Μίλησε για συζητήσεις με τη Chevron για το κοίτασμα «Αφροδίτη», προκειμένου να προχωρήσουν τα σχέδια ανάπτυξης και παραγωγής, ενώ για το κοίτασμα «Γλαύκος» είπε ότι η Exxon Mobil προτιμά να προβεί σε ανακοίνωση μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης που βρίσκεται σε εξέλιξη και την επιβεβαίωση των υφιστάμενων ποσοτήτων φυσικού αερίου.
«Υπάρχουν αρκετές ανακαλύψεις φυσικού αερίου στην κυπριακή ΑΟΖ, ωστόσο αυτό που λείπει είναι οι υποδομές και αυτό είναι το μεγάλο μας μειονέκτημα», συνέχισε ο Γιώργος Παπαναστασίου.
Η κυβέρνηση της Κύπρου βρίσκεται σε συζητήσεις για την ανάπτυξη υποδομών στην ΑΟΖ της, συνέχισε, προσθέτοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν συζητήσεις για τη δημιουργία υποδομών που θα συνδέουν το «Αφροδίτη» με την Αίγυπτο, με μέρος του προϊόντος να πηγαίνει στην τοπική αγορά και το μεγαλύτερο μέρος να υγροποιείται και να εξάγεται στις ευρωπαϊκές αγορές.
Σημείωσε ότι για να δικαιολογηθούν οι επενδύσεις που απαιτούνται για τη σύνδεση της Κύπρου με τις υφιστάμενες υποδομές στις γειτονικές χώρες, θα πρέπει να αναπτυχθεί διέξοδος προς τις διεθνείς αγορές και όχι μόνο προς την τοπική αγορά, η οποία χρειάζεται μόνο 0,7 δισ. κυβικά πόδια φυσικού αερίου ετησίως.
Σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας, η Κύπρος εξετάζει το ενδεχόμενο ενός πλωτού συστήματος υγροποίησης, το οποίο θα επιτρέπει την εξαγωγή φυσικού αερίου μέσω πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου ή ενός υπεράκτιου συστήματος υγροποίησης φυσικού αερίου, για το οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί η αρθρωτή τεχνολογία, που σημαίνει ότι όσο περισσότερο φυσικό αέριο είναι διαθέσιμο για εξαγωγή, τόσο περισσότερες μονάδες μπορούν να προστεθούν για να αυξηθεί η χωρητικότητα της εγκατάστασης.
Μιλώντας για το πλοίο «Προμηθέας», ανέφερε ότι μια πλωτή μονάδα επαναεριοποίησης εκτιμάται ότι θα φθάσει στην Κύπρο τον επόμενο μήνα και θα αποτελέσει ένα διαφορετικό τρόπο προώθηση φυσικού αερίου στο τοπικό σύστημα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.