Business Tech
Φρένο στην κατρακύλα της παγκόσμιας αγοράς smartphone
Σημάδια ανάκαμψης στην παγκόσμια αγορά
Φρένο στην κατρακύλα της παγκόσμιας αγοράς smartphone

Σε τροχιά ανάκτησης φαίνεται ότι βρίσκεται η παγκόσμια αγορά έξυπνων κινητών τηλεφώνων, κατά το γ’ τρίμηνο του έτους. Αυτό τουλάχιστον φανερώνουν οι εκθέσεις των IDC και Canalys, που δείχνουν ελαφρά μόνο πτώση που σηματοδοτεί το φρένο στην κατρακύλα των τελευταίων τριμήνων ενώ και οι δύο καταγράφουν ανανεωμένη την περιφερειακή ζήτηση για νέες συσκευές.

Πιο αναλυτικά, οι παγκόσμιες παραδόσεις smartphone από τους κατασκευαστές στους μεταπωλητές μειώθηκαν κατά 0,1% σε ετήσια βάση σε 302,8 εκατομμύρια μονάδες το γ’ τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker της International Data Corporation (IDC). Αν και οι μακροοικονομικές αβεβαιότητες παραμένουν καθώς οι αγορές παλεύουν με την ήπια ζήτηση, τον πληθωρισμό και τις γεωπολιτικές εντάσεις, τα υγιή αποθέματα και ο βραδύτερος ρυθμός πτώσης ενθαρρύνουν ορισμένους πωλητές να αυξήσουν τις αποστολές, αναφέρει η εταιρεία στην ανάλυσή της.

Σύμφωνα με τα στοιχεία IDC, η Κίνα είδε τις αποστολές να μειώνονται 6,3% σε ετήσια βάση το γ’ τρίμηνο του ’23, σημειώνοντας το δέκατο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης. Η άνοδος της ανεργίας των νέων, η συνεχιζόμενη κρίση των ακινήτων και ο αποπληθωρισμός έχουν περιορίσει σημαντικά τις καταναλωτικές δαπάνες και το ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον στην Κίνα.

Στις υπόλοιπες περιοχές, οι παραδόσεις συσκευών στην Ευρώπη, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 8,6%, 5,3% και 1,1% αντίστοιχα. Ωστόσο, οι αναδυόμενες αγορές όπως η Μέση Ανατολή και η Αφρική (MEA), η Λατινική Αμερική (LA) και η Ασία/Ειρηνικός (εξαιρουμένης της Ιαπωνίας και της Κίνας) σημείωσαν αύξηση αποστολών κατά 18,1%, 8,2% και 1,3% αντίστοιχα κατά το τρίτο τρίμηνο του 23ου τριμήνου. 

Από την πλευρά της η Canalys, στη δική της έρευνα, αποκαλύπτει ότι η παγκόσμια αγορά smartphone μειώθηκε ελαφρά κατά 1% στα 294,6 εκατομμύρια μονάδες το γ’ τρίμηνο του 2023, με τους προμηθευτές να προωθούν νέα μοντέλα ακολουθώντας ένα υγιές επίπεδο αποθεμάτων το β’ τρίμηνο.

Η Samsung κατείχε την πρώτη θέση και είχε παραδόσεις 58,6 εκατομμυρίων μονάδων με μερίδιο αγοράς 20%, χάρη στην πρώιμη ενημέρωση των αναδιπλούμενων συσκευών της. Η Apple ακολούθησε στη δεύτερη θέση, με αποστολή 50,0 εκατομμυρίων μονάδων και κερδίζοντας μερίδιο αγοράς 17%, λόγω της ισχυρής αρχικής ζήτησης για τη σειρά iPhone 15 με αναβάθμιση USB-C.

Η Xiaomi κατέλαβε την τρίτη θέση, με αποστολή 41,5 εκατομμυρίων μονάδων, σημειώνοντας ετήσια ανάπτυξη 2%, λόγω των ισχυρών επιδόσεων στις αναδυόμενες αγορές. Η OPPO (συμπεριλαμβανομένης της OnePlus) εξασφάλισε την τέταρτη θέση με 26,4 εκατομμύρια μονάδες αποστολής, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 9%. Ο όμιλος TRANSSION (περιλαμβάνει τις μάρκες Tecno, Infinix και iTel), διατήρησε την πέμπτη θέση καθώς συνέχισε την ισχυρή του δυναμική από το προηγούμενο τρίμηνο και υπερασπίστηκε τη θέση του στην πρώτη πεντάδα, διαθέτοντας 26,0 εκατομμύρια μονάδες. 

