Μιλώντας στο ΚΥΠΕ, ο Κωνσταντίνος Καραγιώργης, διευθυντής Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή, είπε ότι έπειτα από την προχθεσινή έγκριση του σχετικού νομοσχεδίου και μετά τη δημοσίευση του νόμου στην επίσημη εφημερίδα, η Υπηρεσία θα προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη διαγωνισμού.
Ο διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα δύο μηνών από την ημέρα της δημοσίευσης, ενώ ακολούθως θα χρειαστεί μία περίοδος 3 με 5 μήνες για ολοκλήρωση των αναγκαίων διεργασιών. «Συνεπώς η εκτίμηση είναι ότι πλατφόρμα θα τεθεί σε εφαρμογή γύρω στο καλοκαίρι», πρόσθεσε.
Όπως εξήγησε, το «e-kalathi» θα αφορά σε μια εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες (android και iOS), αλλά και διαδικτυακή εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή.
Ο στόχος μας, σημείωσε ο κ. Καραγιώργης, είναι «ειδικά σε περιόδους κρίσεων, ο καταναλωτής να έχει στη διάθεσή του ένα εργαλείο που να του παρέχει διαφάνεια και άμεση πληροφόρηση σε καθημερινή βάση, ώστε να μπορεί να κάνει τις πιο συμφέρουσες επιλογές αναλόγως με τα οικονομικά του δεδομένα».
Σε σχέση με τα προϊόντα που θα περιληφθούν στην πλατφόρμα, ο κ. Καραγιώργης ανέφερε ότι τα προϊόντα που θα επιλεγούν θα είναι αυτά με την ψηλότερη ζήτηση και βαρύτητα στο καλάθι του νοικοκυριού, βάσει στατιστικών δεδομένων και θα περιληφθούν στο διάταγμα που αναμένεται να εκδώσει ο υπουργός Εμπορίου.
Ο κ. Καραγιώργης ευχαρίστησε τη Βουλή των Αντιπροσώπων για την θέσπιση του σχετικού νομοσχεδίου σε νόμο, καθώς και για τη συνεργασία που είχε με την Υπηρεσία όλο αυτό το διάστημα.
Υπενθυμίζεται ότι κατόπιν τροπολογιών που εγκρίθηκαν στην ολομέλεια της Παρασκευής, ο ελάχιστος ετήσιος κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων, που υποχρεώνει μια υπεραγορά να υποβάλει τιμές πώλησης προϊόντων στην πλατφόρμα, αυξήθηκε από €2 εκατομμύρια σε €5 εκατομμύρια, ενώ προστέθηκε ο ορισμός του όρου «κωδικός προϊόντος», ώστε να διασαφηνιστεί ότι η σύγκριση θα γίνεται στη βάση του ιδίου κωδικού (barcode).
Πηγή: ΚΥΠΕ