Στο μικροσκοπικό πριγκιπάτο του Μονακό, γνωστού για τις glamorous εμφανίσεις διασήμων και υπερπλουσίων, κάθε χειμώνα, όπως και στις γειτονιές της Αθήνας, γεμίζουν με καρπούς οι μόλις 600 «φουντωτές» νερατζούλες, που περιστοιχίζουν τις λεωφόρους στο Μόντε Κάρλο.
Τα φορτωμένα με φρούτα δέντρα αποτελούν μια έντονη παιδική ανάμνηση αφηγείται στο Robb Report ο Φιλίπ Κουλατσό, ιδιοκτήτης εταιρείας εμπορίας θαλασσινών. «Μοιάζουν με χριστουγεννιάτικα στολίδια, αλλά αναδίδουν αρώματα, και ποτέ δεν έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία με χημικά», λέει για αυτά τα αστικά φυτώρια εσπεριδοειδών, σε μια αναδρομή σε μια παλαιότερη εποχή, όταν το πριγκιπάτο κατείχε ακόμα καλλιεργήσιμες εκτάσεις.
Μεγαλώνοντας, ο Κουλατσό στεναχωρήθηκε όταν έμαθε την τύχη αυτών των φρούτων: Όλα εκτός από μια ελάχιστη ποσότητα από τους 15 τόνους νερατζιών που παράγουν τα 600 περίπου δέντρα καταλήγουν στην αποτέφρωση. Αναρωτιόταν γιατί δεν αξιοποιούνται. Έτσι, πήρε μια μικρή ποσότητα και άρχισε να ασχολείται με την απόσταξη τα σαββατοκύριακα, χρησιμοποιώντας εξοπλισμό που είχε αγοράσει ως χομπίστας.
Το απόσταγμα που προέκυψε (ένα πικάντικο λικέρ, όχι πολύ γλυκό, πιο κοντά σε ένα ιταλικό amaro παρά στο Cointreau) έγινε γνωστό ως L’ Orangerie και ήταν το πρώτο προϊόν που κυκλοφόρησε με το σήμα La Distillerie de Monaco του Κουλατσό πριν από έξι χρόνια.
Δουλεύοντας από μια «τρύπα» στο La Condamine, σε μικρή απόσταση με τα πόδια από το Port Hercules, σύντομα άρχισε να ασχολείται με το τζιν, χρησιμοποιώντας τοπικά βότανα και εσπεριδοειδή. Ήθελε να το ονομάσει Le Rocher, αλλά δεν μπορούσε καθώς το όνομα είναι ένα από τα τρία εμπορικά σήματα, συμπεριλαμβανομένων των Monaco και Monte Carlo, που ανήκουν στο κράτος.
Επέλεξε να απεικονίσει στο μπουκάλι την απόκρημνη τοποθεσία του παλατιού στην κορυφή του βράχου, δημιουργώντας ένα φινατσάτο μπουκάλι που θυμίζει Art Deco και που από μόνο του είναι συλλεκτικό. Μπορείτε να το απολαύσετε με 45 ευρώ την φιάλη, αν το βρείτε.
Ο Κουλατσό φτιάχνει επίσης ένα τζιν περιορισμένης έκδοσης, το οποίο πωλείται 250 ευρώ ανά μπουκάλι για το κοντινό Hotel du Cap-Eden-Roc, ένα απόσταγμα με λυκίσκο με αρώματα πεύκου και βοτάνων από τους κήπους του πριγκιπάτου. Η ετικέτα σε αυτό μπουκάλι απεικονίζει το παραθαλάσσιο ξενοδοχείο.
Το επόμενο, όμως, είναι ίσως το πιο συναρπαστικό δημιούργημά του. Το Μονακό ήταν κάποτε συνώνυμο με ένα τοπικό απόσταγμα γνωστό ως mesccia, που στα μονεγάσκικα σημαίνει ανάμεικτο, και ο Κουλατσό συνεργάστηκε και με τον ίδιο τον πρίγκιπα Αλβέρτο για να αναβιώσει αυτή η παράδοση, βελτιώνοντας το ποτό για τους σύγχρονους ουρανίσκους. Η νέα, πριγκιπικά εγκεκριμένη mesccia είναι πιο πολυτελής, φτιαγμένη από χυμό ζαχαροπαραμένει σε βαρέλια από βερμούτ. Ο Κουλατσό προγραμματίζει να το λανσάρει στις αρχές του επόμενου έτους.
Αν σας οδηγήσει ο δρόμος στο πριγκιπάτο, ίσως να πάρετρρε ένα μπουκάλι από το μαγαζί του αποσταγματοποιού.
Το μικρό αποστακτήριο εξάγει σε λίγες μόνο χώρες, κυρίως στην Ευρώπη. Είναι απλώς θέμα χωρητικότητας και όπως εξηγεί ο Κουλατσό, «είμαστε το αντίθετο από αυτό που σκέφτονται οι άνθρωποι για το Μονακό—αυτά τα μεγάλα φανταχτερά μέρη», είπε ο Κουλατσό στο Robb Report. «Κάνουμε τα πάντα με το χέρι».
Πηγή: ot.gr