθέσεις με drone και πυραύλους των Χούτι της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, για να δείξουν την υποστήριξή τους στην παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Χαμάς που πολεμά το Ισραήλ στη Γάζα, ανέτρεψαν τα σχέδια της Basic Fun.
Η εταιρεία εργάζεται τώρα κατά τη διάρκεια των εορτών για να στείλει παιχνίδια από την Κίνα σε λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου και του Ρότερνταμ μέσω της μεγαλύτερης διαδρομής.
Επίσης, εκτρέπει ορισμένα εμπορεύματα με προορισμό τα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ από τη Διώρυγα του Σουέζ στην κορεσμένη διώρυγα του Παναμά, ενώ άλλα τα μεταφέρει στη Δυτική Ακτή μέσω της απευθείας διαδρομής στον Ειρηνικό Ωκεανό. «Απλώς θα διαρκέσει περισσότερο και θα κοστίσει περισσότερο» είπε ο Foreman στο Reuters, ο οποίος πρόσθεσε ότι οι ναύλοι για ορισμένα εμπορεύματα Κίνας-Ηνωμένου Βασιλείου έχουν υπερδιπλασιαστεί σε περίπου 4.400 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο από τότε που ξεκίνησε η σύγκρουση Ισραήλ-Χαμάς τον Οκτώβριο. Η κατάσταση στη Διώρυγα του Σουέζ παραμένει ραγδαία μεταβαλλόμενη, και οι ναυλωτές Maersk και η CMA κινούνται για να ξαναρχίσουν τα ταξίδια με στρατιωτική συνοδεία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Ο μεγαλύτερος πιθανός αντίκτυπος θα έλθει τις επόμενες έξι εβδομάδες, δήλωσε στο Reuters ο Michael Aldwell, εκτελεστικός αντιπρόεδρος θαλάσσιας επιμελητείας για την ελβετική Kuehne + Nagel.
«Δεν μπορείς να πατήσεις ένα διακόπτη» και να αναδιοργανώσεις την παγκόσμια ναυτιλία, είπε ο Aldwell, ο οποίος αναμένει ότι οι εκτροπές θα προκαλέσουν έλλειψη χώρου πλοίων, θα παρασύρουν άδεια εμπορευματοκιβώτια που χρειάζονται για τις εξαγωγές της Κίνας σε λάθος μέρη και θα στείλουν τους βραχυπρόθεσμους δείκτες τιμών μεταφορών πολύ υψηλότερα.
Αγώνας για χώρο
Από την Τετάρτη, σχεδόν το 20% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων – ή 364 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ικανά να μεταφέρουν λίγο περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια πλήρους μεγέθους – είχε μπει σε νέα πορεία λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με στοιχεία Kuehne + Nagel .
Οι ιδιοκτήτες πλοίων έχουν ήδη αρχίσει να δεσμεύουν με δελτίο τον λιγότερο δαπανηρό χώρο βάσει συμβολαίου που διατηρούν για τους πελάτες, δήλωσε ο Anders Schulze, επικεφαλής της επιχείρησης ωκεανών στην ψηφιακή μεταφορική εμπορευμάτων Flexport.
Για παράδειγμα, είπε, ένας πελάτης που παραδίδει πέντε εμπορευματοκιβώτια το μήνα έναντι των 10 που υποσχέθηκε στη σύμβασή του μπορεί να πάρει μόνο πέντε κοντέινερ σε τιμές συμβολαίου. Το υπόλοιπο θα υπόκειται σε ακριβές τιμές της αγοράς spot.
Αυτό έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια για κράτηση χώρου πριν από την προθεσμία των αρχών Φεβρουαρίου για να βγουν τα αγαθά από την Κίνα πριν κλείσουν τα εργοστάσια εκεί για τους εκτεταμένους εορτασμούς του Σεληνιακού Νέου Έτους, δήλωσαν ειδικοί στον κλάδο logistics.
«Κάθε μεμονωμένη κράτηση (εκτός Κίνας) πρέπει τώρα να επιβεβαιωθεί εκ νέου. Οι ημερομηνίες μπορεί να αλλάξουν, η δρομολόγηση μπορεί να αλλάξει», είπε ο Alan Baer, Διευθύνων Σύμβουλος της OL USA, η οποία διαχειρίζεται τις αποστολές εμπορευμάτων για πελάτες. Η OL έχει συμβόλαια με πλοιοκτήτες και αποτελεί μέρος της βιασύνης για την εξασφάλιση σημείων στα πλοία.
Οι μικροί αποστολείς κινδυνεύουν περισσότερο να εκτοπιστούν.
Ο Marco Castelli, ο οποίος έχει μια επιχείρηση εισαγωγών-εξαγωγών στη Σαγκάη, προσπαθεί να ξανακλείσει τρία κοντέινερ με εξαρτήματα μηχανημάτων κινεζικής κατασκευής με προορισμό την Ιταλία μετά την ακύρωση των αποστολών λόγω της κρίσης. «Μετέφερε την κατάστασή μου σε μια μεγάλη εταιρεία και θα καταλάβεις τι συμβαίνει», είπε. Ο Foreman της Basic Fun, η οποία σχεδιάζει να έχει περίπου 40 εμπορευματοκιβώτια στη θάλασσα πριν από την κινεζική Πρωτοχρονιά, είπε ότι τα συμβόλαια της εταιρείας με τους πελάτες δεν περιλαμβάνουν τρόπο ανάκτησης των επιπλέον εξόδων. «Η τιμή είναι σταθερή. (Οι περισσότεροι προμηθευτές) θα πρέπει να αναλάβουν αυτό το κόστος».
Πηγή: ΟΤ.gr