Retail
Οι κολοσσοί των τροφίμων επιστρέφουν στις προσφορές
Πως έχουν αντιδράσει οι καταναλωτές στις ΗΠΑ μετά τις ιλιγγιώδεις αυξήσεις των τιμών
Οι κολοσσοί των τροφίμων επιστρέφουν στις προσφορές
Στα παντοπωλεία, το ποσοστό των τροφίμων που πωλούνται με προωθητικές ενέργειες έχει φτάσει σε επίπεδο που δεν έχει παρατηρηθεί από το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών NielsenIQ. Οι αγοραστές εξακολουθούν να πληρώνουν πάνω από το ένα τρίτο περισσότερα, σύμφωνα με τη Wall Street Journal.

Οι επισκέψεις σε εστιατόρια με προσφορές, φέτος επέστρεψαν για πρώτη φορά σε προ-πανδημικά επίπεδα, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Circana, αν και οι πελάτες εξακολουθούν να πληρώνουν περίπου 40% περισσότερο κατά μέσο όρο ανά παραγγελία γρήγορου φαγητού από ό,τι το 2019, ανέφερε η εταιρεία συμβούλων του κλάδου Revenue Management Solutions.

«Παραλίγο να πάθω καρδιακή προσβολή τις προάλλες όταν είδα ένα κουτί δημητριακών για 8,99 δολάρια», δήλωσε η Ρέιτσελ Πελετιέρ, καθαρίστρια στο Ιλινόις, η οποία εκτιμά ότι ξοδεύει περίπου 600 δολάρια το μήνα για τρόφιμα για την εξαμελή οικογένειά της. «Έλεγα μήπως αυτό συνοδεύεται και από ένα γαλόνι γάλα;», διερωτήθηκε.

Αφού απορρόφησαν τις ιλιγγιώδεις αυξήσεις των τιμών, οι καταναλωτές γίνονται πιο επιφυλακτικοί, πιέζοντας τις πωλήσεις των πάντων, από κατεψυγμένα γεύματα μέχρι τροφές για κατοικίδια ζώα. Για τις 52 εβδομάδες που έληξαν στις 7 Οκτωβρίου, οι συνολικές πωλήσεις τροφίμων στις ΗΠΑ ανά μονάδα είναι μειωμένες κατά 2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Conagra, Σιν Κόνολι, εκτιμά ότι οι καταναλωτές ανταποκρίνονται στην αυξανόμενη οικονομική πίεση μαγειρεύοντας περισσότερα γεύματα από το μηδέν, μειώνοντας τα αποθέματα του ντουλαπιού και τρώγοντας περισσότερα περισσεύματα. «Όταν οι καταναλωτές είναι ευχαριστημένοι, πετούν τα αποφάγια τους στα σκουπίδια», εξηγεί. «Όταν είναι στριμωγμένοι, κρατούν τα αποφάγια τους και προσπαθούν να αποφύγουν να ξοδέψουν χρήματα για το επόμενο γεύμα».

Η Πελετιέρ λέει ότι αποφεύγει να δοκιμάζει νέα προϊόντα και γεύσεις αυτές τις μέρες, για να αποφύγει να πετάξει το φαγητό. «Ευτυχώς, ο σκύλος είναι πολύ καλός με τα φρούτα και τα λαχανικά», είπε.

Οι ανησυχίες για τη μείωση του όγκου των πωλήσεων επιβαρύνουν τις τιμές των μετοχών των εταιρειών τροφίμων. Ο υποδείκτης S&P 500 Packaged Foods & Meats έχει υποχωρήσει κατά 19% μέχρι στιγμής φέτος, ενώ ο S&P 500 έχει ανέβει κατά 10%. Ένας υποδείκτης των αμερικανικών εστιατορίων έχει υποχωρήσει κατά 11% τους τελευταίους τρεις μήνες.

Συνολικά, περίπου το 33% των πωλήσεων τροφίμων ανά μονάδα ήταν σε προωθητικές ενέργειες κατά τις τελευταίες 52 εβδομάδες, έναντι 36% τέσσερα χρόνια νωρίτερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.

Πηγή: ΟΤ
 

  • τρόφιμα
  • προσφορές
  • καταναλωτές