Η Meta ετοιμάζεται να χρεώσει στους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση μηνιαία συνδρομή 14 δολαρίων για να έχουν πρόσβαση στο Instagram από τα τηλέφωνά τους, εκτός εάν επιτρέψουν στην εταιρεία να χρησιμοποιήσει τα προσωπικά τους στοιχεία για να τους στέλνει στοχευμένες διαφημίσεις, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Ανάλογο δημοσίευμα είχε κάνει πριν λίγες ημέρες και η Wall Street Journal.
Ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας θα χρεώσει επίσης για τον ίδιο λόγο 17 δολάρια για το Facebook και το Instagram μαζί, για πρόσβαση από υπολογιστές είπαν στη βρετανική εφημερίδα δύο άτομα με άμεση γνώση των σχεδίων.
Η κίνηση έρχεται μετά από συζητήσεις με ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ που προσπαθούν να περιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας επωφελούνται από τα δεδομένα που λαμβάνουν δωρεάν από τους χρήστες τους, κάτι που θα ήταν επηρέαζε τον τρόπο με τον οποίο ομάδες όπως η Meta και η Google δημιουργούν κέρδη.
Οι αλλαγές της Meta ενδέχεται να πραγματοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες, ανέφεραν οι πηγές των FT. Η αμερικανική εταιρεία έχει προθεσμία έως τα τέλη Νοεμβρίου για να συμμορφωθεί με απόφαση του δικαστηρίου του Λουξεμβούργου σύμφωνα με την οποία το Facebook «δεν μπορεί να δικαιολογήσει» τη χρήση προσωπικών δεδομένων για τη στόχευση των καταναλωτών με διαφημίσεις, εκτός εάν λάβει τη συγκατάθεσή τους. Το δικαστήριο είπε στην απόφασή του ότι οι εταιρείες θα πρέπει να διερευνήσουν μοντέλο συνδρομής.
Οι ρυθμιστικές αρχές
Σύμφωνα με τα σχέδια, τα οποία έχουν συζητηθεί με ρυθμιστικές αρχές στις Βρυξέλλες και την Ιρλανδία, η Meta θα προσφέρει μια έκδοση χωρίς διαφημίσεις του Instagram και του Facebook για όσους επιθυμούν να πληρώσουν ή μια δωρεάν έκδοση για όσους συναινούν να στοχοποιούνται από διαφημίσεις με βάση τα προσωπικά τους στοιχεία και άλλες προσωπικές πληροφορίες, είπαν οι πηγές των FT.
Αρκετές πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες για χρόνια διέθεταν δωρεάν όλες τις λειτουργίες τους, άρχισαν πρόσφατα να χρεώνουν τους χρήστες επειδή οι παραδοσιακές διαφημιστικές δραστηριότητές τους υφίστανται πίεση από τους κανονισμούς περί απορρήτου. Η Meta ανέφερε έσοδα β’ τριμήνου ύψους 32 δισ. δολαρίων, εκ των οποίων τα 31,5 δισ. δολάρια προήλθαν από διαφημίσεις. Προήλθαν 7,2 δισ. δολάρια από την Ευρώπη, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της μετά τις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Το Tik Tok
Η κινεζική εφαρμογή βίντεο TikTok ανακοίνωσε επίσης ότι άρχισε να δοκιμάζει συνδρομητική υπηρεσία χωρίς διαφημίσεις, αναφέρει το δημοσίευμα. Το Snapchat και το X, το πρώην Twitter, πωλούν επίσης προαιρετικές συνδρομές προσφέροντας στους χρήστες που πληρώνουν ορισμένες αποκλειστικές λειτουργίες. Τέτοιες λειτουργίες είναι επαληθεύσεις προφίλ, προσαρμοσμένα θέματα εφαρμογών και λιγότερες διαφημίσεις. Τον περασμένο μήνα, ο Ίλον Μασκ, ιδιοκτήτης πλέον του X, δήλωσε ότι σκέφτεται να επιβάλλει μια «μικρή μηνιαία πληρωμή» -όπως τη χαρακτήρισε- για όλους τους χρήστες της εφαρμογής, ως έναν τρόπο «καταπολέμησης τεράστιων στρατών ρομπότ» (bots) που μπορούν να κάνουν ελεύθερα δημοσιεύσεις στην πλατφόρμα, όπως ανέφερε.
Πέρα από την απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου, η ΕΕ έχει θεσπίσει σειρά κανόνων που περιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες διαχειρίζονται δεδομένα. Ο νόμος για τις ψηφιακές αγορές, ο οποίος τίθεται σε ισχύ τον Μάρτιο, επιβάλλει νέες νομικές υποχρεώσεις στις εταιρείες να μοιράζονται δεδομένα με ανταγωνιστές για την προώθηση του ανταγωνισμού. Ο νόμος για την προστασία δεδομένων στοχεύει επίσης στην προώθηση της ανταλλαγής δεδομένων μεταξύ εταιρειών και κλάδων, ακόμη και αν δεν στοχεύει ειδικά σε μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, αναφέρει το δημοσίευμα.
Πηγή: ot.gr