Marketing Week
«Η αναβάθμιση της ποιότητας των εργαζομένων θα ανεβάσει και το κύρος του επαγγέλματος του φροντιστή υγείας»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΡΑΒΕΥΘΕΙΣΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ MATERIA: Boussias Responsible Business Award
«Η αναβάθμιση της ποιότητας των εργαζομένων θα ανεβάσει και το κύρος του επαγγέλματος του φροντιστή υγείας»
  • Στα φετινά βραβεία Human Resource της Boussias η εταιρεία σας ξεχώρισε και απέσπασε βραβεία υπεύθυνης επιχείρησης. Ποια είναι τα δικά σας πρότυπα επιχειρηματικότητας και ποιο είναι το επόμενο βήμα;

Πρότυπο επιχειρηματικότητας για εμάς, είναι οποιοσδήποτε οργανισμός έχει πετύχει να διασφαλίσει την ικανοποίηση όλων των εμπλεκομένων (πελάτης, προσωπικό, επενδυτές, ελεγκτικές αρχές, προμηθευτές, συνεργάτες). Σε όποιο τομέα και να δραστηριοποιείται, έχουμε μαθήματα να πάρουμε από τέτοιο οργανισμό.

  • Ποιες θεωρείτε τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην καινούρια μορφή που έχει πάρει πλέον το επιχειρηματικό γίγνεσθαι, με την εδραίωση του ESG και του CSR ως βασικούς πυλώνες;

Εάν αφενός η εταιρία ήδη δραστηριοποιείται διαχρονικά στον τομέα CSR, οι προκλήσεις αφορούν στην αξιολόγηση, ανοικοδόμηση και επαναπροσδιορισμό των δράσεών τους, αλλά και στην προβολή αυτών προς όφελος της εταιρίας και της κοινωνίας. Εάν μια επιχείρηση τώρα ξεκινά την CSR δράση της, η κρίσιμη διαδικασία προς τη διασφάλιση της επιτυχίας αφορά στο σωστό προγραμματισμό κατά τη δημιουργία του πλάνου δράσης της, έτσι ώστε ο αποτέλεσμα να είναι ωφέλιμο τόσο για τον οργανισμό όσο και για την κοινωνία.

  • Ποιες προοπτικές προσδίδει το CSR σε μια εταιρία;

Προοπτικές ανάπτυξης νέων δεξιοτήτων, αύξησης της εργασιακής ικανοποίησης, δημιουργίας νέων δικτύων και συνεργασιών με την κοινότητα, τον ανταγωνισμό, και άλλους εμπλεκόμενους φορείς, προβολή της εταιρίας και του αντίκτυπου των δράσεων της.

  • Ποια η σημασία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης απέναντι σε εργαζόμενους, τοπική κοινωνία και σύνολο κοινωνίας;

Κοινωνική ευθύνη έχει κάθε πολίτης σε μια κοινωνία. Πόσο μάλλον ένας οργανισμός που αποτελείται από πολίτες και δραστηριοποιείται σαν επιχείρηση. Η επιχείρηση δεν έχει ευθύνες μόνο σαν εργοδότης, αλλά επιλέγοντας τις CSR δράσεις της, περνά εμπράκτως στην κοινωνία το μήνυμα του ποιες είναι οι αξίες που την διέπουν και ποιος είναι ο χαρακτήρας της.

  • Ποια η σχέση μεταξύ ΕΚΕ και επιχειρηματικότητας; Γιατί κάποιος να επενδύσει σε ενέργειες στο πλαίσιο της ΕΚΕ και πώς αυτές θα ενισχύσουν την εταιρία;

Η επιχείρηση προσφέρει ένα προιόν ή μια υπηρεσία (έναντι αντιτίμου), τα οποία θεωρεί απαραίτητα για τη βιωσιμότητά της. Η επένδυση σε δράσεις ΕΚΕ μπορεί να ενισχύσει την αποστολή και τους σκοπούς της εταιρίας, και με την κατάλληλη προώθηση να βελτιώσει και την οικονομική κατάσταση της εταιρίας, ώστε το κόστος της να οδηγεί και σε όφελος. Η κοινωνία και οι καταναλωτές ανταποκρίνονται όλο περισσότερο σε επιχειρήσεις που είναι δραστήριες σε ΕΚΕ.

