Πνευματικός διάδοχος της δημοφιλούς σειράς βιντεοπαιχνιδιών Championship Manager της δεκαετίας του ’90, το Football Manager εξελίχθηκε σε μια πρωτόγνωρη επιτυχία που έσπασε ρεκόρ ως ένα από τα πέντε παιχνίδια PC με τις μεγαλύτερες πωλήσεις ποτέ, όταν κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2004.
Από τότε, η σειρά παιχνιδιών που βάζει τους παίκτες να διευθύνουν μια εικονική ποδοσφαιρική ομάδα συνεχίζει να αναπτύσσεται, με την περσινή εκδοχή του να μετρά τη συμμετοχή έξι εκατομμυρίων ατόμων και να αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά γιατί το gaming είναι το next big thing.
Ποδόσφαιρο, το επιδραστικό παιχνίδι
Το Football Manager (γνωστό και ως Worldwide Soccer Manager στη Βόρεια Αμερική από το 2004 έως το 2008) είναι μια σειρά βιντεοπαιχνιδιών προσομοίωσης διαχείρισης ποδοσφαίρου που αναπτύχθηκαν από τη βρετανική εταιρεία Sports Interactive και διατέθηκαν από τη Sega. Το παιχνίδι ξεκίνησε τη ζωή του το 1992 ως Championship Manager (CM). Ωστόσο, μετά τη διακοπή της συνεργασίας τους με τους αρχικούς εκδότες Eidos Interactive, που προκλήθηκε από την κυκλοφορία-φιάσκο του CM4 το 2003, η Sports Interactive έχασε τα δικαιώματα ονομασίας της Eidos Interactive, αλλά διατήρησε τη μηχανή παιχνιδιών και τα δεδομένα. Αυτό την οδήγησε σε μια νέα συνεργασία με τον κολοσσό Sega και την ονοματοδοσία του παιχνιδιού πλέον ως «Football Manager».
Η μορφή του άλλαξε δραματικά μέσα στο χρόνο και αυτό που κάποτε ήταν μικροί κύκλοι που αναπηδούσαν σε ένα πράσινο ορθογώνιο -που δύσκολα θύμιζε γήπεδο ποδοσφαίρου- εξελίχθηκε σε μια ολοκληρωμένη τρισδιάστατη προσομοίωση. Έτσι τώρα πλέον το παιχνίδι αναλύει δεδομένα από πραγματικούς ποδοσφαιρικούς αγώνες και μετατρέπει την κίνηση των πραγματικών ποδοσφαιριστών σε δράση στο ίδιο το παιχνίδι.
Με την κυκλοφορία του 20ου παιχνιδιού της σειράς Football Manager τη Δευτέρα, αναδεικνύεται το γιατί είναι ένα από τα πιο επιδραστικά παιχνίδια που κινεί μια αγορά εκατομμυρίων. Το αποτύπωμά του έχει ήδη αποτελέσει θέμα εργασιών και διατριβών σε ακαδημαϊκό επίπεδο, ενώ έχει αναγνωριστεί από τους πραγματικούς ποδοσφαιρικούς συλλόγους ως πηγή για τον εντοπισμό παικτών. Το 2008, μάλιστα, ο αγγλικός ποδοσφαιρικός σύλλογος Everton FC υπέγραψε συμφωνία με την Sports Interactive επιτρέποντάς της να χρησιμοποιήσει τη βάση δεδομένων του παιχνιδιού για να ανιχνεύσει παίκτες και αντιπάλους.
«Με τον τρόπο που βλέπω τώρα την εκδοχή του 2024, έχω την εντύπωση ότι φτιάχνω το παιχνίδι για μένα», εξηγεί ο επικεφαλής του στούντιο Miles Jacobson. «Τυχαίνει να υπάρχουν μερικά εκατομμύρια άλλοι άνθρωποι σαν εμένα εκεί έξω, που θέλουν απλώς να παίζουν μπάλα».
«Τα παιχνίδια όμως δεν είναι φθηνά, γι’ αυτό είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε το καλύτερο δυνατό σε σχέση ποιότητας-τιμής κάθε χρόνο, ώστε η προστιθέμενη αξία που λαμβάνουν από το παιχνίδι να είναι πολύ περισσότερη απ’ όσο είχαν φανταστεί».
Στο πλαίσιο αυτό, το άρτι αφιχθέν game επιτρέπει στους παίκτες για πρώτη φορά στην ιστορία του, να παίξουν από εκεί που σταμάτησαν στο περσινό παιχνίδι, συνεχίζοντας το τελευταίο παιχνίδι που είχαν αποθηκεύσει, μεταφέροντας απευθείας την εμπειρία και τους βαθμούς στο Football Manager 2024. Και ήδη η δυνατότητα έχει χρησιμοποιηθεί από το 25% των παικτών που έχουν προπαραγγείλει το παιχνίδι μέχρι στιγμής.
Θέμα ισότητας
Οι Άγγλοι ποδοσφαιρόφιλοι γιόρτασαν με θέρμη την κατάκτηση του Euro 2022 από την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου γυναικών, τις Lionesses, μέσα στο Wembley – ωστόσο δεν θα είχαν τη δυνατότητα αυτή στο Football Manager γιατί απλώς δεν περιλαμβάνει γυναίκες, παρόλο που εδρεύει στην ίδια πόλη με το στάδιο όπου η Αγγλία κέρδισε το πρώτο της σημαντικό τουρνουά από το 1966. Ενώ, διεθνείς γυναικείες ομάδες εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στο αντίπαλο δέος, το πρώην FIFA-νυν EA Sports FC – ήδη από το 2015.
Ο Miles Jacobson επιβεβαίωσε ότι το γυναικείο ποδόσφαιρο θα είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του παιχνιδιού της επόμενης χρονιάς και αναγνώρισε ότι το στούντιο «έπρεπε να το είχε ήδη υλοποιήσει». Ωστόσο έκανε κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, συστήνοντας μια ομάδα για αυτόν ακριβώς το σκοπό, προκειμένου να προχωρήσει στην ανάλυση όλων των παικτών στο γυναικείο παιχνίδι και την αξιολόγηση καθεμίας, ώστε να μπορέσει να δημιουργηθεί ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του παιχνιδιού που επίσης λατρεύουν οι παίκτες: τα στατιστικά.
Μια βιομηχανία σε άνοδο
Η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών είναι ο τριτογενής και τεταρτογενής τομέας της βιομηχανίας ψυχαγωγίας που ειδικεύεται στην ανάπτυξη, το μάρκετινγκ, τη διανομή, τη δημιουργία εσόδων και την ανατροφοδότηση των καταναλωτών των βιντεοπαιχνιδιών. Ο κλάδος περιλαμβάνει δεκάδες κλάδους εργασίας και χιλιάδες θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο. Προβλέπεται να ξεπεράσει τα 300 δισεκατομμύρια δολάρια (χωρίς τα esports) μέχρι το 2026 σύμφωνα με την PwC ή και τα 473,7 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027, σύμφωνα με την BCC Research.
Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις και την έλευση της AI, το gaming θα βρει το μέλλον του στο blockchain – h αγορά παιχνιδιών blockchain προβλέπεται να φτάσει τα 65,7 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027, λόγω των αυξημένων επενδύσεων σε πιο καθηλωτικά, ποικιλόμορφα και περιεκτικά παιχνίδια και εμπειρίες.
Πηγή: ot.gr