Retail
Crocs: Γιατί λανσάρουν τώρα μπότες
Καμία εμπορική κίνηση των Crocs δεν είναι τυχαία
Crocs: Γιατί λανσάρουν τώρα μπότες

Τα παπούτσια που είδαν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται κατά την πανδημία, αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μια δυτική στροφή, δημιουργώντας καουμπόικες μπότες – για πρώτη φορά στην ιστορία τους από τότε που στην πόλη Μπόλντερ του Κολοράντο έκαναν την πρώτη τους εμφάνισή τους τα Crocs ως ένα απλό, άνετο παπούτσι για σκάφος.

Σήμερα με 120 διαφορετικά στυλ για άνδρες, γυναίκες και παιδιά και πάνω από 100 εκατομμύρια πωλήσεις, εκφράζουν με το δικό τους τρόπο την ποπ κουλτούρα, που επηρεάζεται έντονα και από την επιστροφή του στυλ Y2k με αναφορές στη δεκαετία του 2000. Και κάπου εκεί το δημοφιλές brand αποφάσισε να κάνει μια στροφή στην Άγρια Δύση, λανσάροντας ένα ζυγάρι καουμπόικες μπότες.

Από τα αλώνια στα σαλόνια

Η Crocs ιδρύθηκε το 2002 από τους Scott Seamans, Lyndon Duke Hanson και George Boedecker. Οι τρεις τους εφηύραν ένα ιδιαίτερο ως προς την αισθητική του παπούτσι, ενώ ήταν σε ένα ταξίδι με σκάφη στην Καραϊβική και ήξεραν ότι δεν μπορούσαν να χάσουν την ευκαιρία να μαζικοποιήσουν την παραγωγή τους.

Μόλις τρία χρόνια αργότερα, το 2005, οι πωλήσεις της μάρκας βρίσκονταν στο υψηλότερο επίπεδο μέχρι τότε με τις προοπτικές να φαντάζουν ευοίωνες. Και πράγματι μέσα από έξυπνες κινήσεις μάρκετινγκ, επέλεξε να συνεργαστεί με διασημότητες και αναπάντεχα brands, όπως ο Justin Bieber, ο Diplo, ακόμη και τα KFC.  Το 2018, η μάρκα έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά πολυτελών ειδών, μέσα από τη συνεργασία της για τη δημιουργία ενός ψηλοτάκουνου Croc 850 δολαρίων με τον εμβηλματικό οίκο Balenciaga -ιδρύθηκε το 1919 από τον Ισπανό couturier Cristóbal Balenciaga- στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού.

Μέχρι το 2020 η μάρκα άρχισε να βλέπει κι άλλη αύξηση στις πωλήσεις της. Η πανδημία ήταν το κομβικό εκείνο σημείο που αύξησε το ενδιαφέρον του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού για άνεση και ευκολία, επομένως δεν ήταν έκπληξη το γεγονός ότι τα Crocs έγιναν το απόλυτο trend. Ενδεικτικό είναι ότι εκείνο το έτος, η Crocs κέρδισε 1,4 δισεκατομμύρια κέρδη, αύξηση 12,9% από το 2019.

Με την αύξηση των συνεργασιών με διασημότητες, συμπεριλαμβανομένου του Justin Bieber με το SZA, η μάρκα εδραιώθηκε ως cool, όχι ευγενική. Κάθε συνεργασία φέρνει ένα μοναδικό στυλ Croc και εξατομικευμένο Jibbitz για να συνοδεύει κάθε σετ.

Τα τελευταία δύο χρόνια, τα Crocs με παραπάνω από 120 μοντέλα και διακοσμητικά αξεσουάρ Jibbitz, έχουν αυξήσει την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ιδιαίτερα στο TikTok, όπου οι χρήστες προσαρμόζουν τα Crocs τους με το αγαπημένο τους Jibbitz σε viral βίντεο #CrocTok. Αυτό το ίδιο το hashtag έχει συγκεντρώσει πάνω από 300 εκατομμύρια προβολές μέχρι σήμερα.