Αύξηση αποστολών στις αναδυόμενες αγορές

«Βλέπουμε μια ισχυρή αύξηση των αποστολών στις αναδυόμενες αγορές από προμηθευτές όπως η Xiaomi και η Transsion», δήλωσε η Ναμπίλα Πόπαλ, διευθύντρια έρευνας στο Mobility and Consumer Device Trackers της IDC. «Αν και αυτό είναι ένα καλό σημάδι ανάκαμψης, οι πωλητές πρέπει να παρακολουθούν στενά τις πωλήσεις για να μην πέσουν ξανά σε υπερβολικό απόθεμα, καθώς η ζήτηση εξακολουθεί να είναι ασθενής σε πολλές περιοχές. Εν τω μεταξύ, στο άλλο άκρο του φάσματος, βλέπουμε η Apple να αναπτύσσεται σε όλες τις περιοχές εκτός από την Κίνα, όπου αντιμετωπίζει ανανεωμένο ανταγωνισμό από την Huawei καθώς και αυξημένες μακροοικονομικές αβεβαιότητες που κάνουν τους καταναλωτές, που κάποτε βιάζονταν για τα πιο πρόσφατα iPhone, να σκέφτονται πλέον πιο προσεκτικά τις αγορές τους».

Το high-end συνεχίζει να ανθίζει

«Η συνεχιζόμενη ανάπτυξη στην αγορά προηγμένων ειδών φαίνεται αντίθετη, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές προκλήσεις που βλέπουμε σε ολόκληρο τον κόσμο», δήλωσε ο Άντονι Σκαρσέλα, διευθυντής έρευνας του τομέα Κινητά Τηλέφωνα της IDC. «Ωστόσο, το high-end συνεχίζει να ανθίζει λόγω των γενναιόδωρων επιλογών ανταλλαγής και χρηματοδότησης σε πολλές ανεπτυγμένες αγορές. Ωστόσο, καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν μοντέλα premium, ο κύκλος ανανέωσης θα συνεχίσει να επεκτείνεται. Ανώτερη ποιότητα κατασκευής, αυξημένος αποθηκευτικός χώρος, premium χαρακτηριστικά και οι μεγαλύτεροι κύκλοι υποστήριξης οδηγούν τους αγοραστές προς το high-end, καθώς αυτές οι συσκευές διαρκούν πολύ πέρα ​​από τα περισσότερα προσιτά μοντέλα». 

Φρέσκες προσφορές στις αναδυόμενες αγορές

«Η αυξανόμενη ζήτηση για φρέσκες προσφορές στις αναδυόμενες αγορές ωθεί τις εταιρείες κατασκευής και τα κανάλια διανομής προς τα εμπρός καθώς πλησιάζει η περίοδος των διακοπών», δήλωσε ο Σανιάμ Κοράσια, Senior Analyst της Canalys. «Η Xiaomi και ο όμιλος Transsion διατήρησαν τις ισχυρές επιδόσεις τους από το προηγούμενο τρίμηνο και ήταν οι μοναδικές μάρκες μεταξύ των πέντε κορυφαίων που γνώρισαν ανάπτυξη. Η Xiaomi ανέκτησε δυναμική ανάπτυξης το γ’ τρίμηνο λόγω της επιτυχημένης ομαλοποίησης των αποθεμάτων το 1ο εξάμηνο του 2023 και της κυκλοφορίας της οικονομικής σειράς Redmi Number στις αναδυόμενες αγορές», κατέληξε.

«Οι πωλητές αναζητούν ευκαιρίες για να σταθεροποιήσουν τη θέση τους στην αγορά premium συσκευών», δήλωσε ο Λούκας Ζονγκ, Αναλυτής Έρευνας της Canalys. «Οι μάρκες ενισχύουν τις προσφορές τους στο τμήμα premium για να επεκτείνουν τη χρησιμότητά τους μέσω βελτιώσεων σχεδιασμού και διεπαφής χρήστη. Ο παγκόσμιος ανταγωνισμός για τα πτυσσόμενα smartphones πρόκειται να ενταθεί».

Προσεκτική ανάπτυξη το 2024

«Η Canalys αναμένει ότι η παγκόσμια αγορά smartphone θα σημειώσει μέτρια ανάπτυξη σε ένα προσεκτικό 2024», δήλωσε ο Ζονγκ. «Οι πωλητές θα κλείσουν το 2023 με ένα σχετικά πιο υγιές επίπεδο αποθεμάτων, παρέχοντας χώρο για την ανασυγκρότηση των αποθεμάτων τους, προετοιμάζοντας μια πιθανή αναζωπύρωση της ζήτησης. Ωστόσο, οι περιφερειακές επιδόσεις αναμένεται να αποκλίνουν λόγω περιφερειακών συγκρούσεων και γεωπολιτικών εντάσεων. Ως εκ τούτου, οι πωλητές θα πρέπει να παραμείνουν ευέλικτοι και προσαρμόσιμοι στις στρατηγικές τους για να εκμεταλλευτούν ευκαιρίες ανάπτυξης σε συγκεκριμένες περιοχές. Επιπλέον, απαιτείται στενή παρακολούθηση της τελικής ζήτησης σε διάφορες περιοχές για τη στρατηγική βελτιστοποίηση της κατανομής των πόρων και την αποφυγή διαταραχών. Η μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της αγοράς παραμένει περιορισμένη από τους εκτεταμένους κύκλους αντικατάστασης σε μεγάλες αγορές. Στον κορεσμένο ανταγωνισμό της αγοράς, οι πωλητές πρέπει να ενισχύουν συνεχώς τις δυνατότητές τους και να επικεντρώνονται στη βελτιστοποίηση του κέρδους και του χαρτοφυλακίου προϊόντων», κατέληξε.

Πηγή: ot.gr