Όπως σημειώνει η βρετανική εφημερίδα, στο πλαίσιο των κυρώσεων κατά του Κρεμλίνου για την εισβολή στην Ουκρανία η Δύση επιτρέπει σε δυτικά δεξαμενόπλοια να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μόνο εφόσον το φορτίο πωλείται για λιγότερο από 60 δολάρια το βαρέλι.
Η Μόσχα αντέδρασε χρησιμοποιώντας έναν «σκιώδη στόλο», με θολή ιδιοκτησία και δίχως δυτικούς περιορισμούς, κατορθώνοντας έτσι να πουλά πετρέλαιο σε πολύ υψηλότερες τιμές, αναφέρεται.
Ο διευθυντής του Ινστιτούτου Διεθνών Χρηματοοικονομικών, Ρόμπιν Μπρουκς, δήλωσε στην εφημερίδα πως πέρυσι η Ρωσία κατέγραψε τεράστια κέρδη από τις υψηλές τιμές των καυσίμων, αλλά το ίδιο έκαναν και Έλληνες πλοιοκτήτες.
Όπως υποστηρίζει, οι Έλληνες είναι οι κύριοι πωλητές δεξαμενόπλοιων που καταλήγουν στη Ρωσία. Από τον Ιανουάριο και μετά έχουν πωληθεί από ελληνικές εταιρείες 60 δεξαμενόπλοια με έσοδα 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αριθμός εξαπλάσιος των αμερικανικών πωλήσεων.
Οι περισσότερες αγορές στο ίδιο διάστημα έχουν γίνει από χώρες με συμφέροντα στη Ρωσία και με υψηλά επίπεδα εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου: ΗΑΕ, Ινδία και Κίνα.
Όπως υπολογίζεται, προσθέτει, τον Μάιο του 2023 το 53% των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου από τη Μαύρη Θάλασσα έγινε από «ελληνικά» πλοία. Το αντίστοιχο ποσοστό στις αρχές του 2022 ήταν περίπου 30%.