Αυξήθηκαν για 15ο μήνα τον Οκτώβριο οι παραδόσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, ακόμη και με τον πληθωρισμό και το υψηλότερο κόστος δανεισμού να επιβαρύνουν την καταναλωτική ζήτηση.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 14% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα σε 1,04 εκατομμύρια μονάδες, ανακοίνωσε την Τρίτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, καθώς οι κατασκευαστές συνέχισαν να «πατάνε γκάζι» για να προλάβουν τις παραγγελίες. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αποτέλεσαν περίπου το 15% των συνολικών παραδόσεων.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 36,3% σε σχέση με πέρυσι και οι πωλήσεις πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν κατά 39%.
Τα χρόνια των διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν αφήσει στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων μεγάλο αριθμό ανεκτέλεστων παραγγελιών που έχουν δώσει ώθηση στις πωλήσεις, την ώρα που οι οικονομικές προοπτικές αποδυναμώνονται.
Στη Γαλλία, όπου οι ταξινομήσεις σημείωσαν άλμα 22% τον Οκτώβριο, οι κρατικές επιδοτήσεις αντισταθμίζουν τη χαμηλή ζήτηση και στηρίζουν τη μετάβαση της χώρας στα EV. Η αύξηση των πωλήσεων στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, μειώθηκε σε λιγότερο από 5% τον περασμένο μήνα, αφού το Βερολίνο τερμάτισε τις κρατικές επιδοτήσεις για αγορές και μισθώσεις EV από εταιρείες. Οι πωλήσεις EV εκεί αυξήθηκαν μόλις κατά 4,3%.
Η Γερμανία, όπου εδρεύουν η Volkswagen, η BMW, η Mercedes-Benz και ο μοναδικός ευρωπαϊκός κόμβος παραγωγής της Tesla, αντιμετωπίζει μεγαλύτερη αβεβαιότητα σχετικά με τις πράσινες πρωτοβουλίες της έπειτα από μια απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου της χώρας την περασμένη εβδομάδα που έθεσε σε κίνδυνο ορισμένα σχέδια δαπανών για το κλίμα. Οι επιπτώσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν ασαφείς, αλλά η απόφαση θα μπορούσε να επηρεάσει τις μελλοντικές επενδύσεις στη βιομηχανία τσιπ της χώρας και την ανάπτυξη σταθμών φόρτισης, εξελίξεις που θα μπορούσαν να εμποδίσουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σημειώνει το Bloomberg.
Πηγή: newmoney.gr