Σχεδιαστές όπως η Nicole McLaughlin έχουν δημιουργήσει προσαρμοσμένες δημιουργίες Crocs με ιδιότροπα αξεσουάρ που τονίζουν την ευελιξία του παπουτσιού. Η μάρκα συνέχισε τις συνεργασίες της, με άλλες μάρκες μόδας να δίνουν προσοχή.

Το 2021 η Gucci δημιούργησε την δική της έκδοση για τα τσόκαρα, ενώ ακολούθησε αυτή της ιταλικής Bottega Veneta. Σήμερα, τα τσόκαρα είναι μια δημοφιλής επιλογή για τους λάτρεις της μόδας που δίνουν προτεραιότητα στην άνεση και την ευκολία, ενώ κάθε τέτοια συνεργασία φέρνουν στην επιφάνεια τον πιο cool χαρακτήρα όλων – και των Crocs και κάθε πολυτελούς μάρκας. 

Μια διαφορετική καινοτομία

Όλα τα παπούτσια Crocs είναι μοναδικά σχεδιασμένα και κατασκευασμένα χρησιμοποιώντας την ιδιόκτητη ρητίνη κλειστών κυψελών της εταιρείας, Croslite, μια τεχνολογία που δίνει σε κάθε ζευγάρι παπούτσια τις μαλακές, άνετες, ελαφριές, χωρίς σημάδια και αντοχή στις οσμές ιδιότητες.

Αυτή η τεχνολογία δεν θα εφαρμοστεί στην πρώτη προσπάθεια της αμερικανικής εταιρείας να υλοποιήσει ένα ζευγάρι καουμπόικες μπότες, το μοντέλο Crocs Classic Cowboy Boot, το οποίο θα πωλείται τόσο στο διαδίκτυο όσο και στα επίσημα καταστήματά της για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Αντ’ αυτής διαθέτει υφασματική υφή Crocskin, μεταλλικές λεπτομέρειες από κεντήματα και ένα σπιρούνι, μαζί με την εμβληματική μασκότ της μάρκας, Duke the crocodile, που φορά ένα καουμπόικο καπέλο.

Η απόφαση για μια τέτοια κίνηση δεν είναι αποκλειστικά δική της, αφού αποτελούσε πάγιο αίτημα των followers και των πελατών της τα τελευταία χρόνια. «Για χρόνια, ο θόρυβος γύρω από μια καουμπόικη μπότα εμπνευσμένη από τα Crocs έχει τροφοδοτήσει τη δημιουργία ενός γνήσιου κινήματος που εξαπλώνεται στα social media».

Γιατί τώρα

Όπως και κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, η Crocs ανακοίνωσε ότι η επιλογή λανσαρίσματος για τον μήνα Οκτώβριο είναι στρατηγική, αφού οι οπαδοί της τον αποκαλούν «Croctober». Σύμφωνα με την παράδοση της μάρκας κάθε Οκτώβριο, το brand αποκαλύπτει ξεχωριστές παραλλαγές παπουτσιών κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα.

Η φετινή χρονιά εξάλλου είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα. Ο Διευθύνων Σύμβουλος Andrew Rees επισήμανε ότι: «Πετύχαμε τριμηνιαία έσοδα ρεκόρ άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 12% σε σταθερή νομισματική βάση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Και οι δύο μάρκες Crocs και HEYDUDE συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο και να φέρνουν νέους καταναλωτές.» Η Crocs ήταν επιτυχημένη και το 2022, με αύξηση 53,7% φτάνοντας το ρεκόρ των 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με το Indigo 9 Digital.

Στον κόσμο των υποδημάτων, ο στρατηγικός περιορισμός της διαθεσιμότητας έχει αποδειχθεί ότι είναι το κλειδί για τον θρίαμβο. Οι επιδραστικοί σχεδιαστές συχνά κάνουν το ντεμπούτο τους σε νέα σχέδια με περιορισμένες ποσότητες και στη συνέχεια αυξάνουν σταδιακά το στοκ τους. Αυτή η τακτική τροφοδοτεί την αίσθηση του επείγοντος μεταξύ των καταναλωτών, αναγκάζοντάς τους να αγοράσουν από φόβο μήπως χάσουν. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των limited edition Crocs x Bad Bunny που έγιναν ανάρπαστα μέσα σε λίγα λεπτά από την κυκλοφορία τους.

Πηγή: ot.gr