Marketing Week
3o Συνέδριο και Έκθεση Κυπριακού Φορέα Εφοδιαστικής Αλυσίδας-«ΚΥΦΕΑΣ»: «Η Εφοδιαστική Αλυσίδα και οι Επιχειρησιακές Λειτουργίες από το Α στο Ω»
3o Συνέδριο και Έκθεση Κυπριακού Φορέα Εφοδιαστικής Αλυσίδας-«ΚΥΦΕΑΣ»: «Η Εφοδιαστική Αλυσίδα και οι Επιχειρησιακές Λειτουργίες από το Α στο Ω»

Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε στις 19 Οκτωβρίου 2023 στο κτήμα «Κουσιουμή», το «3o Συνέδριο και Έκθεση Κυπριακού Φορέα Εφοδιαστικής Αλυσίδας “ΚΥΦΕΑΣ”», το οποίο διοργανώθηκε από τον ΚΥΦΕΑ, με την επιστημονική υποστήριξη της iMinder και τον συντονισμό της Boussias Cyprus.

To Συνέδριο περιείχε έκθεση προϊόντων και λύσεων, παρουσιάσεις, συζητήσεις και ανταλλαγή απόψεων για όλο το φάσμα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και τις Επιχειρησιακές Λειτουργίες (Αγορές και Προγραμματισμός, Μεταφορές, Μονάδες Παραγωγής, Αποθήκευση και Διανομή, Πώληση και Εξυπηρέτηση του αγοραστή). Σ’αυτό έλαβαν μέρος περί των 200 συνέδρων και εκθετών από όλους τους τομείς (PHARMA, FMCG, AUTOMOTIVE, CONSTRUCTION, FASION, etc).

Οι ομιλητές παρουσίασαν αποτελέσματα ερευνών για τα σημαντικά ζητήματα στην Κύπρο και case studies της αγοράς, ενώ πρότειναν βέλτιστες πρακτικές και λύσεις για τα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες και οι εταιρείες στην καθημερινότητα αλλά και θέματα εθνικής στρατηγικής Logistics.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα του Συνεδρίου και Έκθεσης ήταν τα ακόλουθα:

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: ΟΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ Α-Ω

  1. Ο κλάδος συμπεριλαμβάνει όλα τα μέρη της Εφοδιαστικής (αγορές, παραγωγή, μεταφορές, αποθήκευση, σημεία πώλησης) και συσχετίζεται με τουλάχιστον 6 Υπουργεία, γεγονός που τον καθιστά πολύπλοκο και σημαντικό ταυτόχρονα.
  2. Από τα αποτελέσματα της 1ης Παγκύπριας Έρευνας Προκλήσεων και Ευκαιριών στην Εφοδιαστική Αλυσίδα και τις Επιχειρησιακές Λειτουργίες στους Πυλώνες:

1) Άνθρωποι, 2) Υποδομές, 3) Κόστος, 4) ESG και 5) Τεχνολογία, οι  μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες και οι εταιρείες της Εφοδιαστικής έχουν σχέση με το Ανθρώπινο Δυναμικό.

  1. Οι μεγαλύτερες τάσεις ανά το Παγκόσμιο είναι: 1) O απόηχος του Covid-19 και του πολέμου της Ουκρανίας, 2) ESG, 3) E-commerce και Omni-channel, 4) Αγορά εργασίας, 5) Βιώσιμη Εφοδιαστική και 6) Τεχνολογία.
  2. Τα ρομποτικά συστήματα θα δώσουν λύσεις σε πολλές προκλήσεις της Εφοδιαστικής.
  3. Για πρώτη φορά, πρέπει όλα τα Υπουργεία που σχετίζονται με όποιονδήποτε τρόπο με την Εφοδιαστική να συνεργαστούν.
  4. Τα Υπουργεία μπορούν να στηρίξουν πρωτοβουλίες του ιδιωτικού τομέα για άμβλυνση του κυκλοφοριακού, μείωση του CO2 και αύξηση της διαθεσιμότητας στο ράφι ακόμη και με επιδοτήσεις ως ανιστάθμισμα των εμποδίων που θα παρουσιαστούν.
  5. Η έλλειψη στελέχωσης της Εφοδιαστικής απαιτεί μακροπρόθεσμη στρατηγική, τόσο για την προσέλκυση των νέων του τόπου όσο και για των αλλοδαπών.
  6. Η Εφοδιαστική Αλυσίδα στην Κύπρο είναι στημένη λάθος, με απαρχαιωμένα μοντέλα, ενώ χώρες του εξωτερικού έχουν προχωρήσει σε κεντρικές αποθήκες και Logistics Parks.
  7. Οι επιδοτήσεις στην Εφοδιαστική δεν είναι αρκετές και θα πρέπει να αντληθούν κονδύλια για όλες τις εταιρείες της Εφοδιαστικής, ανεξάρτητα απο τον τύπο της επιχείρησης (3PL, Παραγωγοί, Λιανέμποροι, Αντιπρόσωποι-διανομείς κα).

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΣΤΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ

Παρουσιάστηκαν case studies από εταιρείες στην Κύπρο, με State-of-the-art Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής και ρομποτικοί αυτοματισμοί σε σύγχρονα Εργοστάσια, που μπορούν να υποστηρίξουν τις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις στην Εφοδιαστική Αλυσίδα και τις Επιχειρησιακές Λειτουργίες.

Τονίστηκαν ότι οι βέλτιστες πρακτικές που παρουσιάστηκαν μπορούν να  αντιμετωπίσουν: 1) απαιτήσεις για το  Περιβάλλον, 2) αύξηση κόστους, 3) χαμηλή αξιοποίηση φορτηγών , 4) εκσυγχρονισμός υποδομών, 5) έλλειψη διανομέων κα.

Διαφάνηκε η μοναδικότητα της γεωγραφικής θέσης της Κύπρου αλλά και οι ικανότητες των επαγγελματιών να διαχειρίζονται μοναδικά έργα όπως η διαχείριση αποβλήτων από τον τομέα του Oil & Gas.

Παρουσιάστηκαν τεχνολογικές λύσεις όπως δυναμική δρομολόγηση και πραγματικά case studies από το λιανεμπόριο που αναδεικνύουν τη σημασία της ψηφιοποίησης του καταστήματος (digital twin), φέρνοντας επανάσταση στην ιχνηλασιμότητα και ορατότητα της Εφοδιαστικής Αλυσίδας.

ΕΝΟΤΗΤΑ 3: ΤΕΛΕΤΗ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ELA ΣΤΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

Διαφάνηκε ότι η Πιστοποίηση ELA, που απευθύνεται σε επαγγελματίες του κλάδου, είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για να υπάρχει μία κοινή «γλώσσα» επικοινωνίας και ένα υψηλότερο επίπεδο κατάρτισης για υφιστάμενους και μελλοντικούς διευθυντές στην Εφοδιαστική Αλυσίδα.

Επιτυχία στις εξετάσεις της Πιστοποποίησης ELA σημείωσαν επαγγελματίες της Εφοδιαστικής στην Κύπρο, τόσο στο 1ο όσο και στο 2ο επίπεδο δυσκολίας, γεγονός που καταδεικνύει ότι υπάρχουν στελέχη με υψηλό επίπεδο κατάρτισης. Η τελετή απονομής παράδοσης των Πιστοποιητικών ELA στους επιτυχόντες πραγματοποιήθηκε από το ΔΣ του ΚΥΦΕΑ καθώς και εκπροσώπους του ILME