Σημαντική αύξηση κατέγραψε το εμπόριο σε ηλεκτρικά και υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα στην ΕΕ μεταξύ 2017 και 2022, σύμφωνα με δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ειδικότερα, το 2022 το 42% των εισαγόμενων αυτοκινήτων ήταν ηλεκτρικά ή υβριδικά, καταγράφοντας αύξηση 35 ποσοστιαίων μονάδων (πμ) σε σχέση με το 2017. Αύξηση καταγράφηκε και στις εξαγωγές, όπου το ποσοστό των ηλεκτρικών ή υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 24 πμ, από 2% το 2017 σε 26% το 2022.
Τα μη επαναφορτιζόμενα (non-plug-in) υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 6% των συνολικών εισαγωγών αυτοκινήτων από και 0,4% των εξαγωγών αυτοκινήτων το 2017, σε 21% και 13% του συνόλου των εισαγωγών αντίστοιχα το 2022.
Επίσης, τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούσαν το 2022 το 15% (+14 πμ σε σχέση με το 2017) των εισαγωγών αυτοκινήτων και το 9% των εξαγωγών (+8 πμ). Τα επαναφορτιζόμενα (plug-in) υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούσαν το 7% (+6 πμ) των εισαγωγών και το 4% των εξαγωγών (+3 πμ).
Συνολικά το 2022 στην ΕΕ δαπανήθηκαν συνολικά 37,0 δις ευρώ για εισαγωγές υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων από χώρες εκτός της ΕΕ, καταγράφοντας αύξηση κατά 27% σε σχέση με το 2021 (29,1 δις ευρώ).
Οι εισαγωγές μη επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ είχαν συνολική αξία 16,0 δις ευρώ. Ακολουθούσαν τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα (12,6 δις ευρώ) και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα (8,4 δις ευρώ).
Η αξία των εξαγωγών των ίδιων προϊόντων σε χώρες εκτός της ΕΕ ανήλθε σε 59,1 δις ευρώ σε συνολική αξία το 2022, αυξημένη κατά 41% σε σύγκριση με το 2021 (42,0 δις ευρώ).
Η αξία των εξαγωγών μη επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων ανήλθε σε 28,5 δις ευρώ, ενώ οι εξαγωγές πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφθασαν τα 22,4 δις ευρώ και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών αυτοκινήτων τα 8,1 δις ευρώ.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, τα μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία στο πλαίσιο των εισαγωγών και των εξαγωγών της ΕΕ.
Οι χώρες από τις οποίες η ΕΕ εισήγαγε τα περισσότερα μη επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (3,4 δις ευρώ, 21% των συνολικών εισαγωγών στην συγκεκριμένη κατηγορία), η Ιαπωνία (2,8 δις ευρώ, 18%) και η Τουρκία (2,5 δις ευρώ, 15%).
Οι κυριότερες χώρες στις οποίες η ΕΕ προχώρησε στις περισσότερες εξαγωγές ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες (8,7 δις ευρώ, ποσοστό 30%), το Ηνωμένο Βασίλειο (4,5 δις ευρώ, 16%) και η Νορβηγία (4,3 δις ευρώ, 15%).
Πηγή: ΚΥΠΕ