Economy
"Ξεφουσκώνει" ο κλάδος των πολυτελών ειδών
Ποιοι λόγοι οδηγούν σε αυτή την κατάσταση

Απώλειες της τάξης του 6% κόστισε στη μετοχή της LVHM η ανακοίνωση του ομίλου ειδών πολυτελείας ότι επιβραδύνθηκε η αύξηση των πωλήσεών του το τρίτο τρίμηνο λόγω της χαμηλότερης ζήτησης για τσάντες και οινοπνευματώδη ποτά, υποχωρώντας σχεδόν κατά ένα τέταρτο από το υψηλό ρεκόρ τους.

Ο γαλλικός όμιλος του δισεκατομμυριούχου Μπερνάρ Αρνό ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9% το τρίτο τρίμηνο στα 19,9 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι αύξησης 17% το προηγούμενο τρίμηνο, αντανακλώντας τις πιο ήπιες πωλήσεις στον κλάδο παγκοσμίως, ιδίως στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Η μετοχή της εταιρείας υποχώρησε περισσότερο από 6% στις πρωινές συναλλαγές την Τετάρτη στα 688 ευρώ περίπου, σχεδόν 25% χαμηλότερα από το υψηλό του Απριλίου.

Οι πωλήσεις στην Ασία εκτός της Ιαπωνίας αυξήθηκαν κατά 11% το τρίμηνο, έναντι 34% τους προηγούμενους τρεις μήνες, ενώ οι ΗΠΑ συνέχισαν την τάση χαμηλής μονοψήφιας ανάπτυξης.

Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις του ομίλου στις περισσότερες χώρες αναπτύσσονταν πλέον με μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό.

Σύμφωνα με τον οικονομικό διευθυντή της LVMH, Jean-Jacques Guiony, δεν υπήρξε «καμία αξιοσημείωτη αλλαγή στη δουλειά που κάνουμε με την κινεζική πελατεία» το τρίτο τρίμηνο,  αλλά σημείωσε ότι οι Κινέζοι ταξίδεψαν περισσότερο στο εξωτερικό και μπορούσαν να ψωνίσουν εκεί.

Επιμέρους κατηγορίες

Οι πωλήσεις στο τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών της LVMH – το μεγαλύτερο – αυξήθηκαν κατά 9%, με βραδύτερο ρυθμό από το 21% του δευτέρου τριμήνου.

Οι πωλήσεις κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών μειώθηκαν κατά 10%, κάτι το οποίο η LVMH εκτιμά ότι συνδέεται με την εξομάλυνση της ζήτησης μετά την Covid και την επιδείνωση του οικονομικού περιβάλλοντος στις ΗΠΑ, και το σκληρότερο οικονομικό περιβάλλον στις ΗΠΑ.

Η LVMH είναι με διαφορά ο μεγαλύτερος όμιλος της βιομηχανίας ειδών πολυτελείας και θεωρείται ενδεικτική για την ευρύτερη πορεία του κλάδου.

Ανά τον κόσμο

Οι εταιρείες πολυτελείας είχαν ήδη αναφέρει επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης στις ΗΠΑ.

Οι σφιχτές οικονομικές συνθήκες στην Κίνα, η οποία υπήρξε η κινητήρια δύναμη για τις πωλήσεις ρεκόρ της βιομηχανίας πολυτελείας από τις αρχές του 2020 και μετά, αποτέλεσαν επίσης έδαφος για πιο μέτρια ανάπτυξη.

«Σε αντίθεση με προηγούμενα τρίμηνα όπως το 2ο τρίμηνο, όταν η υποτονικότητα στις ΗΠΑ αντισταθμίστηκε περισσότερο από μια ανάκαμψη στην Κίνα, αυτήν τη φορά δεν βλέπουμε κανέναν αντισταθμιστικό παράγοντα. αλλά μάλλον, μια ευρεία ομαλοποίηση της ανάπτυξης σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές», σχολίασε η HSBC.

Πηγή: ΟΤ.gr