Η ζήτηση για ηλεκτρονικά προϊόντα, έξυπνα ρολόγια, τηλεοράσεις και εξοπλισμό ήχου συνέβαλε στην αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων στην Black Friday κατά 7,5% σε σύγκριση με πέρυσι. Οι καταναλωτές αύξησαν τους προϋπολογισμούς τους βασιζόμενοι στις επιλογές buy now, pay later, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 72% από την εβδομάδα πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών που ήταν η Πέμπτη 23 Νοεμβρίου.
Η άνοδος των οnline πωλήσεων σηματοδοτεί μια ανάκαμψη από την περσινή εορταστική περίοδο, όταν ο υψηλός πληθωρισμός έπληξε τα εισοδήματα των καταναλωτών και οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου αναγκάστηκαν να προβούν σε μεγάλες εκπτώσεις ώστε να απαλλαγούν από τα ογκώδη αποθέματά τους σε προϊόντα.
Φέτος, οι αγορές ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς θα αποτελέσουν ένα καμπανάκι για την ανθεκτικότητα των καταναλωτών στις ΗΠΑ, καθώς οι αποταμιεύσεις από την εποχή της πανδημίας μειώνονται και τα επιτόκια παραμένουν σε υψηλό 20 και πλέον ετών.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση σύμφωνα με τα στοιχεία της Salesforce, που εστιάζουν κυρίως στα υποδήματα, τα αθλητικά είδη, και τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς. Οι κλάδοι ένδυσης, οικιακών ειδών και προϊόντων ομορφιάς παρουσίασαν τις μεγαλύτερες εκπτώσεις.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις για τις ημέρες πριν από την Cyber Monday στις 27 Νοεμβρίου μπορούν να δώσουν στις εταιρείες μια πρώιμη αίσθηση της απόδοσης της περιόδου των εορτών, καθώς περιμένουν πιο χαμηλές πτήσεις στις πωλήσεις. Ωστόσο, οι αρχικές προβλέψεις για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο δείχνουν χαμηλή αύξηση των πωλήσεων.
Για τις ΗΠΑ, η Salesforce προβλέπει ότι οι διαδικτυακές πωλήσεις θα αυξηθούν κατά 1% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου σε σύγκριση με το 2022, τον πιο αργό ρυθμό σε τουλάχιστον πέντε χρόνια. Η Adobe αναμένει ότι τα έσοδα θα αυξηθούν κατά 4,8%, πολύ πίσω από τον μέσο ετήσιο ρυθμό που ήταν 13% πριν από την πανδημία. Οι δύο εταιρείες αναλύουν διαφορετικές συναλλαγές, γεγονός που ευθύνεται για την απόκλιση των αποτελεσμάτων τους.
Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου Shopify, με έδρα τον Καναδά, ανέφερε ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της Black Friday αυξήθηκαν κατά 22%, με «μπροστάρηδες» τους κλάδους ένδυσης, προσωπικής φροντίδας και κοσμημάτων.
Πηγή: ΟΤ