  • Ποιες οι τάσεις και προοπτικές για το μέλλον μέσα σε ένα περιβάλλον με τεράστια τεχνολογική εξέλιξη;

Η τεχνολογία είναι εργαλείο για την πιο γρήγορη και αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών και διαδικασιών και είναι απαραίτητο για μια επιχείρηση να αναβαθμίζεται συνεχώς στον τομέα αυτό. Παράλληλα, σε εργασίες όπως τη δική μας (φροντίδα από άνθρωπο σε άνθρωπο), το ανθρώπινο δυναμικό μας παραμένει το πιο σημαντικό κεφάλαιο της επιχείρησης.

  • Ποιες οι σύγχρονες προκλήσεις σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού στο πλαίσιο της τεχνολογικής εξέλιξης; Η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί απειλή για το προσωπικό; Σε ποιο βαθμό μπορεί να το αντικαταστήσει;

Θεωρούμε ότι οι τεχνολογικές καινοτομίες στον τομέα της υγείας γενικότερα και της φροντίδας ειδικότερα (ρομποτικές λύσεις, συστήματα παρακολούθησης υγείας, έξυπνα παιγνίδια, αυτοματισμοί και πολλά άλλα) μάλλον έρχονται να συμπληρώσουν και να αποφορτίσουν το ανθρώπινο δυναμικό προσφέροντας επιπλέον πληροφόρηση και υπηρεσία και μπορούν να εμπλουτίσουν τη γκάμα των υπηρεσιών μας παρά να απειλήσουν το προσωπικό μας

  • Όπως πολλές εταιρείες, αντιμετωπίζετε κι εσείς δυσκολίες σε σχέση με την εξεύρεση προσωπικού; Ποιους μηχανισμούς χρησιμοποιείτε ώστε να εξασφαλίζετε την ποιότητα σε ανθρώπινο δυναμικό;

Δυστυχώς ο τομέας φροντίδας, νοσηλείας και αποκατάστασης τρίτης ηλικίας, παραμένει στιγματισμένος στις χώρες τις νότιας μεσογείου, και το επάγγελμα του φροντιστή υγείας δεν είναι δημοφιλές και δεν λαμβάνει την αξία και αναγνώριση που του αξίζει. Είναι πεποίθηση μας ότι το επάγγελμα μπορεί να αναβαθμιστεί σε ό,τι αφορά στα απαιτούμενα προσόντα και διαρκή επιμόρφωση όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ούτως ώστε να προσελκύει υποψήφιους υψηλότερης ποιότητας, που να μην νιώθουν ότι πρέπει να δικαιολογήσουν στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον την επιλογή τους να γίνουν φροντιστές υγείας.

  • Τι εργαλεία χρησιμοποιείτε για να προσεγγίσετε νέα ταλέντα στο χώρο εργασίας;

Δυστυχώς λόγω του πιο πάνω προβλήματος τα εργαλεία που έχουμε δοκιμάσει δεν είναι απολύτως αποτελεσματικά. Για την ώρα είμαστε σε αναζήτηση καλών εργαλείων / εταιριών που να μας βοηθήσουν σε αυτόν τον τομέα.

  • Πώς μπορεί μια εταιρία να δημιουργήσει την κατάλληλη κουλτούρα ούτως ώστε να προάγει τη συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων;

Μέσω της εκπαίδευσης και ενημέρωσης προσωπικού για τις δράσεις τις εταιρίας, το ξεκάθαρο όραμα, την αποστολή και τους στόχους της. Επιβάλλεται ο καθορισμός ρόλων και προσδοκιών και ιδανικά θα πρέπει να υπάρχει HR manager, εάν το μέγεθος της εταιρίας το επιτρέπει. Είναι απαραίτητο οι υπεύθυνοι τμημάτων να παρακολουθούν τακτικά σεμινάρια διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και να διευθετούν συναντήσεις άτυπης μάθησης και ασκήσεις ρόλων.

  • Ποια είναι τα κύρια μέσα προώθησης της εταιρείας σας; Τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν καταλάβει μια σημαντική θέση στον τομέα του branding. Έχουν πάρει την πρωτιά από την τηλεόραση ή αυτή θεωρείτε ότι παραμένει το κύριο μέσο προβολής;

Εξ ορισμού ο τομέας υγείας δε χρησιμοποιεί την άμεση διαφήμιση. Το κύριο μέσο προώθησής μας είναι οι θετικές συστάσεις υφιστάμενων και παλαιών πελατών μας, καθώς και η συμμετοχή μας σε επιστημονικά δρώμενα του τόπου και της ΕΕ. Πρόσφατα έχουμε ξεκινήσει ένα κύκλο προώθησης του έργου μας μέσω των ΜΚΔ, ωστόσο είναι ακόμα σε εξέλιξη και δεν έχουμε αποτίμηση του αντικτύπου.

  • Boussias Responsible Business Award