Στην παρατήρηση ότι τα εστιατόρια (κέντρα), στην προσπάθειά τους να μειώσουν το κόστος χρέωσης, φαίνεται να κάνουν εκπτώσεις στην ποσότητα ή ποιότητα του φαγητού που προσφέρουν καταλήγει έρευνα του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών που αφορά τις προσφερόμενες υπηρεσίες σε κέντρα εστίασης.
Όπως αναφέρεται, από την έρευνα προέκυψε ότι εστιατόρια χρησιμοποιούν για παράδειγμα χαλλούμι, φέτα ή γιαούρτι που δεν είναι παραδοσιακά και ελαιόλαδο νοθευμένο με σπορέλαιο.
Η έρευνα επιδοτήθηκε από το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας και μερικώς από ίδιους πόρους του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών και σκοπός της ήταν η αποτύπωση και αξιολόγηση των υπηρεσιών που προσφέρουν τα κέντρα εστίασης στους καταναλωτές. Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο από Μάιο μέχρι και Σεπτέμβριο του 2023 και κάλυψε συνολικά 200 επισκέψεις σε κέντρα εστίασης σ’ ολόκληρη την ελεύθερη Κύπρο με τη μέθοδο “mystery shopping”.
Ενδεικτικά σε ό,τι αφορά τις τιμές σημειώνεται ότι το χοιρινό κρέας προσφέρεται από €9 μέχρι €23, το αρνίσιο κρέας από €11,90 μέχρι €32, το χοιρινό σουβλάκι από €8 μέχρι €15,50, το κοτόπουλο σουβλάκι από €8 μέχρι €15,50, οι σιεφταλιές από €4 μέχρι €8, οι μεζέδες από €16 μέχρι €27, το κλέφτικο από €10 μέχρι €14, τα μακαρόνια από €8 μέχρι €17, η πίτσα από €3,50 μέχρι €16,90, οι ψαρομεζέδες από €16 μέχρι €28, ο σολομός από €14 μέχρι €36 και το καλαμάρι από €7 μέχρι €22,50.
Σε ό,τι αφορά τα ποτά, το νερό (500ml -750ml) προσφέρεται από €1 μέχρι €4,95, τα αναψυκτικά από €1,20 μέχρι €4 και η μπύρα (330ml – 500 ml – pint) από €2 μέχρι €7.
Στα συμπεράσματα-εισηγήσεις ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών υποδεικνύει ότι τα διάφορα προβλήματα/στρεβλώσεις οφείλονται κατά κύριο λόγο στη «μη επαρκή εκπαίδευση των ιδιοκτητών και του προσωπικού των κέντρων εστίασης» και πως τα πλείστα των προβλημάτων «μπορούν να επιλυθούν χωρίς επιπλέον οικονομικό κόστος για τους ιδιοκτήτες των κέντρων».
Σημειώνοντας ότι τα κέντρα εστίασης είναι «αναπόσπαστο μέρος της όλης εικόνας που ονομάζεται τουρισμός που τόσο πολύ τον έχει ανάγκη η οικονομία μας», ο Σύνδεσμος τονίζει ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού, τα οργανωμένα σύνολα των κέντρων εστίασης και οι οργανώσεις καταναλωτών πρέπει να συνεργαστούν και να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για επίλυση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν και πως το μόνο που χρειάζεται είναι εκπαίδευση και ενημέρωση.
Σημειώνεται τέλος ότι η έρευνα θα πρέπει να συνεχιστεί και κατά τον επόμενο χρόνο για να αξιολογηθεί η νέα εικόνα που θα παρουσιαστεί μετά τις διορθωτικές ενέργειες που θα γίνουν από όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς.
Πηγή: ΚΥΠΕ