Το πέρας της πανδημίας οδήγησε στην ανυπομονησία για την έλευση της νέας κανονικότητας. Αυτή που περιλαμβάνει τις συνήθειες που απέκτησε ο καταναλωτής κατά τα lockdown, παραμετροποιημένα και προσαρμοσμένα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες – ανάμεσά τους, οι συνήθειες ευεξίας που εκτόξευσαν μια ολόκληρη βιομηχανία προϊόντων και υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με νέα έκθεση της βιομηχανικής ομάδας Global Wellness Institute (GWI), η παγκόσμια ευεξία απέφερε έσοδα 5,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022 και αναμένεται να αποφέρει 8,5 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027, καθώς οι επικαλύψεις των ορίων της με αυτών της υγειονομικής περίθαλψης διευρύνονται συνεχώς.
Η ευεξία δεν είναι μονοσήμαντη
Το ινστιτούτο καταγράφει 11 διαστάσεις της ευεξίας με τις μεγαλύτερες να είναι η προσωπική φροντίδα και ομορφιά (1,09 τρισεκατομμύρια δολάρια)- η υγιεινή διατροφή, η διατροφή και η απώλεια βάρους (1,08 τρισεκατομμύρια δολάρια)- και η σωματική δραστηριότητα (976 δισεκατομμύρια δολάρια).
«Εάν η αγορά είχε αξία ρεκόρ 4,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019 και στη συνέχεια συρρικνώθηκε κατά 11% σε 4,4 τρισεκατομμύρια δολάρια το πανδημικό έτος 2020, η έρευνα δείχνει ότι η οικονομία της ευεξίας ακολουθεί τη δική της δυναμική, αψηφώντας το ευρύτερο οικονομικό κλίμα», σημειώνει το ινστιτούτο.
Η Βόρεια Αμερική ξεπέρασε την Ασία-Ειρηνικό για να γίνει η μεγαλύτερη περιφερειακή οικονομία ευεξίας το 2022 με έσοδα 1,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι κατά κεφαλήν δαπάνες ευεξίας είναι υψηλότερες στη Βόρεια Αμερική, με 5.108 δολάρια ετησίως, υψηλότερες από τις κατά κεφαλήν δαπάνες στην Ευρώπη και σημαντικά υψηλότερες από τον υπόλοιπο κόσμο. Συγκριτικά, οι δαπάνες υγείας στις ΗΠΑ – συμπεριλαμβανομένων τόσο των δημόσιων όσο και των ιδιωτικών δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη – ήταν περίπου 13.400 δολάρια ανά άτομο το 2022.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι προσφορές ευεξίας και οι προσφορές υγειονομικής περίθαλψης αναμειγνύονται όλο και περισσότερο. Το Global Wellness Institute σημειώνει ότι η πανδημία επιτάχυνε την ενσωμάτωση της ευεξίας και της ιατρικής, δημιουργώντας περισσότερες γκρίζες ζώνες μεταξύ των δύο.
Δεν έχουν γνωρίσει, ωστόσο, έκρηξη όλες οι κατηγορίες ευεξίας μετά την πανδημία. Ορισμένες συρρικνώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της παγκόσμιας υγειονομικής έκτακτης ανάγκης και δεν έχουν ανακάμψει στα προ της πανδημίας επίπεδά τους, όπως η ευεξία στον χώρο εργασίας, ο τουρισμός ευεξίας (που διακρίνεται από τον ιατρικό τουρισμό) και τα ιαματικά λουτρά.
Προβλέψεις για 8,5 τρισ. δολάρια
Με τους καταναλωτές, τον ιατρικό κόσμο και τις κυβερνήσεις να δίνουν πλέον πολύ μεγαλύτερη αξία στην πρόληψη και την ευεξία, η GWI προβλέπει ότι η οικονομία ευεξίας θα αναπτυχθεί με εντυπωσιακό ετήσιο ρυθμό 8,6% μέχρι το 2027, όταν η αγορά θα φτάσει τα 8,5 τρισεκατομμύρια δολάρια – σχεδόν διπλάσιο μέγεθος από το 2020.
Την ίδια στιγμή αναλυτές βλέπουν τους καταναλωτές να αναζητούν στο μέλλον περισσότερο έλεγχο και εξατομίκευση σε προϊόντα και υπηρεσίες ευεξίας.
Σύμφωνα με την McKinsey, οι καταναλωτές προβλέπεται πως μέχρι το 2030 θα εστιάσουν σε έξι διαφορετικές παραμέτρους που διαμορφώνουν την επόμενη πραγματικότητα της ευεξίας.
Πηγή: ΟΤ.gr