Ο πόλεμος Ισραήλ – Χαμάς –με τα αθώα θύματα αναμφίβολα πριν από οτιδήποτε άλλο- βαραίνει όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες: από τη διαφήμιση μέχρι τον τουρισμό και τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Αυτές οι πρώτες παραδοχές καταγράφονται στη σκιά της παγκόσμιας ανησυχίας για επέκταση της σύγκρουσης, ενώ απορρίπτονται οι εκκλήσεις για κατάπαυση του πυρός.
Η United Airlines ανακοίνωσε ότι η απόδοση του τέταρτου τριμήνου μπορεί να κυμαίνεται ανάλογα με τη διάρκεια της αναστολής πτήσεων στο Τελ Αβίβ. Το ενημερωμένο εύρος της εταιρείας για προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ήταν κάτω από τις προβλέψεις των αναλυτών.
«Έχουμε απαράμιλλη γεωγραφική ποικιλομορφία με ένα μεγάλο εγχώριο δίκτυο που συμπληρώνεται από το μεγαλύτερο διεθνές δίκτυο μεγάλων αποστάσεων και τα δύο είναι σταθερά κερδοφόρα», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Scott Kirby νωρίτερα αυτό το μήνα, για να προσθέτει ότι «αν και αυτό είναι εξαιρετικό, υπάρχει όντως κάποιος βραχυπρόθεσμος κίνδυνος και αστάθεια, όπως βλέπουμε αυτήν τη στιγμή με το παροδικό χτύπημα στα περιθώρια αυτό το τρίμηνο ως αποτέλεσμα της τραγωδίας στο Ισραήλ».
Τα ταξίδια αλλάζουν
Η United Airlines είναι ένας από τους πολλούς αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένων της Delta Air Lines και της American Airlines, που έσπευσαν να αλλάξουν χρονοδιαγράμματα με φόντο τον πόλεμο.
Ο El Al, ο ισραηλινός αερομεταφορέας, ανακοίνωσε ότι θα πετάξει το εβραϊκό Σάββατο για πρώτη φορά μετά από 40 χρόνια για να βοηθήσει να επιστρέψουν στη χώρα έφεδροι από το εξωτερικό.
Σε όλη την ταξιδιωτική βιομηχανία, ο πόλεμος προκαλεί πονοκέφαλο στα αφεντικά των εταιρειών. Η Boeing έχει ήδη αφήσει ανοιχτό παράθυρο ότι η σύγκρουση μπορεί να επηρεάσει και προμηθευτές εκτός από τις αεροπορικές εταιρείες.
Περίπου το 1,5% της χωρητικότητας της εταιρείας κρουαζιέρας Royal Caribbean κατά το τέταρτο τρίμηνο είχε προορισμό το Ισραήλ, δήλωσε ο CEO της Jason Liberty κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τις προηγούμενες μέρες.
Η εταιρεία πρόσφερε επίσης δωρεάν χρήση του πλοίου της Rhapsody of the Seas στις ΗΠΑ για να βοηθήσει στην απομάκρυνση Αμερικανών από το Ισραήλ. Από τις αλλαγές στα δρομολόγια και την παραχώρηση του πλοίου, η εταιρεία εκτίμησε ότι θα είχε αντίκτυπο 5 σεντ ανά μετοχή στα κέρδη της. Η εταιρεία αναμένει ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή για το έτος θα διαμορφωθούν στα 6,58 – 6,63 δολάρια.
Η «απρόβλεπτη φύση» του πολέμου
Οι εταιρείες τεχνολογίας ήταν μεταξύ εκείνων που είδαν τη σύγκρουση να επηρεάζει το εργατικό δυναμικό, τις διαφημιστικές δαπάνες και τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Η Snap ανέφερε στην τελευταία της ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων ότι εντοπίζει παύση δαπανών από έναν «μεγάλο αριθμό διαφημιστικών καμπανιών κυρίως προσανατολισμένων στο brand» αμέσως μετά την έναρξη του πολέμου. Αυτό έχει επιβαρύνει το τρίμηνο των εσόδων μέχρι σήμερα.
Όπως ανέφερε η εταιρεία, ορισμένες από τις καμπάνιες που είχαν αρχικά διακοπεί έχουν ξαναρχίσει, όμως άλλες που δεν σταμάτησαν νωρίτερα, το κάνουν τώρα.
Επίσης, εκτιμά ότι η «απρόβλεπτη φύση» του πολέμου καθιστά «μη συνετό» να κάνει κάποια πρόβλεψη για τα αποτελέσματα του τρέχοντος τριμήνου.
Η επικεφαλής οικονομικών της Meta, Σούζαν Λι, δήλωσε ότι η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram δέχεται χαμηλότερες διαφημιστικές δαπάνες μέχρι στιγμής στο τρίμηνο, σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα μέχρι τη στιγμή της έναρξης της σύγκρουσης. Γενικά, εξήγησε, το πάγωμα των δαπανών και στο παρελθόν συνδέεται με την έναρξη πολέμων, όπως έγινε και με τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Σε κάθε περίπτωση, είπε, υπάρχει αβεβαιότητα και αστάθεια για το μελλοντικό τοπίο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ServiceNow, Γουίλιαμ ΜακΝτέρμοτ, δήλωσε κατά τη διάρκεια επικοινωνίας της εταιρείας με αναλυτές, ότι η υπάλληλος Shlomi Sividia ήταν μεταξύ εκείνων που δολοφονήθηκαν στο Φεστιβάλ Μουσικής Supernova. Ανέφερε ότι η Sividia ήταν «πολύ σεβαστή, θαυμαστή και καλή φίλη».
«Είμαστε αλληλέγγυοι με την ομάδα μας και με τις οικογένειές τους. Η τρομοκρατία έχει προκαλέσει την ανεξιχνίαστη ανθρωπιστική κρίση που τώρα κατακλύζει εκατομμύρια ανθρώπους στο Ισραήλ και στη Γάζα», δήλωσε ο ΜακΝτέρμοτ. «Η καρδιά μας προσεύχεται για τους αθώους από όλες τις πλευρές. Ακόμη και με έλλειψη αισιοδοξίας, επιλέγουμε να τιμήσουμε το όνειρο ενός ειρηνικού και ευημερούντος μέλλοντος για την περιοχή της Μέσης Ανατολής».
Εταιρείες που ειδικεύονται στην άμυνα βρίσκονται επίσης σε επιφυλακή καθώς ξεσπά άλλη μια διεθνής σύγκρουση.
Δεν προλαβαίνει να παράγει η πολεμική βιομηχανία
Η General Dynamics, ο μεγαλύτερος παραγωγός βλημάτων πυροβολικού των ΗΠΑ, «τρέχει» ήδη το πρόγραμμα αύξησης της παραγωγής βαρέος οπλισμού για τις ανάγκες του πολέμου στην Ουκρανία. Τώρα έχει προγραμματίσει νέα αύξηση έως και 100.000 μονάδες τον μήνα, από 14.000.
«Νομίζω ότι η κατάσταση στο Ισραήλ θα ασκήσει μόνο ανοδική πίεση σε αυτή τη ζήτηση», δήλωσε ο διευθυντής οικονομικών της εταιρείας Jason Aiken.
Πηγή: ΟΤ.gr