Build
Το μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Intrakat θα είναι το πιο σύγχρονο έργο μετρό στην Ευρώπη
Το μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024
Το μεγάλο έργο του μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2024 ώστε να εισέλθει σε διαδικασία έναρξης λειτουργίας, τόνισε ο γενικός διευθυντής της Intrakat, Αναστάσιος Αρανίτης, μιλώντας στην ημερίδα της voria.gr για τα μεγάλα έργα και τις ενεργειακές υποδομές στη Βόρεια Ελλάδα.

Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα εμβληματικό και πολύ δύσκολο έργο, το οποίο θα είναι το πιο σύγχρονο έργο μετρό στην Ευρώπη και θα είναι μάλιστα, χωρίς μηχανοδηγούς. Πρόσθεσε ότι όλοι οι άμεσα εμπλεκόμενοι θα πρέπει να πανηγυρίσουν την ολοκλήρωσή του, δεδομένου ότι στο παρελθόν είχε αντιμετωπίσει πάρα πολύ σημαντικά προβλήματα κατά τη διάρκεια της υλοποίησής του.

Ο γενικός διευθυντής της Intrakat υπογράμμισε ότι πέραν του έργου του μετρό και της επέκτασής του προς την Καλαμαριά, η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα αποτελούν κόμβο υλοποίησης πολύ σημαντικών υποδομών, με μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά και περιβαλλοντικά έργα που βρίσκονται σε διαδικασία είτε δημοπράτησης είτε κατασκευής, τα μεγέθη των οποίων παραπέμπουν στις υποδομές που κατασκευάστηκαν στην Αττική κατά την περίοδο της Ολυμπιάδας.

Επισήμανε επίσης τη σημασία των υδραυλικών έργων στην ευρύτερη περιοχή, όχι μόνο ως προς το σκέλος της άμεσης αντιμετώπισης και θωράκισης της αντιπλημμυρικής προστασίας, αλλά ως προς τη διαχείριση των υδάτων συνολικά, κάνοντας έκκληση για μία ολιστική προσέγγιση στον σχεδιασμό τους, βάσει των λεγόμενων περιόδων επαναφοράς δηλαδή του στατιστικού ιστορικού των πλημμυρικών φαινομένων και εξετάζοντας παράλληλα τη δυνατότητα αλλαγών στο σχετικό θεσμικό πλαίσιο.

Τα υδραυλικά έργα, όπως είπε, θα πρέπει να συνδυαστούν όχι μόνο με τη διαχείριση των υδάτων αλλά και με τα υδροηλεκτρικά έργα ώστε να επιτευχθεί ένα καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα για την Ελλάδα.

Ο γενικός διευθυντής της Intrakat κατέληξε με το μεγάλο ζήτημα του τρόπου με τον οποίο θα υλοποιηθούν τα μεγάλα έργα, καθώς οι υλικοί και ανθρώπινοι πόροι της Ελλάδας είναι περιορισμένοι, ενώ έχει προκύψει και η πολύ σημαντική αύξηση του κόστους των υλικών. Έκανε έκκληση για συνεννόηση ανάμεσα στον τεχνικό κόσμο, την πολιτική ηγεσία και την πολιτεία ώστε να βρεθούν συνολικές λύσεις για τα έργα, να σχεδιάζονται και να υλοποιούνται έγκαιρα, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος της χώρας.

Πηγή: ΟΤ
 

  • μετρό
  • Θεσσαλονίκη