Το εδώ και τέσσερα χρόνια υπό εξέλιξη μοντέλο αποτελεί μια ακόμη επιχειρηματική πρόκληση για τον επικεφαλής της Tesla, Ίλον Μασκ. Η παρουσίαση του νέου μοντέλου προκάλεσε ήδη, όπως ήταν αναμενόμενο, μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά και προβληματισμό όχι μόνο μεταξύ υποψήφιων αγοραστών αλλά και μεταξύ επενδυτών.
Το νέο μοντέλο ανήκει στην κατηγορία των λεγόμενων ελαφρών φορτηγών, τα οποία αποκαλούνται πολλές φορές στην Ελλάδα ως «αγροτικά». Πρόκειται σε κάθε περίπτωση για ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία οχημάτων στις ΗΠΑ –και όχι μόνο- όπου κάθε χρόνο πραγματοποιούνται δεκάδες χιλιάδες ταξινομήσεις τέτοιων αυτοκινήτων για ιδιωτική χρήση.
Για το λόγο αυτό ο ανταγωνισμός μεταξύ των κατασκευαστών όπως οι Ford, Toyota, General Motors και Stellantis Chrysler είναι μεγάλος με τέτοια μοντέλα να απευθύνονται σε διάφορες κατηγορίες πορτοφολιών και αναγκών μεταφοράς ατόμων, αντικειμένων και έλξης τρέιλερ.
Οι βασικότερες προκλήσεις για το Cybertruck είναι η διαδικασία και το κόστος κατασκευής, αφού το αμάξωμα παράγεται σε σημαντικό βαθμό από ανοξείδωτο ατσάλι, οι υψηλότερες τιμές πώλησης και οι νέες τεχνολογίες όπως είναι η πολύ γρήγορη φόρτιση που πρέπει να δοκιμαστούν και εξελιχθούν.
Ποια η τιμή του
Με τιμή εκκίνησης 60.990 δολαρίων πριν από τυχόν εκπτώσεις φόρου ή επιδοτήσεις, το βασικό μοντέλο του Tesla Cybertruck με πίσω μόνο κίνηση (RWD) κοστίζει περίπου 20.000 δολάρια περισσότερο από όσο είχε ανακοινωθεί στο ντεμπούτο του οχήματος το 2019. Η εταιρεία αρχικά ήλπιζε ότι το βασικό μοντέλο Cybertruck θα κόστιζε λιγότερο από 40.000 δολάρια αλλά η πανδημία και η επακόλουθη περίοδος υψηλού πληθωρισμού την ανάγκασαν να αναθεωρήσει. Η μεσαία, τετρακίνητη (AWD) έκδοση των 600 ίππων, με παράδοση το 2024 θα κοστίζει 80.000 δολάρια.
Το κορυφαίο μοντέλο γνωστό ως Cyberbeast των 845 ίππων που διαφημίζεται με την πολύ ισχυρή επιτάχυνση των περίπου 2,6 δευτερολέπτων για τα 100χλμ/ώρα, θα κοστίζει σχεδόν 100.000 δολάρια. Επίσης η ικανότητα ρυμούλκησης των σχεδόν 5 τόνων που θα έχει το όχημα αφορά μόνο στις τετρακίνητες εκδόσεις των $80.000 και $100.000. Το ίδιο το Cybertruck θα ζυγίζει κενό περί τους 3 τόνους.
Το Cybertruck εισέρχεται σε μια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων γεμάτη με μοντέλα στο ίδιο εύρος τιμών με σπορ επιδόσεις όπως η επιτάχυνση να μην είναι το βασικό ζητούμενο των περισσότερων αγοραστών.
Οι νέες τεχνολογίες
Στον τομέα της τεχνολογίας, το νέο όχημα θα είναι το πρώτο υψηλής τάσης της Tesla που θα προσφέρει το πλεονέκτημα της ταχύτερης φόρτισης. Καθώς όμως θα χρησιμοποιεί μπαταρίες που πλέον παράγει η ίδια η εταιρεία και μένει να δοκιμαστεί τώρα στην πράξη η τεχνολογία τους. Επίσης το Cybertruck χρησιμοποιεί σύμφωνα με τη διεθνή έκδοση του Caranddriver ηλεκτρική αρχιτεκτονική 800 βολτ, κάτι επίσης σχετικά νέο στην αγορά.
Η βασική εγγύηση για τα οχήματα αυτά καλύπτει τέσσερα χρόνια ή 50.000 μίλια / 80.000 χιλιόμετρα, ενώ η μπαταρία και η μονάδα κίνησης παραμένουν σε εγγύηση για οκτώ χρόνια ή 150.000 μίλια / 240.000 χιλιόμετρα. Αυτή η εγγύηση ισχύει και για τα μοντέλα AWD και Cyberbeast, χωρίς να έχουν δοθεί λεπτομέρειες για το RWD.
Ανοξείδωτο ατσάλι
Μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις μέχρι τώρα ήταν η κατασκευή του αμαξώματος από ανοξείδωτο ατσάλι. Βασικός λόγος που χρειάστηκε η εταιρεία δύο περισσότερα χρόνια από ό,τι αναμενόταν ώστε να ξεκινήσει τις παραδόσεις, ήταν η απόφαση να χρησιμοποιήσει στο όχημα εξαιρετικά σκληρό κράμα από ανοξείδωτο χάλυβα. Αν και ο ανοξείδωτος χάλυβας αντιστέκεται στη διάβρωση και δεν χρειάζεται βαφή, μπορεί να είναι δαπανηρός και δύσκολος στη διαμόρφωση και τη συγκόλληση.
Τείνει επίσης να είναι βαρύτερος από το χάλυβα που χρησιμοποιείται συνήθως για τα κοινά αμαξώματα αυτοκινήτων και φορτηγών. Επειδή το υλικό αυτό είναι πιο δύσκολο να πάρει και να διατηρήσει μορφή σε πρέσα, στο διαδίκτυο εμφανίστηκαν φωτογραφίες Cybertruck που έδειχναν λάθος ευθυγραμμισμένα φτερά και προφυλακτήρες, με κενά αρκετά μεγάλα που να τραβήξουν την προσοχή.
Πηγή: Οικονομικός Ταχυδρόμος